Poznań, 10 lipca 2025 r. – Spółka Volkswagen Group Charging (Elli) umacnia swoją pozycję jednego z wiodących europejskich dostawców usług ładowania. Obecnie użytkownicy samochodów elektrycznych i hybryd plug-in mogą uzyskać dostęp do około 900 000 publicznych punktów ładowania w 28 krajach europejskich za pomocą aplikacji Elli, karty Elli Charging lub Charge&Fuel, w tym 80 000 stacji ładowania o dużej mocy (HPC). Szybka ekspansja idzie w parze z wprowadzeniem nowego, przejrzystego modelu cenowego, dzięki czemu ładowanie w całej Europie jest wygodniejsze, bardziej niezawodne i opłacalne. Z oferty Elli skorzystać mogą kierowcy wszystkich samochodów elektrycznych. Użytkownicy aut Grupy Volkswagen mają więcej korzyści poprzez integrację oferty Elli z samochodem, planerem podróży, aplikacją czy też funkcję Plug&Charge.
„Grupa Volkswagen kontynuuje swój dynamiczny wzrost dzięki wielu nowo wprowadzonym modelom. Dotyczy to w szczególności pojazdów elektrycznych, których globalne dostawy wzrosły o ok. 50 procent w pierwszej połowie roku w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Trend ten był szczególnie silny w Europie, gdzie wzrost wyniósł ok. 90 procent. Co piąty dostarczony dziś przez nas w Europie Zachodniej pojazd ma napęd elektryczny. Portfel zamówień również powiększa się dynamicznie: liczba zamówionych aut wzrosła o ponad 60 procent. We wszystkich typach napędów liczba zamówień wzrosła o ok. 20 procent. Musimy jeszcze bardziej wzmocnić ten pozytywny trend, kontynuując naszą udaną ofensywę modelową. Ogólnie rzecz biorąc, byliśmy w stanie nieznacznie zwiększyć nasze globalne dostawy do końca czerwca pomimo trudnych warunków. Wzrosty w Ameryce Południowej i Europie z nawiązką zrównoważyły spodziewane spadki w Chinach i Ameryce Północnej" - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego ds. sprzedaży.
Poznań, 8 lipca 2025 r. – Grupa Volkswagen została uznana za najbardziej innowacyjną grupę motoryzacyjną na świecie przez Centrum Zarządzania Motoryzacją (CAM) i otrzymała nagrodę AutomotiveINNOVATIONS Award 2025. Jest ona przyznawana corocznie od 2011 roku przez CAM w Bergisch Gladbach w Niemczech, ocenia możliwości technologiczne i innowacyjne międzynarodowych producentów i dostawców motoryzacyjnych. Spośród 30 firm z całego świata, Grupa Volkswagen osiągnęła najwyższy wynik w głównej kategorii – innowacji, wyprzedzając konkurentów z Chin i Europy. CAM docenił także marki Grupy – Volkswagen Samochody Osobowe został uznany za najbardziej innowacyjną markę wolumenową, a Audi za najbardziej innowacyjną markę premium.
„Zgodnie z oczekiwaniami, Grupa Volkswagen doświadczyła mieszanego początku roku obrotowego. Nasze samochody są bardzo dobrze odbierane na rynku. Liczba zamówień w Europie Zachodniej znacznie wzrosła. Co więcej, co piąty samochód sprzedawany w Europie Zachodniej jest obecnie w pełni elektryczny, sprzedaż aut z tym napędem wzrosła ponad dwukrotnie w pierwszym kwartale. Jednocześnie sukces rynkowy samochodów elektrycznych wywiera presję na nasze wyniki. Marża operacyjna na poziomie około czterech procent wyraźnie pokazuje, że przed nami jeszcze sporo pracy. Biorąc pod uwagę obecną niestabilną sytuację gospodarczą na świecie, jeszcze ważniejsze jest skupienie się na dźwigniach, znajdujących się pod naszą kontrolą. Oznacza to uzupełnienie naszej szerokiej gamy produktów o konkurencyjną bazę kosztową - dzięki czemu zapewnimy sukces również na szybko zmieniających się rynkach globalnych" - powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.
Poznań, 25 kwietnia 2025 r. – Grupa Volkswagen systematycznie rozszerza swoje lokalne kompetencje technologiczne w Chinach w ramach ciągłego zaangażowania w realizację strategii „W Chinach, dla Chin”. Podczas salonu samochodowego Auto Shanghai Volkswagen prezentuje swój pierwszy własny, wysoce zautomatyzowany system jazdy, oparty na sztucznej inteligencji. Opracowany specjalnie z myślą o złożonym środowisku drogowym w Chinach system potrafi się „uczyć” i został zaprojektowany z myślą o wyjątkowo bezpiecznej jeździe. Dzięki wydajnemu układowi SoC (System-on-Chip) o dużej mocy obliczeniowej umożliwia on płynne i szybkie reagowanie na szeroki zakres scenariuszy jazdy. Grupa zaprezentuje model Volkswagena z tą technologią w Chinach przed końcem tego roku. Począwszy od przyszłego roku, będzie ona również zintegrowana z modelami opartymi na specyficznej dla Chin platformie CMP, co oznacza, że będzie dostępna dla poszukujących samochodu kompaktowego w rozsądnej cenie.
Poznań, 23 kwietnia 2025 r. – Grupa Volkswagen konsekwentnie realizuje swoją strategię „In China, for China” („W Chinach, dla Chin”) i przechodzi na kolejny etap podczas Auto Shanghai 2025: w przededniu jednego z najważniejszych na świecie salonów samochodowych Grupa zaprezentowała dziesięć nowych modeli swoich silnych marek, w tym pięć światowych premier. Podczas salonu w Szanghaju debiutują prototypowe Volkswageny ID. ERA, ID. EVO i ID. AURA. Reprezentują one nową generację inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów elektrycznych (ICV), które są w pełni dostosowane do oczekiwań chińskich klientów. Dwie pozostałe światowe premiery również oferują najnowocześniejsze technologie i wysoce zautomatyzowane funkcje jazdy: nowy, w pełni elektryczny model Audi oparty na platformie PPE, Audi A6L e-tron, oraz pierwszy seryjny model nowej marki AUDI – E5 Sportback.
Poznań, 14 kwietnia 2025 r. – Strategia Grupy Volkswagen „W Chinach, dla Chin” pokazuje swoje możliwości: pierwsze pojazdy opracowane w całości w Chinach dla chińskich klientów zadebiutują podczas salonu Auto Shanghai 2025 i wkrótce trafią na rynek. Modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen to imponująca demonstracja szybkiej transformacji Grupy. W Szanghaju Grupa Volkswagen zaprezentuje łącznie siedem światowych premier. Kolejna generacja inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) otworzy nowe segmenty rynku i grupy klientów na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim.
„Nasze samochody zostały dobrze przyjęte i udowodniły, że Grupa Volkswagen jest na dobrej drodze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy dostawy do klientów w pełni elektrycznych aut o ok. 60 procent na całym świecie. W Europie byliśmy w stanie znacznie umocnić naszą wiodącą pozycję w tym segmencie, podwajając dostawy. Udział modeli całkowicie elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie Zachodniej również się podwoił – do około 19 procent. W naszym rodzimym regionie także mamy dobrą dynamikę, co znajduje odzwierciedlenie w 29-procentowym wzroście napływających zamówień na samochody ze wszystkimi typami napędów, dzięki czemu portfel zamówień wzrósł do około miliona pojazdów. W nadchodzących miesiącach spodziewamy się dodatkowego wiatru w żagle dzięki licznym nowo wprowadzonym modelom. Ogólnie rzecz biorąc, globalne dostawy nieznacznie wzrosły do końca marca. Wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie z nawiązką zrekompensowały oczekiwany spadek w Chinach" - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego ds. sprzedaży.
Poznań, 26 marca 2025 r. – Grupa Volkswagen nawiązała współpracę z firmami Valeo i Mobileye w celu dostosowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy do poziomu 2+ (ulepszona, częściowo zautomatyzowana jazda) w swoim przyszłym portfolio pojazdów opartych na platformie MQB. Współpraca ta, która jest zaplanowana na najbliższe kilka lat, poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy w pojazdach produkowanych na dużą skalę, spełniając zarówno oczekiwania klientów, jak i wymogi płynące z przepisów.
„W 2024 roku Grupa Volkswagen obrała zdecydowany, strategiczny kurs. Z innowacyjnymi, emocjonalnymi produktami. Z pionierskimi, strategicznymi decyzjami. W 2025 roku będziemy nadal koncentrować się na konsekwentnej realizacji planu. Wraz z wdrażaniem naszej transformacji, Grupa Volkswagen zyskuje nowe siły. Nasza ofensywa modelowa, produkty dostosowane do klientów na rynkach na całym świecie i silni partnerzy stanowią podstawę zrównoważonego, pozytywnego rozwoju...