Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.
W salonach marki Volkswagen w Polsce pojawiają się już egzemplarze modelu ID.4. Pierwsze samochody trafiają też do klientów, którzy zdecydowali się na zakup aut w ich premierowej odmianie. Wersje z limitowanej serii 1ST są wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP). ID.4 1ST przyspiesza od 0 do 100 km/h wynosi 8,5 s. Limitowana wersja 1ST była ograniczona i modele w tej wersji nie są już możliwe do zamówienia. Aktualna oferta ID.4 jest dostępna na stronie internetowej Volkswagena.
Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Volkswagen przedstawił właśnie ofertę seryjnej wersji elektrycznego SUVa. ID.4 oferowany jest w kilku wariantach, odpowiadających na zróżnicowane preferencje klientów. Samochód w podstawowej wersji Pure dostępny jest już od 156 390 złotych – topowa odmiana Pro Performance Max, oferująca standardowo m.in. wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości czy panoramiczne okno dachowe, dostępna jest za 253 190 złotych.
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Jednocześnie w stolicy Saksonii Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii – dotychczasowe „Center of Future Mobility” w ciągu najbliższych lat będzie się rozwijać i przekształcać w „Home of ID.”
Volkswagen poszerza ofertę elektrycznego ID.3, który we wrześniu zadebiutował w polskich salonach. Od teraz ID.3 jest dostępny z akumulatorem Pure Performance (z silnikiem o mocy 150 KM), który zapewnia kompaktowemu Volkswagenowi zasięg do 351 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Cena ID.3 Pure Performance wynosi 136.890 złotych, w lepiej wyposażonych wersjach Pure Performance City i Pure Performance Style, ID.3 kosztuje – odpowiednio – 150.190 złotych i 165.090 złotych. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ofertę ID.3 uzupełni jeszcze podstawowy wariant – Pure – z akumulatorem o tej samej pojemności, z silnikiem o mocy 126 KM, którego cena wyniesie poniżej 130.000 zł.
Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).
Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.”
Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki temu ostatniemu ofensywa Volkswagena w zakresie modeli hybrydowych nabiera jeszcze większego tempa – już teraz w wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.
Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy – eHybrid – o mocy 180 kW/245 KM. Tiguan eHybrid to bardzo ważny element programu elektryfikacji prowadzonego przez Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju: „Zaprojektowaliśmy ten zespół w taki sposób, żeby przy dostatecznie naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid ruszał z miejsca zawsze w trybie „e-Mode”. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie”.