Marka Volkswagen poszerza rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all to prototyp Volkswagena z napędem elektrycznym w cenie poniżej 25 000 euro. Najważniejsze cechy samochodu to napęd na przednie koła, zasięg do 450 kilometrów, innowacyjne funkcje, takie jak Travel Assist, reflektory matrycowe IQ.LIGHT czy planer podróży. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.
W roku obrotowym 2022 marka Volkswagen Samochody Osobowe jeszcze bardziej wzmocniła rentowność. Efektem optymalizacji zarządzania sprzedażą i kosztami jest solidny wynik finansowy. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej i niespokojnego otoczenia geopolitycznego zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 2,6 mld euro, a rentowność operacyjna do 3,6 procent (w roku obrotowym 2021 było to odpowiednio 2,2 mld euro i 3,2 procent). Ograniczenia w dostawach i wynikająca z nich niższa produkcja miały negatywny wpływ na zyski, zwłaszcza w drugiej połowie roku. Duży wkład w dobry wynik w 2022 roku wniosły regiony Ameryki Północnej i Południowej, przy czym udział w rynku w obu Amerykach ma być w przyszłości znacząco zwiększany. Volkswagen zamierza również jeszcze bardziej przyspieszyć transformację w kierunku elektromobilności. Marka przewiduje, że do 2030 roku udział pojazdów w pełni elektrycznych w Europie wyniesie około 80 procent. W tym celu do 2026 roku na rynek ma trafić dziesięć nowych modeli z napędem elektrycznym, w tym całkowicie elektryczny Volkswagen w cenie poniżej 25 000 euro, który 12 marca debiutuje na świecie jako prototyp ID. 2all.
Doroczna konferencja prasowa marki Volkswagen odbędzie się w formie online 15 marca 2023 roku, a rozpocznie się o godz. 10:00. Tego samego dnia będzie mieć miejsce wydarzenie, podczas którego zostanie zaprezentowany nowy w pełni elektryczny model koncepcyjny Volkswagena.
W samochodzie elektrycznym do ogrzania kabiny jest wykorzystywana energia zgromadzona w akumulatorze. W głównej mierze właśnie to, w połączeniu z systemem podgrzewania ogniw akumulatora odpowiada za spadek zasięgu zimą. Dlatego warto zmienić nieco sposób korzystania z samochodu zimą, co pozwoli znacząco ograniczyć spadek zasięgu o tej porze roku. Wystarczy stosować się do kilku prostych porad.
Volkswagen przenosi jedną z najważniejszych imprez dla fanów marki – GTI Treffen znad jeziora Wörthersee. Od 2024 roku będzie się ona odbywała w sercu marki, w Wolfsburgu. W pobliżu fabryki Volkswagena impreza pod hasłem „GTI wraca do domu” zgromadzi entuzjastów i fanów sportowych modeli Volkswagena.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Rodzina elektrycznych Volkswagenów ID. będzie jeszcze bardziej zrównoważona – włączając materiały wykorzystane we wnętrzu. W ciągu tego roku w modelach ID.3, ID.4, ID.5 I ID.7 pojawią się wybrane rozwiązania, które zadebiutowały w 2022 roku w Volkswagenie ID. Buzz. Przykłady? Tkanina Seaqual®, którą obite są siedzenia, jest wykonana w 10 procentach z plastiku zebranego z oceanów i w 90 procentach z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu podczas produkcji tej tkaniny udało się ograniczyć emisję CO2 o niemal jedną trzecią.
Zakład Volkswagena w Wolfsburgu, największy w Europie kompleks produkcji samochodów rozpoczyna akcję przekwalifikowania pracowników. To jeden z etapów przestawiania zakładów Volkswagena w Niemczech na produkcję pojazdów elektrycznych. W ślad za fabrykami samochodów osobowych w Zwickau i Emden, w ciągu najbliższych kilku lat również fabryka w Wolfsburgu stanie się fabryką pojazdów elektrycznych. Ta fundamentalna transformacja opiera się nie tylko na specjalistycznych szkoleniach, lecz także na nauce poprzez zabawę: w fabryce w Wolfsburgu otwarto eMotionRoom, gdzie w ciągu najbliższych miesięcy 22 000 pracowników produkcji będzie mogło w zabawny sposób przeżyć proces transformacji z pojazdów spalinowych na elektryczne.
W tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek zmodernizowaną odmianę Touarega – swojego SUV-a klasy premium. Auto zostanie kompleksowo zaktualizowane, zarówno technicznie, jak i wizualnie. Zmienione będą przednia i tylna część nadwozia, a także podwozie, czego efektem będzie wyjątkowe połączenie komfortu i wydajności. Jeszcze przed światową premierą Volkswagen uchyla rąbka tajemnicy i prezentuje zakamuflowany egzemplarz swojego flagowego modelu.