Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Wolfsburg/Pekin – Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do specyficznych wymagań klientów na największym na świecie rynku motoryzacyjnym i zapewnienie im dopasowanej oferty produktowej we wszystkich istotnych segmentach. Prototyp ID. CODE, który świętuje swoją światową premierę w tym tygodniu na targach Auto China 24 w Pekinie (od 25 kwietnia do 4 maja 2024 r.), jest efektem dopasowania się do życzeń chińskich klientów. Wygląd konceptu jest zupełnie nowy i jest zapowiedzią dużego elektrycznego SUV-a. ID. CODE jest przeznaczony do w pełni autonomicznej jazdy na poziomie 4. Nowa, progresywna submarka ID.UX odegra kluczową dla Volkswagena rolę na rynku chińskim. Dzięki w pełni elektrycznym, zorientowanym na styl życia modelom, ta submarka ma przekonać przede wszystkim młodszych klientów.

Więcej Pobierz PDF
18.04.2024

Dwie poprzednie generacje Volkswagena Golfa okazały się wielkimi sukcesami marki z Wolfsburga. Z Golfem III wiązano równie wielkie nadzieje. Auto nie zawiodło, a pod wieloma względami było wyjątkowe. Właśnie w Golfie III zadebiutował sześciocylindrowy silnik – żaden producent nie odważył się wcześniej na podobny ruch w tym segmencie. Poza osiągami położono nacisk także na bezpieczeństwo, w Golfie III już w 1992 roku pojawiły się czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później także poduszki boczne. System ABS stał się elementem wyposażenia standardowego w 1996 roku.

Więcej Pobierz PDF
12.04.2024

Po olbrzymim sukcesie pierwszej generacji Volkswagena Golfa jego następca miał niełatwe zadanie – utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie i zdobywać kolejne pokolenie kierowców. Marka z Wolfsburga powierzyła projekt Herbertowi Schäferowi, który zamiast rewolucji postawił na ewolucję świetnie przyjętego na rynku dzieła Giorgetto Giugiaro. Spod ręki Niemca wyszły także inne modele Volkswagena – Polo i Passat. Jedno się nie zmieniło – wciąż był to trzy- i pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzający koła przednie. Od 1984 roku produkowano także bliźniaczą, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne Jettę, czyli dwu- lub czterodrzwiowego sedana.

Więcej Pobierz PDF
10.04.2024

Volkswagen postanowił uczcić 50. rocznicę uruchomienia produkcji modelu Golf nie tylko wprowadzając do sprzedaży zmodernizowaną odsłonę swojego bestsellera, lecz także oferując go w specjalnej odmianie Edition 50. Golf Edition 50 wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi Leeds, przyciemnianymi tylnymi szybami, czarną podsufitką, nakładkami na pedały ze szczotkowanej stali oraz znaczkiem „50” na słupkach B, kierownicy i progach. Cena tej odmiany zaczyna się od 135 590 zł – to zaledwie o 1500 zł drożej od wersji Style. Golfa Edition 50 można zamawiać u dilerów Volkswagena od dziś. Początkowo będą dostępne dwie wersje silnikowe – 1.5 TSI 150 KM i 1.5 eTSI mHEV o identycznej mocy. Później dołączą do nich także wersje 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM.

Więcej Pobierz PDF
19.03.2024

Historia Golfa pierwszej generacji zaczęła się jeszcze w latach 60. – pod koniec tej dekady Volkswagen zdecydował, że wysłużonego Garbusa trzeba zastąpić nowoczesnym, niedużym samochodem. Auto miało mieć silnik umieszczony poprzecznie z przodu i przedni napęd. Tak narodził się jeden z najpopularniejszych samochodów wszech czasów – Golf. Za projekt auta odpowiadało studio Ital Design, a głównym stylistą był słynny Giorgetto Giugiaro. Produkcja rozpoczęła się w marcu 1974 roku, a z taśmy zjeżdżały Golfy z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. W 1976 roku zadebiutowała odmiana GTI, a od 1979 produkowany był Golf Cabriolet. Przez prawie 10 lat produkcji z taśmy zjechało niemal 7 milionów egzemplarzy świetnie przyjętego przez klientów samochodu.

Więcej Pobierz PDF
14.03.2024

Volkswagen przyspiesza swoją ofensywę produktową w klasie średniej i właśnie uruchomił przedsprzedaż modelu ID.7 Tourer. Po wprowadzonych w ostatnim czasie takich auta jak ID.7, nowy Passat i nowy Tiguan, pierwsze elektryczne kombi Volkswagena jest już czwartym modelem klasy średniej, który debiutuje w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Wszechstronny samochód marki z Wolfsburga można już konfigurować i zamawiać – ceny zaczynają się od 271 690 zł. Jako jeden z zaledwie kilku producentów, Volkswagen ma w ofercie na rynku europejskim aż trzy modele kombi w klasie wyższej średniej: sportowy Arteon Shooting Brake, nowy Passat i ID.7 Tourer. Dzięki tej gamie modeli klienci mogą wybrać najlepszy dla siebie typ napędu – spalinowy, hybrydowy lub elektryczny.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen poszerza swoją gamę usportowionych modeli GTX. Swoją premierę świętują właśnie dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się one zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i świetnymi osiągami. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.

Więcej Pobierz PDF

Co roku z taśm fabryk Volkswagena zjeżdża ponad pół miliona egzemplarzy Tiguana – to jeden z najpopularniejszych dziś modeli marki z Wolfsburga. Właśnie wchodzi na rynek jego najnowsza generacja. Od kilku miesięcy można było zamawiać tego SUV-a z silnikami TDI i eTSI mHEV, a teraz do oferty dołączają wersje hybrydowe plug-in o mocy 204 i 272 KM. Ceny zaczynają się od 212 290 zł – tyle kosztuje hybrydowy Tiguan plug-in w wersji Elegance z napędem o mocy systemowej 204 KM.

Więcej Pobierz PDF
04.03.2024

Volkswagen przyspiesza tempo elektrycznej transformacji: niedawno rozpoczęła się produkcja seryjna flagowego modelu ID.7. Model ID.7 został również niedawno wybrany przez międzynarodowe jury Niemieckim Samochodem Roku 2024 (www.gcoty.de). Nowy Volkswagen zwyciężył nie tylko w kategorii Premium, lecz także w całym konkursie. Mogły brać w nim udział modele wprowadzone na rynek w ostatnich dwunastu miesiącach. Mierzący nieco poniżej 5 metrów ID.7 jest samochodem klasy wyższej średniej. Oferuje wysoki poziom komfortu, a jego inne atuty to nowy, wydajny napęd, duży zasięg, szybkie ładowanie i przemyślane, przestronne wnętrze wykończone materiałami wysokiej jakości. ID.7 to model, który będzie sprzedawany na całym świecie. W Europie można już go zamawiać w wersji Pro, z silnikiem o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Zasięg tej wersji wynosi do 621 km (wg WLTP). Nieco później dołączą także odmiany z większym akumulatorem, usportowiona wersja GTX z napędem na wszystkie koła oraz kombi, która będzie nosić nazwę Tourer.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.