Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Poznań, 9 września 2025 – Grupa Volkswagen i jej spółki zależne PowerCo oraz Elli podczas targów IAA Mobility 2025 stawiają na zrównoważoną mobilność „made in Europe”. Wspólnie prezentują przełomowe technologie dla kluczowych obszarów przyszłości przemysłu motoryzacyjnego: pierwszy na świecie pojazd koncernu z akumulatorem ze stałym elektrolitem daje przedsmak technologii akumulatorowej jutra. Gotowe do produkcji seryjnej są już ogniwa PowerCo, które po raz pierwszy zostaną zastosowana w rodzinie małych samochodów elektrycznych marek Volkswagen, Skoda i CUPRA. W połączeniu z nowym systemem akumulatorów Cell-to-Pack zapewni ona skok technologiczny w zakresie wydajności, efektywności kosztowej i elastyczności. Grupa Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie elektromobilności i dysponuje obecnie najszerszą gamą technologii napędowych na rynku – od wysokowydajnych silników spalinowych, przez hybrydy plug-in i samochody wyłącznie elektryczne, aż po technologie akumulatorowe i energetyczne.

Więcej Pobierz PDF

Wolfsburg/Monachium, 8 września 2025 – Grupa Volkswagen umacnia swoją pozycję czołowego producenta samochodów elektrycznych w Europie dzięki nowej rodzinie małych aut. „Electric Urban Car Family” otwiera nowe segmenty rynku i grupy nabywców dzięki dwóm modelom marki Volkswagen oraz po jednym modelu marek CUPRA i Skoda, a także cenie bazowej wynoszącej ok. 25 000 euro. Premiera rynkowa odbędzie się już w 2026 roku. Grupa stawia przy tym na swoją sprawdzoną strategię związaną z platformami. Wszystkie modele wykorzystują udoskonaloną platformę MEB+ i oferują klientom bardzo zróżnicowane, specyficzne dla danej marki cechy. Po raz pierwszy w akumulatorze trakcyjnym zastosowano nowe, ustandaryzowane ogniwa Grupy Volkswagen. Pozwala to uzyskać dodatkowe korzyści wynikające z efektu skali i synergii oraz zapewnić miejskim samochodom zasięg do 450 km. Ponadto modele te wprowadzają technologie znane z wyższych segmentów do klasy podstawowej. Grupa Volkswagen dąży do osiągnięcia w średniej perspektywie czasowej około 20-procentowego udziału w szybko rozwijającym się segmencie małych samochodów elektrycznych na rynku europejskim. Odpowiada to kilkuset tysiącom pojazdów rocznie.

Więcej Pobierz PDF

100-procentowy Volkswagen. Volkswagen, największy dostawca samochodów elektrycznych w Niemczech i Europie w 2025 r., zaprezentuje na targach IAA MOBILITY w Monachium (od 8 do 14 września) prototyp elektrycznego kompaktowego SUV-a: ID. CROSS Concept. Auto świetnie sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas długich podróży. Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, szef grupy marek Core i członek zarządu Grupy Volkswagen: „Od samego początku moim celem było stworzenie najlepszej możliwej wersji marki Volkswagen, jaka kiedykolwiek istniała. Bliski seryjnej wersji prototyp przyszłego ID...

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen wyznacza kierunek na przyszłość w zakresie nazw modeli: firma stawia na nową strategię, która pozwoli wykorzystać nazwy lubianych modeli z silnikami spalinowymi także w elektrycznych samochodach rodziny ID. Pierwszym Volkswagenem, nazwanym zgodnie z nową strategią, będzie ID. Polo, które pojawi się na rynku w 2026 roku. Dziś ten model jest znany jako ID. 2all. „Nazwy naszych modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Symbolizują one silną markę i uosabiają takie cechy, jak jakość, ponadczasowy design i technologia dla wszystkich. Dlatego też w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerowych modeli. ID. Polo to dopiero początek” – powiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, szef grupy marek Core i członek zarządu Grupy Volkswagen. Wraz z każdą nową generacją modeli Volkswagen będzie przenosił kolejne uznane nazwy do portfolio pojazdów elektrycznych. Równolegle wszystkie pojazdy z klasycznymi napędami będą nadal funkcjonowały pod dotychczasowymi nazwami. Dzięki tej strategii Volkswagen łączy świat pojazdów elektrycznych i spalinowych, ułatwiając klientom orientację w ofercie produktowej marki.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen ogłasza repozycję cenową swojej gamy ID. Wszystkie elektryczne modele marki – od kompaktowego ID.3 po flagowego ID.7 – dostępne są teraz w niższych cenach bazowych, nadal możliwych do połączenia z atrakcyjnymi rabatami promocyjnymi. Dzięki nowym, niższym cenom, wszystkie modele z rodziny ID., łącznie z odmianami GTX, kwalifikują się obecnie do dopłat w ramach programu „NaszEauto”.

Więcej Pobierz PDF

Marka Volkswagen osiągnęła ważny etap na drodze swojej transformacji w kierunku elektromobilności: w obecności premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa w fabryce Volkswagena w Emden przekazano nabywcy 1,5-milionowy egzemplarz w pełni elektrycznego samochodu z rodziny ID. Jubileuszowym autem jest czarny Volkswagen ID.7 Tourer Pro, który dzięki zasięgowi do 606 kilometrów wyznacza nowe standardy w swojej klasie.

Więcej Pobierz PDF

Prototypowy Volkswagen ID. 2all (segment Polo) był pierwszym samochodem, stworzonym zgodnie z nowym językiem projektowania marki z Wolfsburga. Można w nim odnaleźć kultowe elementy designu Volkswagena, jak np. legendarny kształt słupka C z pierwszej generacji Golfa. Będą się one pojawiać w nowych segmentach rynku w niedalekiej przyszłości. Już teraz można zobaczyć efekty pracy projektantów w prototypowym modelu: ID. EVERY1 (segment VW up!). Styl i charakter najmniejszego Volkswagena charakteryzują trzy główne filary nowego języka projektowania marki: stabilność, atrakcyjność i sekretny składnik. „Masywne nadkola nad 19-calowymi kołami oraz atletyczne powierzchnie zapewniają stabilność. Nieco zawadiacka przednia część sprawia, że auto wygląda atrakcyjnie. A sekretny składnik to m.in. nietypowy element stylistyczny w postaci dachu, obniżonego w środkowej części, który jest częstym rozwiązaniem spotykanym w samochodach sportowych. Wszystkie te elementy nadają ID. EVERY1 własną, charyzmatyczną tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.

Więcej

Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo mobilność. Teraz, wraz z premierą prototypowego ID. EVERY1 niemiecki producent pokazuje samochód elektryczny w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku. Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2027 roku, a jej ceny mają zaczynać się od ok. 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku zadebiutuje ID. 2all, w cenie ok. 25 000 euro. Oba modele są częścią nowej rodziny elektrycznych samochodów miejskich z napędem na przednie koła, która jest opracowywana w ramach tzw. grupy marek Core koncernu Volkswagen. Są one oparte na nowo zaprojektowanej platformie Volkswagena: MEB z napędem na przednie koła.

Więcej Pobierz PDF

Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni dzień grudnia, 2024 r. odznaczył się kolejnym, wysokim wzrostem liczby lokalizacji – o ponad połowę (+53 procent) w porównaniu do stanu na koniec grudnia 2023 r. Między końcówką 2019 r., a 31 grudnia 2024 r. natomiast wskaźnik ten w wzrósł aż dziewięciokrotnie. W minionym roku przekroczyliśmy barierę 10 tys. punktów ładowania dostępnych w Polsce. InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen przyjrzeli się tematowi bliżej i prezentują najnowsze dostępne dane.

Więcej Pobierz PDF

W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.