Jeśli ktoś szuka wielozadaniowego samochodu, który świetnie sprawdzi się podczas rodzinnych wyjazdów czy np. holowania przyczepy, szeroką gamę aut z mocnymi, a przy tym oszczędnymi silnikami i napędem na cztery koła znajdzie w salonach Volkswagena. Passat, Tiguan i Tayron w wersji 4MOTION mogą holować przyczepy o masie do 2200 kg (Passat), do 2300 kg (Tiguan) oraz do 2500 kg (Tayron z odpowiednim wyposażeniem). SUV-y Tiguan i Tayron mogą być skonfigurowane jako 2.0 TSI 4MOTION o mocy 204 KM lub 265 KM, Passat 2.0 TSI 4MOTION jest dostępny wyłącznie w mocniejszej wersji. Cała trójka aut z napędem na wszystkie koła jest dostępna także w wersji 2.0 TDI 193 KM.
Podczas spotkania z pracownikami w fabryce w Wolfsburgu Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, przedstawił plany dotyczące przyszłości. Obecni mogli po raz pierwszy zobaczyć prototyp przyszłego elektrycznego Volkswagena segmentu podstawowego w cenie około 20 000 euro. „Dzięki grudniowym negocjacjom mogliśmy rozpocząć wdrażanie największego planu na przyszłość w historii Volkswagena. Podążamy teraz ambitnym kursem, aby osiągnąć wspólnie uzgodnione cele. Będzie to kluczowy krok w kierunku uczynienia elektromobilności atrakcyjną dla wszystkich – co jest jasnym celem naszej marki” – powiedział Thomas Schäfer. Jednocześnie dyrektor marki Volkswagen podkreślił, że Wolfsburg pozostanie centrum innowacji i kompetencji produkcyjnych. Dodał, że to właśnie główny zakład Volkswagena będzie wyznaczał nowe standardy w produkcji samochodów.
Wszechstronny mały samochód dla każdego: Polo zachwyca już od 50 lat. Z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie jest prawdziwym bestsellerem. Volkswagen rozpoczyna jubileuszowy rok od prezentacji dwóch samochodów pierwszej generacji podczas wystawy Bremen Classic Motorshow: Polo L z 1975 roku i wyścigowego Polo z 1977 roku.
Volkswagen jest europejskim pionierem, jeśli chodzi o wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii na dużą skalę. Marka z Wolfsburga jest obecnie zaangażowana w 26 projektów związanych z zieloną energią elektryczną w dziewięciu krajach na naszym kontynencie. Od 2021 r. wspierane przez nią projekty związane z zieloną energią elektryczną dostarczyły łącznie ok. 3 TWh do europejskiej sieci energetycznej. Ta ilość odpowiada rocznemu zapotrzebowaniu na energię ok. 800 000 gospodarstw domowych. Dzięki temu Volkswagen wnosi istotny wkład w dekarbonizację. Z analizy cyklu życia samochodu wynika, że Volkswagen ID.4 zasilany wyłącznie energią elektryczną z ekologicznej sieci energetycznej w UE ma niższy ślad węglowy niż porównywalny model z silnikiem wysokoprężnym już po przejechaniu około 66 000 km.
Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów. To znacznie więcej niż wynosi maksymalny zasięg modelu wg WLTP (w cyklu mieszanym), czyli do 709 kilometrów. Udało się przekroczyć go o 232 km, czyli 32,7 procent. Podczas liczącej 941 km podróży średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 9,2 kWh/100 km – to wyjątkowo niski wynik. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 km. Celem testu przeprowadzonego we Włoszech było zbadanie maksymalnej wydajności Volkswagena ID.7 Pro S.
Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni dzień grudnia, 2024 r. odznaczył się kolejnym, wysokim wzrostem liczby lokalizacji – o ponad połowę (+53 procent) w porównaniu do stanu na koniec grudnia 2023 r. Między końcówką 2019 r., a 31 grudnia 2024 r. natomiast wskaźnik ten w wzrósł aż dziewięciokrotnie. W minionym roku przekroczyliśmy barierę 10 tys. punktów ładowania dostępnych w Polsce. InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen przyjrzeli się tematowi bliżej i prezentują najnowsze dostępne dane.
Pomimo trudnych warunków rynkowych, marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazała w ubiegłym roku klientom na całym świecie około 4,8 miliona pojazdów (-1,4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim). Według niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), marka pozostała zdecydowanym liderem rynku w Niemczech z udziałem na poziomie 19,1 procent.
Volkswagen Polo jest w sprzedaży od 1975 roku, od samego początku wyznaczał standardy w swojej klasie, a przy tym od zawsze był synonimem przystępnej cenowo mobilności, ponadczasowego designu i nowoczesnych rozwiązań. Z ponad 20 milionami sprzedanych pojazdów sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej udanych modeli w swojej klasie. W roku 2025 ten miejski model Volkswagena obchodzi 50 urodziny.
Rok 2024 stał dla marki Volkswagen pod znakiem wielu premier. Na polskim rynku zadebiutowały zmodernizowane T-Cross i Golf, a także nowe: Passat, Tiguan czy elektryczne – ID.7 i ID.7 Tourer. Nowe generacje, które pojawiły się w salonach w tym roku wyróżniały się jeszcze wyższą jakością wykończenia i bogatszym wyposażeniem. Oprócz gruntownie przebudowanego portfolio, Volkswagen wprowadził w Polsce specjalne wersje Plus, które znalazły się w aż 14 modelach. Duża popularność tych odmian zdecydowała o utrzymaniu ich w ofercie również w nadchodzącym roku.
Z dniem 1 grudnia Michał Szaniecki objął stanowisko dyrektora marki Volkswagen Samochody Osobowe w Polsce. Michał Szaniecki jest związany z Grupą Volkswagen od 2016 roku.