Poznań, 2 marca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze konsekwentnie i w dużym tempie rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej. „Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” - wyjaśnia Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze.
Poznań, 1 marca 2021 r. Volkswagen Poznań oraz wszystkie zakłady produkcyjne oraz spółki Grupy Volkswagen w Polsce zasilane są wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Sprzedawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. W ramach umowy zawartej ze spółką obrotu, popłynie ona do zakładów produkcyjnych największego producenta samochodów w Polsce - Volkswagen Poznań oraz do największego dystrybutora nowych samochodów – Volkswagen Group Polska. Ponadto umową objęte zostały pozostałe zakłady koncernu Volkswagen zlokalizowane w Polsce: Volkswagen Motor Polska (Polkowice), SITECH (Polkowice, Głogów), Scania Production (Słupsk) i MAN Truck&BUS (Niepołomice). Zielona energia dostarczana przez Polenergię do polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru, ponieważ spółka jest właścicielem ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.
Poznań/Warszawa, 24 lutego 2021 r. Na szczytowej ścianie jedenastopiętrowego budynku przy ulicy Chmielnej w Warszawie powstało nowe, niecodzienne dzieło sztuki będące połączeniem reklamy i street-artu. Mural ten w całości poświęcony jest najnowszemu Volkswagenowi Caddy 5. Autorem projektu graficznego muralu jest Dawid Ryski, znany ilustrator, grafik i twórca plakatów.
Poznań, 19 lutego 2021 r. Piękna zimowa pogoda sprawia, że wielu z nas pragnie ruszyć się z domu, pojechać gdzieś dalej, choćby w góry, w gronie rodziny czy przyjaciół. Jednak pandemiczne ograniczenia sprawiają, że nie wszyscy chcą korzystać w tym czasie z hoteli czy restauracji i wolą rodzinny wyjazd np. na jeden dzień, a nawet decydują się na nocleg w samochodzie. Gdzie wtedy się przebrać? Gdzie w spokoju odpocząć i napić się gorącej herbaty? Odpowiedzią może być wszechstronny Volkswagen Multivan 6.1, którym w wybrane miejsce dojedzie aż siedem lub osiem osób, zmieści się do niego sprzęt zimowy, w którym wygodnie można się przebrać, ogrzać, a po zakończonym dniu jazdy na nartach spokojnie usiąść i wypić coś ciepłego.
Jak wynika z najnowszego badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, wiedza respondentów na temat hybryd to połączenie przypadkowych, często wykluczających się nawzajem tez.
W najnowszym, dwudziestym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący – Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk – rozmawiają z Pawłem Śmigielskim, entuzjastą i użytkownikiem samochodów elektrycznych. Rozmowa toczy się wokół codziennej eksploatacji auta zasilanego energią elektryczną w warunkach zimowych oraz letnich, czyli podczas bardzo niskich oraz bardzo wysokich temperatur.
Poznań, 4 lutego 2021 r. Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020. W ostatnich dniach, w ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, cargo i kempingową Caddy California - uruchomiono produkcję największej jego wersji Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i szerszymi drzwiami przesuwnymi. Nowy Caddy Cargo Maxi zapewnia miejsce ładunkowe dla nawet dwóch europalet, a osobową wersją podróżować może wygodnie nawet aż siedem osób.
Poznań, 29 stycznia 2021 r. Z linii produkcyjnej zakładów Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze wielofunkcyjnego, kompaktowego kampera Caddy California. Model ten powstał na bazie najnowszego Caddy piątej generacji. Jest zatem pierwszym kamperem wykorzystującym benefity modułowej platformy konstrukcyjnej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB): najnowsze rozwiązania techniczne i znaczne powiększenie przestrzeni. Caddy California to trzeci, obok Californii 6.1 i Grand Californii, kamper w ofercie Volkswagen Samochody Dostawcze i drugi produkowany w całości w Polsce.
Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane przez respondentów?