Volkswagen Golf siódmej generacji zadebiutował we wrześniu 2012 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do nabywców w listopadzie. Auto kolejny raz urosło w porównaniu do poprzednika, ale tym razem udało się nie tylko uniknąć większej masy, ale nawet ją zredukowano. W zależności od wersji Golf VII ważył nawet o 100 kg mniej od poprzedniej generacji. Przełożyło się to na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 23 procent. Zwiększono poziom bezpieczeństwa – w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system hamowania awaryjnego, siedem poduszek powietrznych czy system ESC. Poza silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi można było wybrać napęd hybrydowy typu plug-in, a także silnik elektryczny. Do 2019 roku, kiedy zakończono produkcję Golfa VII, z taśmy zjechało łącznie 6,3 mln egzemplarzy.
Wolfsburg i Golf – to idealne połączenie od pół wieku. Wiosną 1974 roku w głównym zakładzie Volkswagena rozpoczęła się seryjna produkcja pierwszej generacji tego modelu. Firma niedawno uczciła tę rocznicę organizując uroczystość pod hasłem „50 lat produkcji Golfa”. Wśród gości w hali nr 12 w zakładzie w Wolfsburgu znaleźli się pracownicy produkcji Golfa, zarząd marki z prezesem Thomasem Schäferem na czele, przedstawiciele zarządu Grupy Volkswagen, kierownictwo rady zakładowej z przewodniczącą Danielą Cavallo na czele oraz liczni przedstawiciele świata polityki. Premier Dolnej Saksonii, Stephan Weil, docenił wybitne osiągnięcia pracowników fabryki w Wolfsburgu oraz gospodarcze znaczenie Golfa dla kraju związkowego i Niemiec.
Renomowana europejska organizacja Euro NCAP przyznała nowemu Volkswagenowi Tiguanowi najwyższą ocenę bezpieczeństwa – pięć gwiazdek. Oznacza to, że trzecia generacja bestsellera jest oficjalnie jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. Jako szczególnie dobre oceniono bezpieczeństwo dzieci na pokładzie nowego SUV-a Volkswagena. Jest to istotne, ponieważ Tiguan jest idealnym samochodem dla rodziny. Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 7,6 mln egzemplarzy tego SUV-a.
Volkswagen Golf szóstej generacji swoją premierę świętował jesienią 2008 roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Kolejny raz udało się poprawić jakość wykończenia wnętrza, a także poziom bezpieczeństwa, czego najlepszym dowodem była maksymalna ocena pięciu gwiazdek, jaką nowy kompaktowy Volkswagen otrzymał w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Wzbogacono wyposażenie standardowe, auto mogło mieć na pokładzie m.in. adaptacyjny tempomat, automatyczne światła drogowe Light Assist, system wspomagający ruszanie pod górę Hill Start Assist czy adaptacyjne zawieszenie DCC. Do 2012 roku z taśmy zjechało łącznie 3,6 mln egzemplarzy Golfa VI i spokrewnionych z nim modeli.
Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło właśnie pierwszą atrakcję: nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany światowej publiczności przed licznymi fanami w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja legendarnego hothatcha imponuje wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, znakomitymi osiągami i najwyższej klasy sportowym zawieszeniem.
Rozpoczęło się odliczanie do największej imprezy motorsportowej w Niemczech: legendarny 24-godzinny wyścig ADAC rozpocznie się na torze Nürburgring 1 czerwca, a organizatorzy spodziewają się ponad 200 000 widzów. Tym razem wydarzenie będzie również sceną dla najbardziej utytułowanego europejskiego samochodu wszech czasów: Golfa. Volkswagen świętuje 50. urodziny tej ikony motoryzacji na torze Nürburgring. Będzie się działo: Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy nowego Golfa GTI Clubsport z mocnym napędem i sportowym zawieszeniem. Drugą atrakcją będzie udział Golfa GTI Clubsport 24h w 24-godzinnym wyścigu. Za kierownicą zbudowanego w jednym egzemplarzu Golfa GTI z silnikiem o mocy 348 KM zasiądą takie gwiazdy motorsportu jak Benny Leuchter (Niemcy) i Johan Kristoffersson (Szwecja). Numer startowy to jednocześnie prezent na 50. urodziny dla kultowego Volkswagena – wyścigowy Golf GTI pojawi się na torze z numerem 50. Ponadto trzy klasyczne Golfy GTI wezmą udział w wyścigu ADAC 24h Classic.
Volkswagen Golf piątej generacji został zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku. Auto w porównaniu do poprzedniej generacji wyraźnie urosło, powiększono także bagażnik. Dzięki wielowahaczowej tylnej osi Golf V miał świetne właściwości jezdne i zapewniał bardzo wysoki komfort jazdy. Do 2008 roku z taśmy zjechało łącznie 3,4 mln egzemplarzy Golfa V i spokrewnionych z nim modeli.
Topowy model w rodzinie elektrycznych Volkswagenów ID. uzyskał doskonałe oceny w prestiżowym teście automobilklubu ADAC: ID.7 był pierwszym pojazdem w historii, który uzyskał średnią notę 1,5, a tym samym ogólną ocenę „bardzo dobrą” w niezależnym teście przeprowadzonym przez inżynierów z największego europejskiego automobilklubu.
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza, Golf IV wyznaczał więc pod tym względem nowe standardy w segmencie C. Kolejny raz poprawiono poziom bezpieczeństwa, a potwierdzeniem był fakt, że samochód otrzymał maksymalną wówczas notę czterech gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Łącznie, od 1997 do 2003 roku wyprodukowano 4,9 miliona VW Golfów IV, wliczając w to wszystkie pochodne.
Volkswagen Passat jest globalnym bestsellerem. Do tej pory dostarczono do klientów ponad 34 miliony egzemplarzy do niemal każdego kraju na świecie. Historia Passata to historia sukcesu – nawet pięć dekad po debiucie Passat jest wciąż jednym z trzech najlepiej sprzedających się Volkswagenów na świecie, obok Tiguana i Polo (wraz z ich pochodnymi). W Europie zawsze sprzedawał się znakomicie, zwłaszcza w wersji kombi. Dlatego od 2022 roku Volkswagen na naszym kontynencie oferuje Passata wyłącznie w takiej odmianie. I to z ogromnym sukcesem. Na przykład w Niemczech Passat znalazł się na szczycie rankingów w klasie średniej w 2023 roku, z 45 494 nowymi rejestracjami. Sekretem jego sukcesu jest fakt, że dziś Passat to dwa samochody w jednym – pojazd klasy biznesowej i jednocześnie wszechstronny samochód rodzinny. Teraz na rynek wchodzi zupełnie nowy Passat, który został opracowany od podstaw. Tym razem przełamuje on granice segmentów. Ceny Passata dziewiątej generacji startują w Niemczech od 39 995 euro, co pod tym względem plasuje go w klasie średniej, ale jego gabaryty, nowy standard jakości i nowe, innowacyjne źródła napędu mogłyby pozwolić mu na rywalizację z samochodami wyższego segmentu.