Volkswagen Group Polska i marka Volkswagen otrzymały nagrody w kategoriach „Grupa Motoryzacyjna Roku” oraz „Marka Roku – motoryzacja” w plebiscycie „eMobility Media Awards” organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Nagrody zostały wręczone podczas gali, zamykającej drugi dzień trwającego w Łodzi „Kongresu Nowej Mobilności”.
Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen robi kolejny duży krok w kierunku przemiany w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie. Od teraz wszystkie modele z rodziny ID. będą otrzymywać regularne aktualizacje oprogramowania za pośrednictwem mobilnego transferu danych. Najnowszy „ID. Software 2.3” oferuje nowe funkcje i optymalizuje już istniejące. Flota modeli ID. pozwoli Volkswagenowi położyć fundament pod nowe, zorientowane na klienta modele biznesowe. Jak dotąd Volkswagen pozostaje jedynym z największych (biorąc pod uwagę poziom sprzedaży) producentem, który udostępnia tę technologię klientom.
Ankietowani uważają, że auta z napędem elektrycznym są tak samo bezpieczne jak samochody z napędami konwencjonalnymi. Poprawnie wskazują też, że główną przyczyną wypadków są błędy kierowców, a nie czynniki techniczne, związane z pojazdem.
Jak będziemy ładować samochody w przyszłości? Na to pytanie odpowiada Martin Roemheld – dyrektor ds. rozwoju biznesu i zarządzania inwestycjami w firmie Elli, spółce zależnej Volkswagena. Przedstawia prognozę, jak w przyszłości będą kształtować się opłaty za ładowanie samochodów elektrycznych.
Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen po raz kolejny przyspiesza ofensywę w dziedzinie elektryfikacji i zamierza udostępnić zrównoważoną mobilność jeszcze większej liczbie osób. Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje ID.LIFE, którego światowy debiut ma miejsce podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium.
Spośród osób, które deklarują rozważanie zakupu samochodu elektrycznego, niemal połowa wybiera auto do 150 tys. zł. Według badania tańsze auta częściej wzbudzają zainteresowanie mężczyzn, niż kobiet.
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny – ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB zachwyca eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.
W trzydziestym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o zmianach klimatycznych, a konkretniej – o wiedzy Polaków na temat tego, jaki wpływ na zmiany klimatyczne ma przede wszystkim emisja dwutlenku węgla. Gościem odcinka jest znany popularyzator nauki – Tomasz Rożek, twórca kanału Nauka. To lubię na YouTube.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. Tyle samo zna różnice w emisji CO2 między autami w pełni elektrycznymi a pozostałymi rodzajami samochodów. Wiedza o wpływie elektromobilności na środowisko potrzebuje jednak dalszej popularyzacji, bo wraz z postępem technologii „elektryki” będą coraz bardziej ekologicznym rozwiązaniem.