Volkswagen dostarczył do klientów już 1,5 miliona w pełni elektrycznych modeli rodziny ID.
- Jubileuszowy egzemplarz to wyprodukowany w fabryce w Emden Volkswagen ID.7 Tourer Pro, przeznaczony dla klienta z miasta Vechta w Dolnej Saksonii
- Premier Dolnej Saksonii Olaf Lies wraz z członkami zarządu Volkswagena Martinem Sanderem i Kaiem Grünitzem wręczyli nowemu właścicielowi kluczyki
- Członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży Martin Sander: „1,5 miliona dostarczonych egzemplarzy rodziny ID. – to jasno pokazuje, że Volkswagen jest liderem elektromobilności”
Marka Volkswagen osiągnęła ważny etap na drodze swojej transformacji w kierunku elektromobilności: w obecności premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa w fabryce Volkswagena w Emden przekazano nabywcy 1,5-milionowy egzemplarz w pełni elektrycznego samochodu z rodziny ID. Jubileuszowym autem jest czarny Volkswagen ID.7 Tourer Pro, który dzięki zasięgowi do 606 kilometrów wyznacza nowe standardy w swojej klasie.
„1,5 miliona dostarczonych egzemplarzy rodziny ID. – to jasno pokazuje, że Volkswagen jest liderem w dziedzinie elektromobilności” – powiedział Martin Sander, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażowej. Niemal dokładnie pięć lat temu, we wrześniu 2020 r., dostarczono do klientów pierwsze samochody z całkowicie elektrycznej rodziny ID. Volkswagena. Obecnie marka z Wolfsburga jest liderem statystyk rejestracji nowych samochodów w segmencie pojazdów elektrycznych nie tylko w Niemczech, lecz także w Europie. „To potwierdzenie, że w naszej szerokiej ofercie mamy odpowiednie pojazdy dla naszych klientów. Jako firma jesteśmy na dobrej drodze. Volkswagen pozostaje liderem w rozwoju elektromobilności” – dodał Sander.
W towarzystwie Kaia Grünitza, członka zarządu ds. rozwoju technicznego i premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa, Sander wręczył kluczyki do jubileuszowego egzemplarza klientowi z miasta Vechta w Dolnej Saksonii. „ID.7 jest ważny dla Dolnej Saksonii i stanowi dowód na zdolność tego landu do transformacji” – podkreślił Lies, który w czasie pełnienia funkcji ministra gospodarki Dolnej Saksonii jeździł służbowym Volkswagenem ID.7 wyprodukowanym w Emden.
Zakład we Fryzji Wschodniej jest przykładem transformacji Volkswagena: w ostatnich latach firma zainwestowała ponad miliard euro w przebudowę zakładu w fabrykę produkującą wyłącznie samochody elektryczne. Obok fabryki w Zwickau i Szklanej Manufaktury w Dreźnie, Emden jest trzecim zakładem Volkswagena na świecie, w którym produkowane są wyłącznie pojazdy elektryczne. Modele ID. zjeżdżają także z taśm produkcyjnych w Hanowerze, Chattanooga (USA) oraz w Foshan, Changsha i Anting (wszystkie trzy w Chinach).
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2020 roku rodzina ID. stale się powiększa: Po kompaktowym modelu ID.3, pierwszym pojeździe Volkswagena zaprojektowanym od podstaw jako samochód elektryczny, pojawił się SUV ID.4 (2021) oraz jego wersja coupe ID.5 i elektryczny mikrobus ID. Buzz w następnym roku. Najnowszymi członkami rodziny ID. są ID.7 i ID.7 Tourer, które pojawiły się na rynku w 2024 roku. Ten ostatni był najczęściej rejestrowanym pojazdem elektrycznym w Niemczech w pierwszej połowie 2025 roku. „Cały zespół Volkswagena może być dumny z tego sukcesu” – powiedział premier Lies.
Martin Sander, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży wciąż widzi potrzebę podjęcia działań politycznych w celu przyspieszenia rozwoju elektromobilności: „Potrzebujemy jasnego sygnału i ukierunkowanych środków wsparcia ze strony państwa, aby przełamać sceptycyzm prywatnych nabywców i pobudzić popyt w tej grupie”. Obecnie większość nowych rejestracji samochodów elektrycznych przypada na klientów instytucjonalnych, którzy mogą liczyć m.in. na ulgi podatkowe.
Volkswagen kontynuuje swoją elektryczną ofensywę, wprowadzając na rynek nowe modele rodziny ID. W 2026 roku na rynek trafi kompaktowy Volkswagen ID. 2all za mniej niż 25 000 euro, a rok później ruszy seryjna wersja ID. EVERY1, modelu segmentu podstawowego za około 20 000 euro. „Cel jest jasny: Volkswagen chce umożliwić wszystkim korzystanie z elektromobilności – przystępnej cenowo, niezawodnej i zrównoważonej” – podsumowuje Martin Sander.