Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
15.04.2022

Wolfsburg/Poznań, 15 kwietnia 2022 – Grupa Volkswagen kontynuuje swoją globalną elektryczną ofensywę; w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła dostawy samochodów z takim napędem o 65 procent. Mimo problemów z dostawami półprzewodników i wiązek przewodów do końca marca do odbiorców trafiło 99 100 elektrycznych aut, podczas gdy rok wcześniej było to 60 000 samochodów. Największy wzrost odnotowano w Chinach, gdzie aż 28 800 klientów odebrało elektryczne samochody, wyprodukowane przez marki Grupy Volkswagen – to ponad czterokrotnie więcej niż w pierwszym kwartale 2021 roku.

Więcej Pobierz PDF
13.04.2022

W odpowiedzi na rosnący popyt na akumulatory do samochodów elektrycznych Volkswagen zamierza wybudować kilka gigafabryk ogniw, z których zbudowane są akumulatory. Znajdą one zastosowanie w modelach rodziny ID. i nie tylko. Za budowę fabryk jest odpowiedzialny Sebastian Wolf. Oto, jakie są plany z nimi związane.

Więcej Pobierz PDF
24.03.2022

Wolfsburg/Poznań, 24 marca 2022. Elektryfikacja Hiszpanii poprzez stworzenie Europejskiego Hubu Pojazdów Elektrycznych, zbudowanie fabryki ogniw akumulatorowych i pełnego, zrównoważonego e-ekosystemu: takie są cele Grupy Volkswagen i marki SEAT dla Półwyspu Iberyjskiego. Grupa Volkswagen ogłosiła, że będzie aplikować do programu PERTE (Strategiczny Projekt „Ożywienie gospodarcze i transformacja”) dla pojazdów elektrycznych zaraz po tym, jak rząd hiszpański umożliwi składanie wniosków na początku kwietnia. Program „Future: Fast Forward” ma obejmować inwestycje na poziomie 7 mld euro (wraz z zewnętrznymi partnerami w całym łańcuchu wartości). Ponadto Volkswagen ogłosił, że wybrano lokalizację nowej fabryki ogniw – powstanie ona w Walencji. Wszystkie plany i wnioski wymagają jeszcze ostatecznego zatwierdzenia, przede wszystkim w ramach programu PERTE.

Więcej Pobierz PDF
22.03.2022

Poznań, 22 marca 2022. Grupa Volkswagen i Salzgitter AG współpracują od ponad 60 lat. Teraz obie firmy chcą otworzyć nowy rozdział tej kooperacji, skupiając się na obniżeniu śladu węglowego procesów i produktów. Partnerzy ogłosili wczoraj, że podpisali porozumienie, według którego Volkswagen stanie się jednym z pierwszym odbiorców „zielonej” stali. Jej produkcja będzie się odbywać w centrali firmy w Dolnej Saksonii od końca 2025 roku. Według Salzgitter AG, dzięki zastosowaniu wodoru i odnawialnej energii uda się zredukować emisję CO2 podczas produkcji o ponad 95 procent. Grupa Volkswagen planuje używać „zielonej” stali od końca 2025 roku przy ważnych projektach, takich jak model Trinity, który będzie powstawać w Wolfsburgu od 2026 roku.

Więcej Pobierz PDF
18.03.2022

Wolfsburg, 18 marca 2022 – Grupa Volkswagen przystąpiła do Inicjatywy na rzecz Zapewnienia Odpowiedzialnego Wydobycia (IRMA) w marcu 2022 roku. IRMA to sojusz organizacji pozarządowych, związków zawodowych, zainteresowanych społeczności, inwestorów, firm wydobywczych i nabywców surowców. Zrzeszając ponad 50 różnych podmiotów, IRMA pracuje nad rozwojem i ustanowieniem rygorystycznych standardów odpowiedzialnego wydobycia surowców w górnictwie.

Więcej Pobierz PDF
16.03.2022

Wolfsburg/Poznań, 16 marca – Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę aut, które powstaną na bazie MEB do 1,2 mln w ciągu sześciu lat. Umowa o strategicznej współpracy między Volkswagenem i Fordem zakłada takie obszary jak samochody elektryczne, dostawcze i jazda autonomiczna. Platforma MEB została stworzona jako otwarta, co pozwala producentom samochodów zelektryfikować portfolio produktów szybko i efektywnie pod względem kosztów.

Więcej Pobierz PDF
15.03.2022

Wolfsburg, 15 marca 2022 – Grupa Volkswagen przez ostatni rok z powodzeniem realizowała strategię NEW AUTO, tworząc fundament pod dalszy wzrost rentowności i poprawę odporności modelu biznesowego na trudne warunki. W ubiegłym roku Volkswagen poprawił swoje wyniki w kluczowych regionach świata, z powodzeniem rozwijał elektromobilność, a także rozbudowywał swoje kompetencje w zakresie oprogramowania i zwiększył wydajność.

Więcej Pobierz PDF
14.03.2022

Wolfsburg/Poznań, 14 marca 2022 – Grupa Volkswagen w 2021 roku udowodniła, że przyjęty przez nią model biznesowy się sprawdza. Firma zwiększyła ogólną odporność oraz możliwości radzenia sobie z zewnętrznymi ograniczeniami. Obniżono koszty ogólne, dyscyplina nakładów inwestycyjnych była wysoka oraz zmniejszono próg rentowności. Jednocześnie Volkswagen kontynuował transformację w kierunku NEW AUTO. Osiągnięto solidny zysk pomimo trudności, związanych z brakami półprzewodników, które doprowadziły do spadku sprzedaży pojazdów o około 600 000 sztuk w porównaniu z rokiem 2020. To o 2,4 mln aut mniej niż w roku 2019. Mimo że sprzedaż spadła o 6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody ze sprzedaży wzrosły o 12 procent – do 250,2 mld euro. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł prawie dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2020 i osiągnął poziom 20 mld euro. Rentowność operacyjna przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych również wzrosła – do 8 procent (rok wcześniej było to 4,8 procent). Kluczowe znaczenie dla tych wyników finansowych miały: lepszy miks modelowy i odpowiednia polityka cenowa. Przepływ gotówki netto w Dziale Samochodów sięgnął 8,6 mld euro, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a płynność netto pozostała niemal niezmieniona w porównaniu z końcem 2020 roku i wyniosła 26,7 mld euro. Warto zauważyć, że oznacza to wzrost o ponad 5 mld euro od końca 2019 roku, pomimo wielu inwestycji związanych z transformacją, które zostały podjęte w tym czasie, m.in. przejęcie firmy Navistar. Zarząd i Rada Nadzorcza proponują wypłatę dywidendy w wysokości 7,50 euro na akcję zwykłą i 7,56 euro na akcję uprzywilejowaną (w ubiegłym roku było to odpowiednio 4,80 i 4,86 euro). Oznacza to, że wskaźnik stopy wypłaty dywidend wyniesie 25,4 procent. Zysk na jedną akcję zwykłą to 29,59 euro (16,60 euro rok wcześniej), a zysk na jedną akcję uprzywilejowaną 29,65 euro (16,66 euro w 2020 r.).

Więcej Pobierz PDF Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.