Dostawy na świecie wyniosły 9,03 mln pojazdów, to o 2,3 procent mniej niż w 2023 r. (9,24 mln) - Wzrosty w Ameryce Północnej (+6 procent) i Ameryce Południowej (+15 procent) pozwoliły skompensować stabilny wynik w Europie (-0,1 procent) i spadek w Chinach (-10 procent)...
Poznań, 23 grudnia 2024 r. – Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie nazwane „Zukunft Volkswagen” (Przyszłość Volkswagena). W ten sposób spółka i rada zakładowa wspólnie pozycjonują Grupę Volkswagen w celu osiągnięcia trwałego sukcesu. W tym celu firma dostosowuje moce produkcyjne w niemieckich fabrykach Grupy Volkswagen. Dzięki temu uda się obniżyć koszty pracy o 1,5 miliarda euro rocznie. Efekt krótkoterminowy w zakresie kosztów pracy i uzgodnionych środków strukturalnych poprzez redukcję mocy produkcyjnych oraz zmniejszenie kosztów rozwoju doprowadzą do zmniejszenia kosztów o ponad 4 mld euro rocznie w perspektywie średnioterminowej. Ponadto planowane jest zmniejszenie mocy produkcyjnych o 734 000 sztuk w niemieckich zakładach. Umożliwi to Grupie Volkswagen położenie fundamentów pod ważne inwestycje w przyszłe produkty do 2030 roku. Strukturalne dostosowanie firmy na poziomie operacyjnym i zbiorowym stworzy warunki do osiągnięcia celu zwrotu ze sprzedaży dla marki Volkswagen Samochody Osobowe w perspektywie średnioterminowej.
Poznań, 17 grudnia 2024 r. – Europejska Rada Dealerów Grupy Volkswagen (EDC) podczas 69. Konferencji EDC w Berlinie wybrała nowe prezydium. Zgromadzeni zdecydowali o zwiększeniu składu prezydium organizacji do pięciu osób. Nowym przewodniczącym, który zastąpi przechodzącego na emeryturę dr. Matti Pörhö z Finlandii, został Polak, Michał Ignaszak. Wiceprzewodniczącymi wybrano Włocha Manfreda Dalceggio, Austriaka Stefana Hutschinskiego i Szwajcara, Petera Piccę. Dyrektorem zarządzającym organizacji w nowej kadencji będzie Niemiec, Martin Kuhn. Wraz z nowym prezydium EDC zyskuje szansę na nowe impulsy i kompetentnych partnerów, którzy poprowadzą stowarzyszenie przez wyzwania branży w przyszłości.
Wolfsburg/Poznań, 27 września 2024 r. – Grupa Volkswagen poinformowała swoich partnerów sprzedażowych na wybranych rynkach europejskich, że zainicjuje wspólną rewizję swojego modelu sprzedaży. Długoterminowym celem jest bezpośrednia sprzedaż do klientów w ramach pełnego modelu agencyjnego, jednak zmieniające się warunki mogą wymagać zmian w perspektywie krótko- do średnioterminowej. Wszystko po to, by zapewnić możliwie najlepszą obsługę klientów. Ze względu na wolniejsze przechodzenie na mobilność elektryczną w całej branży, będą musiały być obsługiwane jednocześnie, dłużej niż pierwotnie przewidywano, dwa modele sprzedaży dla klientów prywatnych: agencyjny dla pojazdów elektrycznych i sprzedaż pośrednia dla pojazdów z pozostałymi układami napędowymi. Utrzymanie tak wysokiego poziomu złożoności przez dłuższy czas byłoby dużym wyzwaniem dla sieci sprzedaży. W związku z tym natychmiast rozpocznie się proces przeglądu z sieciami sprzedaży w celu ustalenia, czy w perspektywie krótko- do średnioterminowej powrót do modelu sprzedaży pośredniej dla pojazdów elektrycznych okaże się korzystniejszą alternatywą. Wyniki analizy spodziewane są pod koniec pierwszego kwartału 2025 roku.
Poznań, 12 listopada 2024 r. – Podczas Międzynarodowych Targów Dostawców (International Suppliers Fair – IZB) w Wolfsburgu w Niemczech, Grupa Volkswagen i Thyssenkrupp Steel podpisały porozumienie, dotyczące planowanych dostaw stali o obniżonej emisji CO2 dla Grupy Volkswagen z przyszłego zakładu Thyssenkrupp Steel. Porozumienie to podkreśla wspólne zaangażowanie obu firm w zrównoważony rozwój i ochronę klimatu, stanowiąc kolejny kamień milowy w ich wieloletniej współpracy.
„Po dziewięciu miesiącach dostawy Grupy Volkswagen są o ok. 3 procent niższe w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To efekt trudnego otoczenia rynkowego, co pozostaje wyzwaniem od dłuższego czasu. Odnotowaliśmy znaczne wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej i dzięki temu zwiększyliśmy tam nasz udział w rynku. W Europie udało nam się utrzymać liczbę przekazanych klientom pojazdów na stabilnym poziomie i to mimo sporych przeciwności na rynku. Panująca w Chinach ostra konkurencja sprawiła, że nasze dostawy w ujęciu globalnym nieco spadły. W nadchodzących miesiącach wprowadzimy sporo atrakcyjnych nowych modeli wszystkich naszych marek, co wzmocni naszą pozycję rynkową na całym świecie. Ponadto chcemy ograniczyć koszty, przede wszystkim w Niemczech, co pozwoli nam odnieść sukces w przyszłości” - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.
Poznań, 9 października 2024 r. – Volkswagen Group Charging (Elli) wprowadza na rynek swoją pierwszą inteligentną ładowarkę w Europie. Elli Charger 2 integruje się z instalacją fotowoltaiczną, a ponadto może ładować samochód wtedy, gdy rynkowe ceny energii elektrycznej są najniższe. Elli wyznacza teraz nowe standardy w zakresie wykorzystywania energii odnawialnej i obniżania kosztów ładowania, aby przyspieszyć transformację energetyczną domu. Klienci mogą również kupić i zainstalować system fotowoltaiczny Otovo wraz z inteligentną ładowarką. Partnerstwo między Elli i norweską firmą Otovo zostanie początkowo wdrożone w Niemczech u wybranych dealerów Volkswagena (w tym w Hamburgu, Ulm i Augsburgu) jako projekt pilotażowy, a docelowo ma być rozszerzone na całą Europę.
Poznań, 27 września 2024 r. – Grupa Volkswagen dąży do dalszego zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego dla wszystkich użytkowników dróg. Marki należące do Grupy planują wykorzystywać dane z czujników, a także dane z kamer w pojazdach klientów uczestniczących w ruchu drogowym, w celu ciągłej optymalizacji systemów wspomagania kierowcy i funkcji zautomatyzowanej jazdy. Klienci będą mogli korzystać z ulepszeń dzięki aktualizacji oprogramowania w pojazdach. Stale rozwijane funkcje zwiększą komfort jazdy i pozytywnie wpłyną na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wysokiej jakości dane z rzeczywistych sytuacji drogowych mają kluczowe znaczenie dla ciągłej optymalizacji systemów wspomagających. Oczywiście są przestrzegane przy tym przepisy dotyczące ochrony danych, a podstawowym warunkiem umożliwiającym ich przetwarzanie jest zgoda klienta. Grupa Volkswagen zamierza rozpocząć tę inicjatywę w Niemczech od czwartego kwartału 2024 r., początkowo z samochodami osobowymi Volkswagen i Audi. Inne marki Grupy planują stopniowo dołączać do inicjatywy i odpowiednio przygotowywać swoje portfolio produktów.
„Grupa Volkswagen w pierwszej połowie roku zanotowała solidne wyniki. Mimo trudnego otoczenia rok 2024 będzie rokiem największej ofensywy produktowej Grupy, a jednocześnie kompleksowej reorganizacji i restrukturyzacji wielu obszarów biznesowych. Osiągnięte wyniki to wspólny wysiłek wszystkich marek. Pod względem strategicznym trzymamy się wyznaczonego kursu. Programy TOP 10 czynią znaczne postępy. Przyspieszamy naszą globalną strategię tworzenia oprogramowania z międzynarodowymi partnerami. Całkowicie zreorganizowaliśmy nasze pozycjonowanie w Chinach...