Volkswagen otrzymał nagrodę AutomotiveINNOVATIONS Award 2024 dla najbardziej innowacyjnej marki wolumenowej w dziedzinie napędów elektrycznych. Ta prestiżowa nagroda jest przyznawana corocznie przez Centrum Zarządzania Branżą Motoryzacyjną (CAM – Center of Automotive Management). W opinii CAM Volkswagen zasłużył na wysokie noty dzięki innowacjom w różnych aspektach technologicznych elektromobilności. Najważniejsze z nich obejmują poprawę zasięgu, a także optymalizację zużycia energii i mocy ładowania. Ponadto marka Volkswagen pokazała swoje kompetencje przy tworzeniu ekosystemu elektrycznego, który znacznie zwiększa wygodę ładowania. ID.7 – pierwszy pojazd elektryczny marki Volkswagen w segmencie wyższej klasy średniej – również został doceniony przez CAM.
Dzięki strategii „In China, for China” Volkswagen jeszcze ściślej dostosuje swoją gamę produktów do potrzeb klientów z Państwa Środka. Dziś marka z Wolfsburga prezentuje pierwszy model nowej submarki Volkswagena ID. UNYX: to E-SUV coupe o tej samej nazwie, który wyróżnia się wyjątkowo progresywną stylistyką, inteligentnym interfejsem człowiek-maszyna (HMI) z konfigurowalnym awatarem 3D i zasięgiem ponad 600 kilometrów. ID. UNYX to najnowszy etap rozwoju inteligentnie połączonych pojazdów Volkswagena. ID. UNYX jest technicznie i wizualnie dostosowany do stylu życia młodych klientów w chińskich metropoliach. Koncepcja sprzedaży detalicznej submarki ID. UNYX opiera się na 40 ekskluzywnych salonów w 20 miastach. Potencjalni klienci mogą się zapoznać z pojazdem przy użyciu nowoczesnych technologii, takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.
Volkswagen rozszerzył gamę dostępnych wersji modelu ID.7. Pierwsza z nowości to odmiana ID.7 GTX – fastback z napędem na cztery koła i dwoma silnikami o łącznej mocy 340 KM. Auto można już zamawiać u dealerów Volkswagena w Polsce, a cena zaczyna się od 310 290 zł. Równolegle rozpoczęła się przedsprzedaż modeli ID.7 GTX Tourer (od 314 290 zł), ID.7 Pro S (od 279 590 zł) i ID.7 Tourer Pro S (od 283 590 zł). Podobnie jak ID.7 GTX, także ID.7 GTX Tourer wyposażono w napęd na wszystkie koła. Modele ID.7 Pro S i ID.7 Tourer Pro S mają silnik o maksymalnej mocy 286 KM, który napędza tylne koła. Wszystkie cztery nowe wersje ID.7 są wyposażone w akumulator o pojemności netto 86 kWh.
Nowy Passat otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w prestiżowym teście organizacji Euro NCAP. Czyni to Volkswagena klasy średniej jednym z najlepiej ocenianych modeli w swoim segmencie w 2024 roku. Po 2010 i 2014 roku, kiedy to maksymalne noty otrzymały poprzednie generacje Passata, teraz ich następca – całkowicie nowy model o tej samej nazwie również otrzymał najwyższe wyróżnienie od Euro NCAP.
Ósma generacja Volkswagena Golfa została zaprezentowana w Autostadt w Wolfsburgu w październiku 2019 roku, a auta w salonach pojawiły się przed końcem roku. Auto miało wymiary zbliżone do poprzednika, ale mimo to udało się znacząco zmniejszyć współczynnik oporu powietrza – z 0,3 do 0,275. Kolejny raz zwiększono poziom bezpieczeństwa – w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. systemy Lane Assist, utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu czy Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz reflektory LED. W 2024 roku Volkswagen zmodernizował swój najpopularniejszy model, a pierwsze egzemplarze samochodów po liftingu właśnie trafiają do salonów.
Volkswagen rozszerzył swoją gamę ID.3 i oferuje teraz cztery kolejne wersje tego modelu: dealerzy przyjmują już zamówienia na nową, dynamiczną odmianę ID.3 GTX o mocy 286 KM, ulepszone modele ID.3 Pro i Pro S, a także nową, podstawową wersję ID.3 Pure. Wszystkie są wyposażone w nową generację oprogramowania i systemu infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala i ulepszoną koncepcją obsługi. Ponadto na liście opcji pojawiły się m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, przeprojektowana aplikacja Wellness i wysokiej klasy system audio Harman Kardon. Akumulator, w zależności od wersji, ma pojemność netto od 52 kWh (ID.3 Pure), przez 59 kWh (ID.3 Pro), 77 kWh (ID.3 Pro S) aż po 79 kWh (ID.3 GTX).
Golf R i Golf R Variant: Volkswagen zaprezentował jednocześnie dwie odmiany nadwoziowe topowej odmiany swojego bestsellera. Auto dysponuje teraz mocą 333 KM, ma zmodyfikowane zawieszenie, a także bogatsze wyposażenie standardowe. 333 KM to o 13 KM więcej niż w poprzednim modelu, a prędkość maksymalna nowego Golfa R wynosi 250 km/h. Można ją zwiększyć o 20 km/h za sprawą opcjonalnego pakietu R-Performance. Czyni to obie wersje Golfa R – obok Arteona R Shooting Brake – najszybszymi produkowanymi seryjnie modelami Volkswagena.
W tym tygodniu po raz 13. rozstrzygnięto plebiscyt Fleet Derby, organizowany od 2012 roku przez miesięcznik Fleet. Przez ponad sześć miesięcy napłynęło 250 000 głosów, a wśród 41 laureatów znalazła się marka Volkswagen, która została wybrana Ekomarką Flotową 2023. Tym samym powtórzyła sukces z minionych dwóch edycji konkursu, kiedy także okazała się najlepsza w tej kategorii. Nagrodę dla najlepszego samochodu osobowego z napędem spalinowym otrzymał Volkswagen Passat.
Volkswagen R jeszcze w tym miesiącu zaprezentuje najmocniejsze odmiany Golfa: nowego Golfa R i nowego Golfa R Variant. Obie wersje nadwoziowe zapewniają doskonałe osiągi i przyciągający wzrok wygląd. Jedną z nowości są opracowane specjalnie do najmocniejszych Golfów 19-calowe, kute felgi aluminiowe Warmenau, które będą dostępne jako opcja.
Volkswagen Golf siódmej generacji zadebiutował we wrześniu 2012 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do nabywców w listopadzie. Auto kolejny raz urosło w porównaniu do poprzednika, ale tym razem udało się nie tylko uniknąć większej masy, ale nawet ją zredukowano. W zależności od wersji Golf VII ważył nawet o 100 kg mniej od poprzedniej generacji. Przełożyło się to na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 23 procent. Zwiększono poziom bezpieczeństwa – w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. system hamowania awaryjnego, siedem poduszek powietrznych czy system ESC. Poza silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi można było wybrać napęd hybrydowy typu plug-in, a także silnik elektryczny. Do 2019 roku, kiedy zakończono produkcję Golfa VII, z taśmy zjechało łącznie 6,3 mln egzemplarzy.