Jeszcze nie trafił do salonów, a już bije rekordy: 20 czerwca 2025 r. Volkswagen podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring zaprezentuje nowego Golfa GTI EDITION 50. Najmocniejszy z dotychczas produkowanych GTI jest wyjątkowym modelem, stworzonym dla uczczenia 50. rocznicy powstania tej prawdziwej ikony wśród kompaktowych samochodów sportowych. Oficjalne obchody odbędą się w 2026 roku – równolegle z wejściem na rynek nowego modelu. Ale Golf GTI EDITION 50 już teraz zapisał się w historii toru Nürburgring i marki Volkswagen: kierowca wyścigowy Benny Leuchter pokonał za kierownicą Golfa GTI EDITION 50 okrążenie północnej pętli toru w czasie zaledwie 7 minut 46 sekund. To nowy rekord dla marki z Wolfsburga – nigdy wcześniej Volkswagen z homologacją drogową nie był szybszy na torze Nürburgring.
Nowy Volkswagen Tayron uzyskał znakomite wyniki w najnowszych testach Euro NCAP, otrzymując maksymalną możliwą ocenę pięciu gwiazdek. Wynik ten to dowód wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jaki zapewnia nowy model, a jednocześnie wysokich standardów Volkswagena. Zgodnie z przewodnią zasadą „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, Volkswagen od dziesięcioleci nieustannie pracuje nad innowacjami mającymi na celu dalsze zwiększanie bezpieczeństwa na drogach – we wszystkich segmentach pojazdów, dla wszystkich użytkowników dróg i we wszystkich scenariuszach wypadków.
Wszechstronny SUV z charyzmą. Nowy Tayron to wszechstronny SUV. Z maksymalnie siedmioma miejscami, bardzo dużym bagażnikiem, napędem na przednie lub wszystkie koła i bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa, doskonale nadaje się dla rodzin, świetnie sprawdzi się także w roli długodystansowego samochodu służbowego.
„Mały z zewnątrz. Duży w środku.” Takim sloganem 50 lat temu Volkswagen reklamował swój najnowszy wówczas samochód – Polo. Kiedy pojawił się on na rynku na początku maja 1975 roku, nikt nie spodziewał się, że ten nieduży, dwudrzwiowy pojazd szybko stanie się bestsellerem. W kraju i za granicą, przez ponad pięć dekad sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy sześciu generacji. W tym czasie auto zdobyło kilka prestiżowych nagród, w tym Samochodu Roku 2010 i wyznaczyło trendy dla samochodów swojego segmentu.
Nowość w salonach Volkswagena: kilka miesięcy po światowej premierze Tayron, najnowszy SUV marki, pojawił się u dealerów w całej Europie. Pierwsi klienci odbierają już swoje zamówione w przedsprzedaży pojazdy.
Jeśli ktoś szuka wielozadaniowego samochodu, który świetnie sprawdzi się podczas rodzinnych wyjazdów czy np. holowania przyczepy, szeroką gamę aut z mocnymi, a przy tym oszczędnymi silnikami i napędem na cztery koła znajdzie w salonach Volkswagena. Passat, Tiguan i Tayron w wersji 4MOTION mogą holować przyczepy o masie do 2200 kg (Passat), do 2300 kg (Tiguan) oraz do 2500 kg (Tayron z odpowiednim wyposażeniem). SUV-y Tiguan i Tayron mogą być skonfigurowane jako 2.0 TSI 4MOTION o mocy 204 KM lub 265 KM, Passat 2.0 TSI 4MOTION jest dostępny wyłącznie w mocniejszej wersji. Cała trójka aut z napędem na wszystkie koła jest dostępna także w wersji 2.0 TDI 193 KM.
Wszechstronny mały samochód dla każdego: Polo zachwyca już od 50 lat. Z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie jest prawdziwym bestsellerem. Volkswagen rozpoczyna jubileuszowy rok od prezentacji dwóch samochodów pierwszej generacji podczas wystawy Bremen Classic Motorshow: Polo L z 1975 roku i wyścigowego Polo z 1977 roku.
Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów. To znacznie więcej niż wynosi maksymalny zasięg modelu wg WLTP (w cyklu mieszanym), czyli do 709 kilometrów. Udało się przekroczyć go o 232 km, czyli 32,7 procent. Podczas liczącej 941 km podróży średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 9,2 kWh/100 km – to wyjątkowo niski wynik. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 km. Celem testu przeprowadzonego we Włoszech było zbadanie maksymalnej wydajności Volkswagena ID.7 Pro S.
Volkswagen Polo jest w sprzedaży od 1975 roku, od samego początku wyznaczał standardy w swojej klasie, a przy tym od zawsze był synonimem przystępnej cenowo mobilności, ponadczasowego designu i nowoczesnych rozwiązań. Z ponad 20 milionami sprzedanych pojazdów sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej udanych modeli w swojej klasie. W roku 2025 ten miejski model Volkswagena obchodzi 50 urodziny.
Najnowszy model w portfolio Volkswagena – Tayron – właśnie zaczął zjeżdżać z taśmy produkcyjnej fabryki w Wolfsburgu. W symbolicznym uruchomieniu produkcji seryjnej SUV-a, mieszczącego się w gamie Volkswagena między Tiguanem a Touaregiem, wzięli udział dyrektor zakładu, Uwe Schwartz, wiceprzewodniczący rady zakładowej Jürgen Mahnkopf oraz pracownicy niemal wszystkich działów.