Według ankietowanych Polaków rozwój infrastruktury ładowania w nowych i starszych budynkach w miastach zwiększy zainteresowanie autami elektrycznymi. W ten sposób myśli blisko połowa z nas. To wyniki badania, przeprowadzonego przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Volkswagen ID.7, jak przystało na flagowy model elektrycznej rodziny ID. jest wręcz naszpikowany różnego rodzaju systemami wspierającymi kierowcę. Zwiększają one bezpieczeństwo i komfort jazdy, co jest szczególnie istotne podczas dalekich podróży. A właśnie do tego Volkswagen ID.7 jest wręcz stworzony. Na drogach szybkiego ruchu świetnie sprawdzi się np. Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej, który pozwala na częściowo autonomiczną jazdę ID.7. Samochód może również samodzielnie powtarzać manewr parkowania, np. pod domem.
Nowy Passat Variant będzie świętować premierę pod koniec sierpnia, ale już dziś Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat najnowszej generacji tego auta. Nowy model będzie wyposażony w intuicyjny system infotainment, nowe adaptacyjne zawieszenie, ergonomiczne fotele, a wnętrze będzie wykończone materiałami wysokiej jakości. Odmiana z napędem hybrydowym plug-in będzie mieć zasięg do 100 km na silniku elektrycznym. Nowy Passat Variant trafi na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku. To będzie dziewiąta generacja tego bestsellerowego modelu klasy średniej. Przez 50 lat sprzedano ponad 30 milionów egzemplarzy Passata.
Możliwość ładowania „elektryka” w miejscu nocnego parkowania sprawia, że wyraźnie więcej osób rozważa zakup takiego pojazdu. Innym udogodnieniem, które daje ten sam efekt jest posiadanie fotowoltaiki. W tym kierunku zmierza legislacja Unii Europejskiej.
Dzięki dużej ofensywie produktowej marka Volkswagen zamierza osiągnąć znaczące zyski w Ameryce Południowej. Do 2027 r. w Brazylii, na największym rynku w regionie firma planuje osiągnąć 40-procentowy wzrost. Jeszcze przed końcem 2023 r. firma wprowadzi do Brazylii swoje pierwsze w pełni elektryczne modele – ID.4. i ID. Buzz. Oczekuje się, że południowoamerykański rynek motoryzacyjny będzie rósł o 11 procent rocznie do 2030 roku, co uczyni go jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W ten sposób firma systematycznie wdraża swoją strategię szybkiego rozwoju działalności na rynkach rozwijających się i zintensyfikuje swoje działania w kierunku zrównoważonej mobilności. Volkswagen świętuje właśnie 70. rocznicę działalności w Brazylii.
Volkswagen prezentuje pierwsze informacje i zdjęcia nowego T-Crossa: samochód trafi do klientów z odświeżoną stylistyką, wzbogaconym wyposażeniem standardowym, nowymi funkcjami i przeprojektowanym, wykończonym tworzywami wysokiej jakości wnętrzem. Sprzedaż rozpocznie się w pierwszym kwartale 2024 roku. W ciągu zaledwie czterech lat T-Cross zdobył czołową pozycję wśród kompaktowych SUV-ów: na tego wszechstronnego Volkswagena zdecydowało się ok. 1,2 mln nabywców. Ze średnią 300 000 sztuk produkowanych każdego roku, T-Cross, który jest również oferowany poza Europą pod nazwami Tacqua i Taigun, jest obecnie jednym z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena na całym świecie.
Volkswagen ogłosił ceny zmodernizowanego Touarega. Zaczynają się one od 316 390 zł za wersję Touareg 3.0 TDI 231 KM, a kończą na 441 590 zł za odmianę R eHybrid. Wszystkie odmiany mają napęd na cztery koła, który jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. Duży SUV marki z Wolfsburga wyróżnia się bogatym wyposażeniem – w standardzie są m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, kamera cofania czy światła w technologii LED. W Touaregu debiutują matrycowe reflektory HD LED Matrix, które trafią także do Tiguana trzeciej generacji. Są one standardem we wszystkich odmianach Touarega poza bazową.
W ubiegłym tygodniu już po raz 12. wręczono nagrody w plebiscycie Fleet Derby, organizowanym przez miesięcznik Fleet. Przez ponad pół roku napłynęło 250 000 głosów, a wśród 40 laureatów znalazła się marka Volkswagen, która została wybrana Ekomarką Flotową 2023. Tym samym powtórzyła sukces z ubiegłego roku, kiedy także okazała się najlepsza w tej kategorii.
ID.7 to pierwszy elektryczny model Volkswagena w klasie średniej wyższej. Oprócz nowej generacji napędu, do dużego zasięgu ID.7 przyczynia się zaawansowana aerodynamika. Korzystny aerodynamicznie kształt nadwozia przełożył się na relatywnie niedużą powierzchnię czołową (2,46 m²) i niski współczynnik oporu powietrza Cx, wynoszący 0,23. To efekt ścisłej współpracy między działami projektowania i rozwoju.
W pięćdziesiątym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o najnowszym modelu elektrycznego Volkswagena z rodziny ID. – modelu ID.7. Gościem jest Dawid Kwaśniak, koordynator ds. elektromobilności w marce Volkswagen.