Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
29.07.2019

29 lipca 2019 r. – Koncern Volkswagen potwierdza cele finansowe (przed zdarzeniami specjalnymi) wyznaczone na cały 2019 rok. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku rozrachunkowego przychody ze sprzedaży koncernu Volkswagen w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku zwiększyły się o 4,9 procent do 125,2 (w 2018 roku: 119,4) miliardów euro. Mimo zmniejszenia wolumenu uzyskano wzrost przychodu ze sprzedaży – przede wszystkim dzięki polepszeniu miksu i polityce cenowej w dziale samochodów osobowych oraz dzięki dobrej sytuacji w dziale usług finansowych oraz w firmie TRATON. Wynik operacyjny przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wzrósł o 1,9 procent do 10,0 (w 2018 roku: 9,8) miliardów euro, a operacyjny zwrot ze sprzedaży przed zdarzeniami nadzwyczajnymi wyniosł 8,0 (w 2018 roku: 8,2) procent. Polepszenie miksu sprzedażowego i polityki cenowej oraz mniejsze – w porównaniu z poprzednim rokiem – obciążenia z powodu zdarzeń nadzwyczajnych zrekompensowały z nawiązką obciążenia spowodowane przez wyższe koszty stałe, niekorzystną sytuację walutową i mniejszą sprzedaż samochodów. Zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 7,2 procent (w 2018 roku: 6,8). Wyniki chińskich spółek na kurczącym się rynku uległy tylko nieznacznemu zmniejszeniu. Wynik brutto zwiększył się o 6,5 procent do 9,6 miliardów euro (w 2018 roku: 9,0). Płynność finansowa netto w dziale samochodów wyniosła 15,9 miliardów euro. Frank Witter, Członek Zarządu Volkswagen AG ds. Finansów, powiedział: „W pierwszym półroczu koncern Volkswagen dawał sobie doskonale radę na słabnącym światowym rynku. Przychód ze sprzedaży i zysk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy są zadowalające. Podtrzymujemy nasze całoroczne prognozy dla koncernu Volkswagen”.

Więcej Pobierz PDF
17.07.2019

Poznań, 17 lipca 2019 - W czerwcu Grupa Volkswagen odnotowała wzrost dostaw samochodów o 1,6 procent, do 974.400 aut, w porównaniu z dostawami w czerwcu 2018 r. Wzrost wynikał głównie ze zwiększonych dostaw w Chinach, gdzie przekazano klientom o 15 procent więcej samochodów niż w czerwcu ubiegłego roku. Od 1 lipca obowiązuje tam nowa norma emisji (C6). Jej wejście w życie zachęciło klientów do zwiększonych zakupów w czerwcu. Podobne skutki obserwowaliśmy dokładnie przed rokiem w Europie. Dostawy aut w tym regionie osiągnęły wówczas wysoki poziom w wyniku przejścia na homologację według normy WLTP. Zgodnie z oczekiwaniami w czerwcu tego roku nastąpił spadek dostaw w porównaniu z minionym rokiem (-4,8 procent). W Ameryce Północnej dostawy były nieco niższe niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku (o 0,5 procent), natomiast w Ameryce Południowej utrzymały się na niemal identycznym poziomie (-0,1 procent). Dr Christian Dahlheim, dyrektor działu sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział: „W czerwcu marki koncernu Volkswagen osiągnęły dobre wyniki. Grupa zwiększyła dostawy nowych aut na świecie, mimo że światowy rynek wciąż się kurczy. W Chinach szczególnie mocno skorzystaliśmy na wejściu w życie nowej normy emisji. Dopiero przyszłe miesiące pokażą, czy pozytywna zmiana okaże się trwała. Ogólnie rzecz biorąc, pierwsza połowa 2019 roku była dla nas udana – Grupa utrzymała swoją pozycję na trudnym rynku i zwiększyła udział w światowym rynku”.

Więcej Pobierz PDF
16.07.2019

Poznań, 16 lipca 2019 r. - Firmy Ford Motor Company i Volkswagen AG ogłosiły 12 lipca rozszerzenie globalnej współpracy. Będzie ona dotyczyć także elektromobilności oraz – wspólnie z Argo AI – jazdy autonomicznej. Rozwiązania z tego zakresu mają być wprowadzane w USA i w Europie. Obydwa przedsiębiorstwa chcą zwiększyć w ten sposób konkurencyjność, jeszcze lepiej dopasować swoje produkty do wymagań klientów, a jednocześnie wykorzystać efekt synergii w dziedzinie kosztów i inwestycji.

Więcej Pobierz PDF
02.07.2019

Poznań, 2 lipca 2019 r. - Do 2025 roku w nowym dziale „Car.Software” zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług – własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025. W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu – będzie się ona składała z systemu operacyjnego „vw.os” oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.31), którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.

Więcej Pobierz PDF
19.06.2019

19 czerwca 2019 r. – Volkswagen AG zainwestuje 900 milionów euro we wspólną z firmą Northvolt AB działalność w zakresie akumulatorów. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na utworzenie spółki joint venture ze szwedzkim producentem, część zostanie zainwestowana bezpośrednio w Northvolt. Volkswagen otrzyma 20 procent udziałów w Northvolt AB oraz uzyska miejsce w radzie nadzorczej – po zatwierdzeniu transakcji przez urząd antymonopolowy. Spółka, w której każda ze stron obejmie po 50 procent udziałów, ma zostać założona w ciągu roku i zajmie się budową fabryki akumulatorów w Europie, wytwarzającej „baterie” o łącznej pojemności 16 gigawatogodzin. Przewiduje się, że rozpoczęcie budowy nastąpi najwcześniej w 2020 roku w Dolnej Saksonii (Salzgitter), o ile zostaną spełnione niezbędne warunki. Na przełomie lat 2023/2024 ma się rozpocząć produkcja akumulatorów na potrzeby Volkswagena.

Więcej Pobierz PDF
17.06.2019

Wolfsburg/Poznań, 17 czerwca 2019 r. - W maju nastąpił spadek dostaw do klientów samochodów Grupy Volkswagen w porównaniu z majem 2018 r. Spadek był jednak niższy niż w poprzednich miesiącach i wyniósł 3,6 procent. Na świecie samochody marek należących do Grupy odebrało w sumie 918.900 klientów. Wzrost dostaw odnotowano na głównych rynkach europejskich (Niemcy +4,6%, Francja +2,7%, Włochy +2,7%) oraz w regionach Ameryki Północnej (+4,3%) i Południowej (+5,8%). Wzrosty te były jednak niewystarczające, aby zrekompensować spadki w innych rejonach świata, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku (-9,4%). Dr Christian Dahlheim, Dyrektor Sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział – „W maju nasze marki umocniły pozycję na kurczących się rynkach i nieznacznie zwiększyły udział w rynku światowym. Dostawy kształtowały się odmiennie na różnych rynkach. W Europie niemal osiągnęliśmy wysoki poziom z ubiegłego roku i odnotowaliśmy wzrost na głównych rynkach, w tym w Niemczech. Wzrost dostaw miał miejsce również w Ameryce Północnej i Południowej, ale był on niewystarczający do zrekompensowania kolejnego spadku na największym pojedynczym rynku, czyli w Chinach. Tym bardziej cenny jest fakt, że po raz kolejny Grupa Volkswagen znacząco zwiększyła udział w chińskim rynku.”

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.