Grupa Volkswagen wzmacnia swoją pozycję wiodącego producenta pojazdów elektrycznych w Europie dzięki rodzinie małych samochodów elektrycznych
- Składająca się z czterech modeli rodzina małych aut elektrycznych „Electric Urban Car Family“ marek Volkswagen, CUPRA i Skoda w cenie bazowej od ok. 25 000 euro trafi na rynek w 2026 roku.
- Jedna platforma, cztery charaktery: strategia związana z platformami w ramach koncernu zapewnia korzyści wynikające z efektu skali dzięki wspólnemu wykorzystaniu udoskonalonej platformy do aut elektrycznych MEB+; po raz pierwszy zastosowano w niej akumulator z nowymi ustandaryzowanymi ogniwami Grupy Volkswagen.
- Najnowocześniejsze systemy wspierające kierowcę i oprogramowanie, pełna łączność i wysoki komfort: nowe samochody zaoferują technologie znane z segmentu premium i zasięg do 450 km.
- Grupa Volkswagen w szybko rozwijającym się segmencie małych samochodów elektrycznych w Europie dąży w perspektywie średnioterminowej do osiągnięcia udziału w rynku na poziomie około 20 procent, co odpowiada kilkuset tysiącom pojazdów rocznie
- Oliver Blume, CEO Grupy Volkswagen: „Ten dzień stanowi kamień milowy w naszej udanej strategii elektrycznej. W sierpniu Grupa Volkswagen dostarczyła 3,5-milionowy w pełni elektryczny pojazd, z czego ponad 2,5 miliona opierało się na naszej platformie MEB. Teraz przechodzimy do kolejnego etapu. Rodzina małych samochodów elektrycznych symbolizuje nowy początek, dostępność i postęp. A także kluczową obietnicę Grupy Volkswagen: mobilność dla wszystkich. Z Europy dla Europy”.
- Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen & szef grupy marek Core: „Wszystkie pojazdy z rodziny małych aut elektrycznych są oparte na jednej platformie i wprowadzają technologie z wyższych segmentów do segmentu podstawowego: od nowego systemu Travel Assist z funkcją zmiany pasa ruchu i rozpoznawaniem sygnalizacji świetlnej, poprzez seryjne szybkie ładowanie, aż po smartfon jako kluczyk do samochodu. Jednocześnie różnią się one całkowicie pod względem wyglądu i charakteru. Taka jest przyszłość miejskiej elektromobilności – i zaczyna się właśnie tutaj”.
Wolfsburg/Monachium, 8 września 2025 – Grupa Volkswagen umacnia swoją pozycję czołowego producenta samochodów elektrycznych w Europie dzięki nowej rodzinie małych aut. „Electric Urban Car Family” otwiera nowe segmenty rynku i grupy nabywców dzięki dwóm modelom marki Volkswagen oraz po jednym modelu marek CUPRA i Skoda, a także cenie bazowej wynoszącej ok. 25 000 euro. Premiera rynkowa odbędzie się już w 2026 roku. Grupa stawia przy tym na swoją sprawdzoną strategię związaną z platformami. Wszystkie modele wykorzystują udoskonaloną platformę MEB+ i oferują klientom bardzo zróżnicowane, specyficzne dla danej marki cechy. Po raz pierwszy w akumulatorze trakcyjnym zastosowano nowe, ustandaryzowane ogniwa Grupy Volkswagen. Pozwala to uzyskać dodatkowe korzyści wynikające z efektu skali i synergii oraz zapewnić miejskim samochodom zasięg do 450 km. Ponadto modele te wprowadzają technologie znane z wyższych segmentów do klasy podstawowej. Grupa Volkswagen dąży do osiągnięcia w średniej perspektywie czasowej około 20-procentowego udziału w szybko rozwijającym się segmencie małych samochodów elektrycznych na rynku europejskim. Odpowiada to kilkuset tysiącom pojazdów rocznie.
Aktualne prognozy przewidują, że za osiem lat segment małych samochodów elektrycznych w Europie będzie czterokrotnie większy niż obecnie. Grupa Volkswagen, dążąc do pozycji globalnego lidera technologicznego w branży motoryzacyjnej, nadaje silny impuls temu rozwijającemu się segmentowi dzięki rodzinie miejskich samochodów Electric Urban Car Family.
Nowa rodzina modeli wprowadza technologie premium do klasy, która dla wielu osób oznacza wejście w świat elektromobilności. Wśród systemów wspomagających znalazła się np. nowa generacja Travel Assist z funkcją zmiany pasa ruchu i rozpoznawaniem sygnalizacji świetlnej. Dostępne będą również reflektory LED Matrix. Dużą wagę przywiązuje się także do komfortu, oferując opcjonalne fotele z funkcją masażu i możliwość uruchomienia klimatyzacji za pomocą aplikacji. Oprogramowanie i łączność są również na najwyższym poziomie. Pojazdy są wyposażone w udoskonaloną, wielokrotnie nagradzaną nawigację z planerem trasy, znaną z większych modeli. Dzięki App Store będzie dostęp do ponad 100 aplikacji z wielu obszarów. Pojazdy są standardowo wyposażone w funkcję szybkiego ładowania prądem stałym (DC).
Rodzina samochodów Electric Urban Car Family obejmuje łącznie cztery elektryczne auta trzech marek, które po raz pierwszy są prezentowane razem na targach IAA Mobility i wejdą na rynek w 2026 roku. Marka Volkswagen zaoferuje hatchbacka ID. Polo oraz SUV-a ID. CROSS Concept. Oba modele zaprojektowano zgodnie z nowym językiem projektowania „Pure Positive”, który symbolizuje stabilność, atrakcyjność i „coś ekstra”. Wariant ID. Polo GTI jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem marki Volkswagen, który nosi legendarne oznaczenie GTI dla pojazdów o sportowym zacięciu, a jednocześnie świetnie nadających się do codziennego użytku. CUPRA wprowadza na rynek hatchbacka Raval, który zgodnie z charakterem marki ma sportowy i niekonwencjonalny charakter. Miejski SUV Skoda Epiq jest idealnym towarzyszem na co dzień, doskonałym dla rodzin i klientów zorientowanych na styl życia. Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz w pełni odzwierciedla on nowy język stylistyczny marki „Modern Solid”.
Grupa Volkswagen na IAA Mobility w Monachium
Grupa Volkswagen dąży do pozycji globalnego lidera technologicznego w branży motoryzacyjnej – The Global Automotive Tech Driver – i już dziś aktywnie uczestniczy w kształtowaniu technologicznej transformacji mobilności. Podczas targów IAA Mobility w Monachium, w dniach 7–12 września, koncern i jego marki dostarczą na to mocnych dowodów, prezentując liczne światowe premiery i tygodniową wystawę innowacji.
W centrum uwagi znajdą się między innymi rodzina elektrycznych samochodów miejskich grupy marek Core, innowacje w dziedzinie technologii akumulatorów i sztucznej inteligencji, informacje na temat języka projektowania koncernu oraz przyszłościowe technologie związane z inteligentną mobilnością jutra. Głównym przesłaniem jest: technologia dla ludzi – Tech for the People.