„Zgodnie z oczekiwaniami, Grupa Volkswagen doświadczyła mieszanego początku roku obrotowego. Nasze samochody są bardzo dobrze odbierane na rynku. Liczba zamówień w Europie Zachodniej znacznie wzrosła. Co więcej, co piąty samochód sprzedawany w Europie Zachodniej jest obecnie w pełni elektryczny, sprzedaż aut z tym napędem wzrosła ponad dwukrotnie w pierwszym kwartale. Jednocześnie sukces rynkowy samochodów elektrycznych wywiera presję na nasze wyniki. Marża operacyjna na poziomie około czterech procent wyraźnie pokazuje, że przed nami jeszcze sporo pracy. Biorąc pod uwagę obecną niestabilną sytuację gospodarczą na świecie, jeszcze ważniejsze jest skupienie się na dźwigniach, znajdujących się pod naszą kontrolą. Oznacza to uzupełnienie naszej szerokiej gamy produktów o konkurencyjną bazę kosztową - dzięki czemu zapewnimy sukces również na szybko zmieniających się rynkach globalnych" - powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.
Poznań, 25 kwietnia 2025 r. – Grupa Volkswagen systematycznie rozszerza swoje lokalne kompetencje technologiczne w Chinach w ramach ciągłego zaangażowania w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”. Podczas salonu samochodowego Auto Shanghai Volkswagen prezentuje swój pierwszy własny, wysoce zautomatyzowany system jazdy, oparty na sztucznej inteligencji. Opracowany specjalnie z myślą o złożonym środowisku drogowym w Chinach system potrafi się „uczyć” i został zaprojektowany z myślą o wyjątkowo bezpiecznej jeździe. Dzięki wydajnemu układowi SoC (System-on-Chip) o dużej mocy obliczeniowej umożliwia on płynne i szybkie reagowanie na szeroki zakres scenariuszy jazdy. Grupa zaprezentuje model Volkswagena z tą technologią w Chinach przed końcem tego roku. Począwszy od przyszłego roku, będzie ona również zintegrowana z modelami opartymi na specyficznej dla Chin platformie CMP, co oznacza, że będzie dostępna dla poszukujących samochodu kompaktowego w rozsądnej cenie.
Poznań, 23 kwietnia 2025 r. – Grupa Volkswagen konsekwentnie realizuje swoją strategię „In China, for China” („W Chinach, dla Chin”) i przechodzi na kolejny etap podczas Auto Shanghai 2025: w przededniu jednego z najważniejszych na świecie salonów samochodowych Grupa zaprezentowała dziesięć nowych modeli swoich silnych marek, w tym pięć światowych premier. Podczas salonu w Szanghaju debiutują prototypowe Volkswageny ID. ERA, ID. EVO i ID. AURA. Reprezentują one nową generację inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów elektrycznych (ICV), które są w pełni dostosowane do oczekiwań chińskich klientów. Dwie pozostałe światowe premiery również oferują najnowocześniejsze technologie i wysoce zautomatyzowane funkcje jazdy: nowy, w pełni elektryczny model Audi oparty na platformie PPE, Audi A6L e-tron, oraz pierwszy seryjny model nowej marki AUDI – E5 Sportback.
Poznań, 14 kwietnia 2025 r. – Strategia Grupy Volkswagen „W Chinach, dla Chin” pokazuje swoje możliwości: pierwsze pojazdy opracowane w całości w Chinach dla chińskich klientów zadebiutują podczas salonu Auto Shanghai 2025 i wkrótce trafią na rynek. Modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen to imponująca demonstracja szybkiej transformacji Grupy. W Szanghaju Grupa Volkswagen zaprezentuje łącznie siedem światowych premier. Kolejna generacja inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) otworzy nowe segmenty rynku i grupy klientów na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim.
„Nasze samochody zostały dobrze przyjęte i udowodniły, że Grupa Volkswagen jest na dobrej drodze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy dostawy do klientów w pełni elektrycznych aut o ok. 60 procent na całym świecie. W Europie byliśmy w stanie znacznie umocnić naszą wiodącą pozycję w tym segmencie, podwajając dostawy. Udział modeli całkowicie elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie Zachodniej również się podwoił – do około 19 procent. W naszym rodzimym regionie także mamy dobrą dynamikę, co znajduje odzwierciedlenie w 29-procentowym wzroście napływających zamówień na samochody ze wszystkimi typami napędów, dzięki czemu portfel zamówień wzrósł do około miliona pojazdów. W nadchodzących miesiącach spodziewamy się dodatkowego wiatru w żagle dzięki licznym nowo wprowadzonym modelom. Ogólnie rzecz biorąc, globalne dostawy nieznacznie wzrosły do końca marca. Wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie z nawiązką zrekompensowały oczekiwany spadek w Chinach" - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego ds. sprzedaży.
Poznań, 26 marca 2025 r. – Grupa Volkswagen nawiązała współpracę z firmami Valeo i Mobileye w celu dostosowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy do poziomu 2+ (ulepszona, częściowo zautomatyzowana jazda) w swoim przyszłym portfolio pojazdów opartych na platformie MQB. Współpraca ta, która jest zaplanowana na najbliższe kilka lat, poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy w pojazdach produkowanych na dużą skalę, spełniając zarówno oczekiwania klientów, jak i wymogi płynące z przepisów.
„W 2024 roku Grupa Volkswagen obrała zdecydowany, strategiczny kurs. Z innowacyjnymi, emocjonalnymi produktami. Z pionierskimi, strategicznymi decyzjami. W 2025 roku będziemy nadal koncentrować się na konsekwentnej realizacji planu. Wraz z wdrażaniem naszej transformacji, Grupa Volkswagen zyskuje nowe siły. Nasza ofensywa modelowa, produkty dostosowane do klientów na rynkach na całym świecie i silni partnerzy stanowią podstawę zrównoważonego, pozytywnego rozwoju...
Dostawy na świecie wyniosły 9,03 mln pojazdów, to o 2,3 procent mniej niż w 2023 r. (9,24 mln) - Wzrosty w Ameryce Północnej (+6 procent) i Ameryce Południowej (+15 procent) pozwoliły skompensować stabilny wynik w Europie (-0,1 procent) i spadek w Chinach (-10 procent)...
Poznań, 23 grudnia 2024 r. – Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie nazwane „Zukunft Volkswagen” (Przyszłość Volkswagena). W ten sposób spółka i rada zakładowa wspólnie pozycjonują Grupę Volkswagen w celu osiągnięcia trwałego sukcesu. W tym celu firma dostosowuje moce produkcyjne w niemieckich fabrykach Grupy Volkswagen. Dzięki temu uda się obniżyć koszty pracy o 1,5 miliarda euro rocznie. Efekt krótkoterminowy w zakresie kosztów pracy i uzgodnionych środków strukturalnych poprzez redukcję mocy produkcyjnych oraz zmniejszenie kosztów rozwoju doprowadzą do zmniejszenia kosztów o ponad 4 mld euro rocznie w perspektywie średnioterminowej. Ponadto planowane jest zmniejszenie mocy produkcyjnych o 734 000 sztuk w niemieckich zakładach. Umożliwi to Grupie Volkswagen położenie fundamentów pod ważne inwestycje w przyszłe produkty do 2030 roku. Strukturalne dostosowanie firmy na poziomie operacyjnym i zbiorowym stworzy warunki do osiągnięcia celu zwrotu ze sprzedaży dla marki Volkswagen Samochody Osobowe w perspektywie średnioterminowej.
Poznań, 17 grudnia 2024 r. – Europejska Rada Dealerów Grupy Volkswagen (EDC) podczas 69. Konferencji EDC w Berlinie wybrała nowe prezydium. Zgromadzeni zdecydowali o zwiększeniu składu prezydium organizacji do pięciu osób. Nowym przewodniczącym, który zastąpi przechodzącego na emeryturę dr. Matti Pörhö z Finlandii, został Polak, Michał Ignaszak. Wiceprzewodniczącymi wybrano Włocha Manfreda Dalceggio, Austriaka Stefana Hutschinskiego i Szwajcara, Petera Piccę. Dyrektorem zarządzającym organizacji w nowej kadencji będzie Niemiec, Martin Kuhn. Wraz z nowym prezydium EDC zyskuje szansę na nowe impulsy i kompetentnych partnerów, którzy poprowadzą stowarzyszenie przez wyzwania branży w przyszłości.