Bardzo dobry wynik Volkswagena ID.3 w teście wytrzymałościowym ADAC na dystansie 160 000 km
- Akumulator trakcyjny Volkswagena ID.3 po 160 000 km testu ADAC był wciąż w bardzo dobrej kondycji, miał 91 procent wyjściowej pojemności
- Aktualizacje oprogramowania stale ulepszają pojazd
- Automobilklub ADAC pochwalił przydatność auta na długich dystansach i niskie wymagania serwisowe producenta
Niemiecki automobilklub ADAC przyznał Volkswagenowi ID.3 doskonałą ocenę po czterech latach testów wytrzymałościowych. Inżynierowie ADAC z Centrum Testów i Technologii w Landsberg am Lech pokonali autem ponad 160 000 kilometrów. Najważniejszy wniosek: akumulator trakcyjny nadal ma pojemność netto wynoszącą 91 procent wyjściowej wartości. Testom poddano egzemplarz ID.3 Pro S z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli ID., Volkswagen gwarantuje, że akumulator ID.3 będzie mieć co najmniej 70 procent swojej pierwotnej pojemności netto po ośmiu latach eksploatacji lub 160 000 przejechanych kilometrów.
„Wynik pokazuje imponującą jakość naszych modeli ID. nawet po przejechaniu wielu kilometrów” – podkreśla Martin Sander, członek zarządu Volkswagena odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną. „Ponad 90 procent wyjściowej pojemności akumulatora po przejechaniu 160 000 kilometrów potwierdza, że nasze modele ID. są bardzo dobrym wyborem także jako samochody używane i spełniają wymagania naszych klientów” – dodał Martin Sander.
Podczas testu w ADAC akumulator trakcyjny Volkswagena ID.3 nie miał lekkiego życia. Aby możliwie szybko przejechać 160 000 kilometrów, przez ponad 40 procent sesji ładowania korzystano ze stacji o dużej mocy. Ponadto, wbrew zaleceniom producenta, pojazd był również pozostawiany między jazdami testowymi czasem przez kilka dni, ze 100-procentowym poziomem naładowania.
Przeprowadzony przed ADAC test wytrzymałościowy był pierwszym tego rodzaju wyzwaniem dla Volkswagena ID.3. Pomiędzy jazdami testowymi ten egzemplarz był wielokrotnie sprawdzany przez inżynierów z Bawarskiego Centrum Testów i Technologii, szczególnie pod kątem stanu akumulatora.
Z testu ADAC płynie jasny przekaz – warto instalować aktualizacje oprogramowania zawsze, gdy są dostępne. Podczas testu wytrzymałościowego ADAC oprogramowanie Volkswagena ID.3 było wielokrotnie aktualizowane. Wśród nowości były m.in. planer trasy samochodu elektrycznego, który podczas dłuższych tras planuje punkty ładowania w taki sposób, aby jak najszybciej dotrzeć do celu. Oprócz poziomu naładowania, system uwzględnia również aktualną sytuację na drodze i prognozy pogody. Oprócz różnych poprawek, aktualizacje obejmowały także zwiększenie maksymalnej mocy ładowania do 170 kW.
Aktualizacje miały również pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym na zasięg. Było to szczególnie odczuwalne na krótkich dystansach i w niskich temperaturach, w zakresie od 0 do 5°C.
Inne pozytywy auta podkreślone przez testerów ADAC: pomimo dużego przebiegu, zarówno nadwozie, jak i podwozie Volkswagena ID.3 były w dobrym stanie, a zawieszenie i układ kierowniczy pracowały bez zarzutu.