W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?
Znakomite wyniki elektrycznego Volkswagena ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku: „Samochód jest absolutnym hitem. Przemawia do klientów i – zaczynając od zera – natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach” – mówi Klaus Zellmer, Członek Zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. Do końca września samochód zamówiło w Europie ponad 144.000 klientów. 50 procent z nich nie jeździło wcześniej Volkswagenem – wynika z badań zleconych przez Volkswagena. „ID.3 trafił do ponadprzeciętnej liczby nowych grup nabywców dla Volkswagena. Niemal 70.000 nowych klientów jest najlepszym dowodem na to, że z tym modelem i z naszą strategią mobilności elektrycznej jesteśmy na dobrej drodze” – dodaje Zellmer.
Nowy Golf R Variant to jak dotąd najmocniejszy i najbardziej dynamiczny Golf kombi Volkswagena. Sportowy charakter spotyka się w nim z codzienną praktycznością. Samochód łączy znakomite osiągi z funkcjonalnością przestronnego wnętrza. Golf R Variant z silnikiem o mocy 235 kW (320 KM) pozostaje wierny tradycji swoich poprzedników: to wszechstronne, komfortowe, rekreacyjno-rodzinne kombi oraz sportowy towarzysz, który dysponuje imponującą dynamiką. Zasługa w tym, między innymi, napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring, która zapewnia płynny podział momentu obrotowego między kołami tylnej osi.
Krzysztof Gruchała swoim Volkswagenem ID.3 w ciągu 10-dniowej wyprawy pokonał ponad 5.700 kilometrów. Podróż rozpoczęła i zakończyła się w Gdyni, a trasa prowadziła przez Litwę, Łotwę i Estonię, Finlandię, Norwegię i Szwecję. Posiadacz Volkswagena ID.3 zaznacza, że koszty ładowania samochodu wyniosły zaledwie 760 złotych – było to możliwe dzięki temu, że większość ładowań odbywało się przy użyciu karty WeCharge, którą otrzymywali klienci odbierający ID.3 w limitowanej wersji 1st. Karta przekazywana pierwszym klientom dawała możliwość bezpłatnego ładowania samochodu (do 2.000 kWh) na publicznych stacjach współpracujących z WeCharge.
Spółka TAURON Nowe Technologie postawiła na elektryczną mobilność nowej generacji: do floty samochodów największego dystrybutora energii elektrycznej w Polsce dołączy 15 egzemplarzy ID.3, kompaktowego i w pełni elektrycznego modelu Volkswagena, naszpikowanego nowymi technologiami i produkowanego z neutralnym bilansem węglowym. Do oficjalnego przekazania samochodów doszło podczas specjalnej konferencji prasowej.
Tiguan od lat należy najpopularniejszych modeli w ofercie nie tylko marki, ale również całego koncernu Volkswagen. Debiutujący w ofercie Tiguan w wersji specjalnej Urban Sport jest dostępny z trzema silnikami do wyboru, o mocy od 150 do 190 KM oraz z napędem na przednie lub na cztery koła. Ceny modelu zaczynają się od 140.010 zł.
Samochody hybrydowe typu plug-in tworzą pomost między teraźniejszością a przyszłością. O ile tę ostatnią reprezentują samochody z napędem wyłącznie elektrycznym, jak ID.3 i ID.4, które już są dostępne, o tyle od dawna oferta Volkswagena obejmuje również samochody hybrydowe typu plug-in. Bardzo wydajne modele typu PHEV Volkswagen oferuje niemal we wszystkich segmentach – począwszy od kompaktowego Golfa eHybrid, przez średniej klasy Passata GTE i popularnego SUV-a Tiguana eHybrid aż do topowego SUV-a Touarega R, jednocześnie luksusowego i sportowego. Wszystkie modele typu PHEV można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z aut elektrycznych. Dalekie podróże nimi umożliwia oszczędny silnik spalinowy.
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny – ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB zachwyca eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.
„Z Warszawy na najbardziej na południe wysunięty przylądek Europy, Punta Marroqui w Hiszpanii, jest 3.580 km. Pokonanie tej trasy samochodem elektrycznym zajmuje trzy dni. Samochodem spalinowym trwałoby porównywalnie długo. Koszt ładowania jest przy tym o przynajmniej połowę niższy od kosztu tankowania auta spalinowego” – wylicza Bartłomiej Derski, dziennikarz portalu WysokieNapiecie.pl. W ramach projektu eRajd od kilku lat testuje on auta elektryczne różnych marek na trasach liczących po 7-8 tys. km. Tym razem na wymagającej trasie sprawdzony został Volkswagen ID.4.
W tegoroczną podróż po Europie załoga WysokieNapiecie.pl postanowiła wybrać się Volkswagenem ID.4, który kwalifikuje się do uruchomionego właśnie programu dopłat „Mój elektryk”, prowadzonego przez NFOŚiGW. Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Dzięki ID.4 Volkswagen poszerzył ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Nowy SUV Volkswagena podczas wyprawy na kraniec Europy będzie miał okazję udowodnić swoje kompetencje, pozwalające zapewnić komfortową podróż także na długich dystansach.