Światowe premiery, nowe rozwiązania i kultowe produkty: na IAA Mobility Grupa Volkswagen prezentuje swój potencjał jako globalny lider technologiczny
- Elektryzujące nowości: Grupa Volkswagen dzień przed oficjalnym rozpoczęciem targów w Monachium prezentuje dwie światowe i jedną targową premierę
- Mobilność dla wszystkich: Volkswagen pokazał studyjny model ID. CROSS Concept, auto należące do nowej rodziny małych samochodów elektrycznych „Electric Urban Car Family“, która sprawi, że elektromobilność będzie bardziej przystępna
- Połączenie tradycji i innowacji: Porsche odsłoniło nowy topowy model swojej kultowej linii 911
- Mocny impuls: Audi przedstawia przełomowy model Concept C, który daje wgląd w nową filozofię projektowania marki
- CEO Grupy Volkswagen Oliver Blume: „Grupa Volkswagen dotrzymuje słowa. Na targach IAA Mobility prezentujemy inspirujące produkty i oferujemy najnowsze technologie motoryzacyjne. Od rodziny przystępnych cenowo, w pełni elektrycznych małych aut po luksusowe samochody sportowe z najnowocześniejszym napędem hybrydowym o świetnych osiągach. Nasze silne marki wyróżniają się we wszystkich segmentach w znaczących obszarach technologicznych, jak: akumulatory, ładowanie, sztuczna inteligencja, jazda autonomiczna, oprogramowanie i platformy. Dla naszych klientów wykorzystujemy w pełni nasz potencjał innowacyjny i przyspieszamy tempo, aby stać się globalnym liderem technologicznym w branży motoryzacyjnej. Z wyraźnym naciskiem na elektromobilność.”
Wolfsburg/Monachium, 7 września 2025 – Grupa Volkswagen prezentuje podczas targów IAA Mobility w Monachium swój pełen potencjał jako globalny lider technologiczny w branży motoryzacyjnej. Jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem targów koncern zaprezentował nowe modele swoich marek, w tym dwie światowe premiery i jedną premierę targową. Swoją światową premierę miał kompaktowy SUV ID. CROSS Concept marki Volkswagen. Jest on czwartym członkiem rodziny elektrycznych małych aut „Electric Urban Car Family”, do której oprócz kolejnego modelu marki Volkswagen należą również pojazdy marek Skoda i CUPRA. Dzięki cenom zaczynającym się od ok. 25 000 euro ta rodzina modeli sprawi, że od 2026 r. elektromobilność stanie się bardziej przystępna cenowo. Kolejną światową premierę świętowała marka Porsche, prezentując nowy topowy model swojej kultowej serii 911. To idealne połączenie tradycji i innowacji. Marka Audi zaprezentowała w tym tygodniu w Mediolanie przełomowy model Concept C, który stanowi zapowiedź nowej filozofii projektowania – przejrzystej i skoncentrowanej na tym, co najważniejsze.
Celem Grupy Volkswagen jest udostępnienie najnowocześniejszych technologii motoryzacyjnych wszystkim zainteresowanym. Dzięki szerokiej gamie produktów koncern może pokazać swoją innowacyjność we wszystkich segmentach pojazdów, od motocykli, przez niedrogie, w pełni elektryczne małe samochody, liczne bestsellery w segmencie wolumenowym, premium i luksusowym, aż po lekkie i ciężkie pojazdy użytkowe. Dzięki temu Grupa Volkswagen, jak żaden inny producent, może inteligentnie skalować nowoczesne technologie, czyniąc je dostępnymi dla większej liczby klientów.
Rodzina małych, elektrycznych aut po raz pierwszy zaprezentowana w komplecie
W Monachium zaprezentowano czwarty model z rodziny „Electric Urban Car Family” – to SUV ID. CROSS Concept marki Volkswagen. Tym samym rodzina przystępnych (w cenie bazowej od ok. 25 tysięcy euro) w pełni elektrycznych małych samochodów grupy marek Core jest już kompletna. Auta o zasięgu do 450 kilometrów od 2026 roku będą rozszerzać ofertę elektrycznych modeli koncernu. Marka Skoda zaprezentowała prototypową wersję SUV-a Epiq. Siostrzane modele Volkswagen ID. Polo i CUPRA Raval można oglądać w Monachium jeszcze w kamuflażu.
75 lat Volkswagena Bulli – od T1 do ID. Buzza AD
Hasłem przewodnim ekspozycji marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Monachium są 75. urodziny Bulli, ikony sprzedanej w ponad dwunastu milionach egzemplarzy, której ewolucja od pierwotnego modelu T1, który był jednym z motorów niemieckiego cudu gospodarczego, do ultranowoczesnego, w pełni elektrycznego ID. Buzz.
Technologiczną wizytówką portfolio marki jest autonomiczny pojazd ID. Buzz AD. Stanowi on element kompleksowego rozwiązania opracowanego przez spółkę zależną koncernu MOIA, które oprócz pojazdu obejmuje ekosystem oprogramowania i usługi dla operatorów autonomicznych usług mobilności. MOIA oferuje tym samym gotowe rozwiązania dla miast, gmin i dostawców usług mobilności, otwierając Grupie Volkswagen drzwi do wartego miliardy rynku mobilności na żądanie. Aktualne prognozy zakładają, że w 2035 r. całkowita wartość rynku w samych tylko Europie i Stanach Zjednoczonych wyniesie od 350 do 450 mld dolarów.
Audi Concept C – nowa filozofia projektowania kładzie nacisk na wyrazistość
Zaprezentowany w tym tygodniu w Mediolanie koncepcyjny, w pełni elektryczny samochód sportowy daje przedsmak nadchodzącej wersji produkcyjnej. Dzięki nowo opracowanemu dachowi roadster łączy w sobie elegancję coupe z emocjonującymi wrażeniami z jazdy z otwartym dachem. Dyrektor kreatywny Massimo Frascella po raz pierwszy zaprezentował swoją nową filozofię projektowania dla marki Audi. Najważniejsze są w niej wyrazistość i skupienie się na tym, co istotne. Dotyczy to zarówno wyglądu zewnętrznego pojazdów, jak i ich wnętrza.
Porsche prezentuje nową, topową wersję swojego kultowego, sportowego modelu 911 i gotowy do wprowadzenia na rynek indukcyjny system ładowania aut elektrycznych
Wraz ze światową premierą nowego topowego modelu linii 911 Porsche przechodzi na kolejny etap innowacyjnej koncepcji napędu T-Hybrid. Ponadto marka ze Stuttgartu zaprezentuje kolejną technologiczną atrakcję podczas targów IAA. Prototyp Cayenne Electric z fluorescencyjnym lakierem i nową technologią ładowania Porsche Wireless Charging na stoisku Grupy Volkswagen przenosi elektromobilność i ładowanie na nowy poziom. Porsche jest pierwszym producentem samochodów elektrycznych, który wprowadził na rynek system ładowania o mocy 11 kW z płytą indukcyjną typu one-box. Ładowanie w domu nigdy nie było tak wygodne i proste.
Marka Scout jest kluczowym elementem ekspansji w Ameryce Północnej
Po raz pierwszy w Europie zaprezentowano koncepcyjną wersję pickupa Terra™ marki Scout®. Pojazd został zaprojektowany i opracowany w Stanach Zjednoczonych specjalnie na tamtejszy rynek. Odrodzona marka jest kluczowym elementem ekspansji Grupy Volkswagen w Ameryce Północnej. Pojazdy będą produkowane w nowo powstającej fabryce w Blythewood w Karolinie Południowej. W pełni elektryczne modele mają oferować zasięg do 563 kilometrów. Wersje z dodatkowym range extenderem mają umożliwiać całkowity zasięg ponad 800 kilometrów dzięki silnikowi benzynowemu, który pełni rolę generatora.
Grupa Volkswagen podczas IAA Mobility w Monachium
Grupa Volkswagen podąża drogą, aby stać się globalnym liderem technologicznym w branży motoryzacyjnej – The Global Automotive Tech Driver – i już dziś aktywnie uczestniczy w kształtowaniu technologicznej transformacji mobilności. Podczas targów IAA Mobility w Monachium, w dniach 7–12 września, koncern i jego marki dostarczą na to mocnych dowodów, prezentując liczne światowe premiery i tygodniową wystawę innowacji.
W centrum uwagi znajdą się między innymi rodzina elektrycznych samochodów miejskich grupy marek Core, innowacje w dziedzinie technologii akumulatorów i sztucznej inteligencji, informacje na temat języka projektowania koncernu oraz przyszłościowe technologie związane z inteligentną mobilnością jutra. Głównym przesłaniem jest: technologia dla ludzi – Tech for the People.