Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
22.08.2025
Volkswagen najszybciej rosnącą marką na rynku flotowym w Polsce

Volkswagen najszybciej rosnącą marką na rynku flotowym w Polsce

  • Z danych Instytutu SAMAR wynika, że w pierwszym półroczu br. Volkswagen odnotował największy wzrost na rynku flotowym spośród marek czołowej dziesiątki zestawienia
  • Volkswagen Golf w pierwszych sześciu miesiącach br. awansował na trzecie miejsce w najważniejszym dla rynku flotowego segmencie C-kombi, rok wcześniej zajmował w tym zestawieniu ósmą lokatę
  • W segmencie dużych kombi nowym liderem został Volkswagen Passat, zainteresowanie tym modelem wśród flot wzrosło o połowę w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 r.
  • Klienci flotowi coraz chętniej sięgają także po SUV-y, w tym segmencie prawdziwym przebojem jest Tayron, który przecież całkiem niedawno zadebiutował na rynku

Pierwsza połowa 2025 roku przyniosła dalsze umacnianie się Volkswagena jako kluczowego gracza na rynku flotowym i Corporate Fleet Management (CFM) w Polsce. Według najnowszych danych IBRM SAMAR, marka z Wolfsburga nie tylko utrzymała silną pozycję, ale także odnotowała największą dynamikę wzrostu w czołowej dziesiątce producentów w finansowaniach leasingowych i CFM. W segmencie C-kombi, kluczowym dla flot w naszym kraju, duży skok zanotował Volkswagen Golf, który dzięki wzrostowi liczby kontraktów o blisko połowę awansował o pięć miejsc i zajmuje obecnie trzecią lokatę. Z kolei Passat okazał się najlepszy w segmencie dużych kombi, wyprzedzając ubiegłorocznego lidera.

W okresie styczeń-czerwiec 2025 roku Volkswagen odnotował w Polsce wzrost sprzedaży flotowej o 9,31 procent, co czyni go najdynamiczniej rozwijającą się marką wśród czołowych producentów. Ten wynik potwierdza, że dzięki swojej kompleksowej ofercie Volkswagen jest marką skrojoną dla biznesu, niezależnie od wielkości firmy. Kluczowym czynnikiem sukcesu są: szeroka i dopasowana do potrzeb klientów gama modelowa oraz wysokie wartości rezydualne, które przekładają się na niższe raty leasingowe. Ten ostatni czynnik to jeden z głównych argumentów przy wyborze pojazdów przez klientów korporacyjnych.

W segmencie C-kombi, tradycyjnie najważniejszym w sprzedaży flotowej, w I połowie 2025 roku spektakularny sukces odniósł Volkswagen Golf, który odnotował imponujący wzrost – o niemal połowę w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku – wynika z danych Instytutu SAMAR. Dzięki temu kompaktowy model marki z Wolfsburga awansował z ósmego na trzecie miejsce w rankingu kontraktów leasingowych i CFM w swojej klasie. To wyraźny sygnał, że Golf – pomimo rosnącej konkurencji ze strony SUV-ów – wciąż pozostaje ważnym modelem dla flot, łącząc niskie koszty eksploatacji z uniwersalnością.

W segmencie dużych kombi Volkswagen Passat powrócił na pierwsze miejsce, wyprzedzając lidera z 2024 roku. Wzrost sprzedaży Passata wyniósł 49 procent, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu firm klasycznymi, ale nowoczesnymi modelami kombi o wysokim komforcie jazdy.

Coraz częściej klienci flotowi sięgają także po SUV-y. Volkswagen wykorzystał tę tendencję, odnotowując wzrost sprzedaży SUV-ów o ponad 16 procent – to najlepszy wynik w czołowej dziesiątce zestawienia marek. Prawdziwym hitem okazał się Volkswagen Tayron, który cieszył się największą popularnością wśród firm. Jego przestronność, nowoczesne technologie i atrakcyjne warunki finansowania sprawiły, że stał się jednym z najchętniej wybieranych modeli w ofercie VW.

Rosnące zainteresowanie marką Volkswagen w segmencie flotowym znajduje odzwierciedlenie także w wynikach Volkswagen Financial Services. Od stycznia do lipca 2025 roku VWFS odnotował 21-procentowy wzrost liczby umów flotowych z marką Volkswagen. Ten dynamiczny rozwój to efekt silnej oferty marki Volkswagen oraz nowych, atrakcyjnych produktów finansowych: leasing klasyczny (LRV), leasing operacyjny (MRV), a także Full Service Leasing. Dzięki nim klienci flotowi otrzymują elastyczne formy finansowania, przewidywalne koszty oraz kompleksowe wsparcie w zarządzaniu flotą. Volkswagen Financial Services wraz z marką Volkswagen konsekwentnie budują wspólną ofertę, która odpowiada na kluczowe wyzwania biznesowe i wzmacnia pozycję obu marek w Polsce.

„Widzimy, że klienci doceniają markę Volkswagen za jej szeroką gamę modelową w niemal każdym segmencie rynku. Nasze samochody charakteryzują się ponadto niskimi kosztami utrzymania i serwisu, a programy finansowe – przygotowane wspólnie z Volkswagen Financial Services – są niesamowicie elastyczne, dopasowane do potrzeb małych, jak i dużych firm. I najważniejsze – samochody marki Volkswagen utrzymują wysokie wartości rezydualne, co bezpośrednio przekłada się m.in. na niższe raty leasingowe w porównaniu do konkurencji” – mówi Filip Merczyński, kierownik sprzedaży flotowej marki Volkswagen.

W I połowie 2025 roku Volkswagen nie tylko utrzymał swoją pozycję na rynku flotowym, lecz także znacząco przyspieszył, szczególnie w kluczowych segmentach. Wszystko wskazuje na to, że druga połowa roku przyniesie kolejne wzrosty, zwłaszcza że firmy coraz częściej sięgają po modele elektryczne i hybrydy plug-in, a tych w ofercie marki z Wolfsburga nie brakuje.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.