Światowa premiera Volkswagena T-Roca: nowa generacja wyróżnia się jakością i innowacjami
- Wraz z nową generacją T-Roca Volkswagen prezentuje następcę swojego bestsellera, który już znalazł ponad 2 mln nabywców na całym świecie
- Nowa generacja wyróżnia się stylistyką, innowacyjnymi napędami i wysoką jakością wykończenia
- Nowy T-Roc oferuje szeroką listę systemów wspomagających kierowcę i rozwiązań z samochodów wyższych segmentów
- Gama wersji wyposażeniowych i dostępnych opcji została uproszczona i zorientowana na klienta
Oczekiwanie zakończone: Volkswagen prezentuje nowego T-Roca. Opracowany od podstaw nowy model jest drugą generacją bestsellera marki z Wolfsburga. Auto wyróżnia się ekspresyjnym wyglądem, a wysoka jakość wykończenia wnętrza z nowo zaprojektowaną deską rozdzielczą, ekranem systemu infotainment w dwóch rozmiarach – 10,3 lub 12,9 cala (w wersjach Life, Style i R-Line) oraz oświetleniem ambientowym do 30 kolorów tworzą przytulną atmosferę. Ponadto nowy T-Roc oferuje więcej miejsca we wnętrzu i bagażniku. Nowe systemy wspomagające i technologie z wyższych klas pojazdów dopełniają całości. Przykładami są system Driving Experience Control (personalizacja wrażeń z jazdy), Park Assist Pro z możliwością zdalnego parkowania i pamięcią, wyświetlacz Head Up, kamery 360 stopni i system audio Harman Kardon.
Druga generacja z nową stylistyką. Nowy model różni się od poprzednika już na pierwszy rzut oka dzięki zmienionej stylistyce. Zachowuje on przy tym charakterystyczne cechy T-Roca z tylną częścią nadwozia przypominającą coupe i w pełni wykorzystuje ponad 12 cm większą długość całkowitą w porównaniu z poprzednim modelem. Zmienione proporcje sprawiają, że auto wygląda bardziej dynamicznie.
Istotną rolę w nowym T-Rocu odgrywa również oświetlenie. Standardem w wersjach Trend i Life są reflektory LED, zaś w odmianach Style i R-Line – LED Plus ze statycznym doświetlaniem zakrętów, połączone listwą z podświetlanym logo Volkswagena, w pakiecie z tylnymi lampami LED 3D. Za dopłatą dostępne będą matrycowe światła LED IQ.LIGHT . Nowy model (w zależności od wyposażenia) może mieć tylne światła połączone listwą LED z podświetlanym na czerwono logo Volkswagena.
Wysokiej jakości wnętrze i wiodące w swoim segmencie systemy. Wnętrze zostało znacznie ulepszone i imponuje jakością wykończenia, miękkimi powierzchniami i innowacyjnymi technologiami. Deska rozdzielcza jest pokryta specjalnie opracowaną tkaniną, która wraz z oświetleniem ambientowym tworzy przytulną atmosferę. Nowy T-Roc przejął wiele funkcji z większych modeli Tiguan i Tayron, są to m.in. najnowsza wersja systemu personalizacji wrażeń z jazdy Driving Experience Control, który służy między innymi do wyboru profili jazdy i regulacji głośności. Nowością w T-Rocu i w ogóle w tym segmencie rynku dla Volkswagena jest również opcjonalny wyświetlacz head-up, który wyświetla ważne informacje, takie jak prędkość lub piktogramy nawigacyjne, bezpośrednio na przedniej szybie przed kierowcą.
Więcej miejsca dla wszystkich pasażerów. Nowy T-Roc jest przestronny i świetnie odpowiada na wiele różnych potrzeb. Sprawdzi się jako samochód rodzinny, ale również jako auto na dalekie podróże. Nawet jeśli z przodu siedzą osoby wyższe niż 185 cm, pasażerowie o podobnym wzroście mogą wygodnie siedzieć z tyłu dzięki dodatkowym nieco ponad 12 cm długości. Ponadto w wersji Style po raz pierwszy w T-Rocu dostępne będzie elektrycznie regulowany w 14 kierunkach fotel kierowcy ergoActive z funkcją masażu, a jeśli nabywca zamówi skórzaną tapicerkę będzie mógł również dodać podgrzewane tylne siedzenia. Pojemność bagażnika wzrosła o 30 litrów – do 475 litrów przy załadowaniu do wysokości oparć tylnych siedzeń.
Transfer technologii dzięki MQB evo. Po obecnym Tiguanie (premiera w 2024 r.) i Tayronie (premiera w 2025 r.) nowy T-Roc jest trzecim SUV-em Volkswagena opartym na najnowszym wcieleniu platformy MQB evo – dzięki czemu auto może być wyposażone w najnowocześniejsze systemy. Na przykład najnowszą wersję systemu Travel Assist. Wspomaga on nie tylko automatyczną zmianę pasa ruchu, lecz także może w jeszcze bardziej przewidywalny sposób reagować na ograniczenia prędkości lub ich zniesienie. Po raz pierwszy T-Roc może być wyposażony w takie systemy jak Park Assist Pro. Dzięki funkcji pamięci potrafi on „nauczyć się” manewrów parkowania na dystansie do 50 metrów i na życzenie powtarzać je w pełni automatycznie. System umożliwia także wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych przy użyciu smartfona. W standardzie znajdzie się asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu, który przy próbie otwarcia drzwi może ostrzec pasażerów o zbliżających się od tyłu samochodach lub rowerach.
Miękka hybryda w standardzie. Nowy T-Roc będzie dostępny na rynku europejskim wyłącznie z innowacyjnymi, zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W momencie premiery dostępne będą dwa napędy mild hybrid 48 V (1.5 eTSI): o mocy 116 i 150 KM. Następnie pojawią się dwa całkowicie nowe napędy hybrydowe typu HEV. Wszystkie będą miały napęd na przednie koła. Podobnie jak poprzedni model, także nowy T-Roc będzie w przyszłości dostępny również z napędem na cztery koła 4MOTION – w połączeniu z silnikiem 2.0 TSI, który będzie również oferowany jako mild hybrid (mHEV). Gamę uzupełni także najmocniejsza wersja – T-Roc R. Wszystkie wersje 1.5 i 2.0 mild hybrid są standardowo wyposażone w 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG.
Nowa paleta wersji. Volkswagen uprościł ofertę opcji i pakietów wyposażenia. Pakiety są precyzyjnie dostosowane do preferencji klientów, co sprawia, że gama wyposażenia standardowego i opcjonalnego jest teraz bardziej przejrzysta. Ponadto liczba dostępnych pakietów została zmniejszona o połowę. Gama składa się z podstawowej wersji Trend (koncentracja na funkcjonalności za rozsądną cenę), lepiej wyposażonej odmiany Life (w niej najważniejsze są funkcjonalność i komfort), a także dwóch topowych wersji: Style (stawiający na wyrazisty design i nowoczesne technologie) oraz R-Line (o sportowym charakterze).
Nowy T-Roc jest dostępny w sześciu kolorach: białym Pure, czarnym metalizowanym Grenadilla, a także w nowych: żółtym Canary, oraz metalizowanym: czerwonym Flamed, niebieskim Celestial i szarym Wolf. Dach i osłony lusterek na życzenie mogą być lakierowany na czarno. Ponadto do wszystkich wersji T-Roca można zamówić hak holowniczy, który jest przystosowany również do transportu ciężkich rowerów elektrycznych.
Samochód z Europy dla Europy. Pierwsza generacja modelu T-Roc została wprowadzona na rynek w 2017 roku i szybko zdobyła popularność. W 2021 roku auto poddano modernizacji. Tylko w ubiegłym roku w całej Europie ten kompaktowy, wszechstronny model, który jest produkowany w portugalskiej fabryce w Palmela niedaleko Lizbony wybrało ok. 292 000 nabywców. Do tej pory sprzedano łącznie ponad dwa miliony egzemplarzy T-Roca. To sprawia, że jest on po Tiguanie drugim najpopularniejszym SUV-em Volkswagena na świecie.