Jeśli istnieje samochód, który zasłużył na miano bestsellera przez dziesięciolecia, jest nim właśnie Golf. Doskonalony z generacji na generację, ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24. października podczas światowej premiery w Wolfsburgu – auto będzie jeszcze bardziej cyfrowe i połączone ze światem zewnętrznym niż kiedykolwiek wcześniej oraz wyposażone w innowacyjne systemy i przykuwające uwagę atrakcyjnym wyglądem.
Zaledwie miesiąc po światowej premierze ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował w Polsce swój najnowszy, w pełni elektryczny samochód, pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB. Volkswagena ID.3 można podziwiać podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach – największym wydarzeniu w kraju poświęconym pojazdom zeroemisyjnym, samochodom połączonym w sieć oraz nowym modelom biznesowym i finansowym w dziedzinie zakupu aut. Dzień później, 10 października, ID.3 zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności podczas Międzynarodowych Targów Floty Ekologicznej „Ekoflota” w Poznaniu.
Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a także konfigurator. Struktura zawartych na niej treści jest bardziej przejrzysta niż dotąd, a mocno uproszczona nawigacja jest znacznie bardziej intuicyjna. Strona działa już na 24 rynkach, a na w sumie 120 rynkach zostanie wprowadzona do połowy 2020 roku.
Modele oznaczone symbolem R zaliczają się do najbardziej sportowych w gamie Volkswagena. Od 2002 r. modele z rodziny R goszczą na torach wyścigowych na całym świecie. Oprócz znakomitych osiągów i silników o wysokiej mocy oferują właścicielom doskonałe połączenie funkcjonalności na co dzień oraz sportowych i stylowych detali. Obok Golfa R oferowanego od czterech generacji, w przeszłości gama obejmowała również Passata R36, Touarega R50, Scirocco R i Golfa R Cabrio. Obecnie, oprócz Golfa R* i Golfa R Variant**, w ofercie pojawia się także nowy T-Roc R***.
Już można zamawiać nowego elektrycznego Volkswagena e-up!, którego światowy debiut miał miejsce zaledwie 3 tygodnie temu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie. Cena samochodu wynosi 96.290 zł, czyli jest o aż 20.900 zł niższa od ceny miejskiego elektrycznego Volkswagena, gdy debiutował na rynku w 2016 roku. Jak każdy model Volkswagena również e-up! oferuje bardzo wiele możliwości indywidualizacji wyglądu – do wyboru jest 7 kolorów nadwozia, 2 kolory dachu (czarny lub biały), 3 rodzaje obręczy kół w rozmiarze od 14 do 16 cali, elementy wykończenia tablicy rozdzielczej w dwóch kolorach i 2 wzory tapicerki siedzeń.
Nowy Passat GTE, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach. Passat GTE z zespołem napędowym o mocy 160 kW/218 KM jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Ceny Passata GTE zaczynają się od 169.990 zł.
Miesiąc po światowej premierze rewolucyjnego modelu ID.3 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, najnowszy w pełni elektryczny samochód Volkswagena zostanie zaprezentowany w Polsce. ID.3 jest pierwszym autem marki stworzonym w oparciu o modułową platformę MEB. Będzie go można zobaczyć już 9 października podczas Impact mobility rEVolution'2019 w Katowicach. „ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. Volkswagen sprawia, że samochód elektryczny nie będzie już niszowy” – powiedział Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen.
W sierpniu Volkswagen dostarczył klientom na świecie 493.800 aut, o 3,8 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Na kurczącym się światowym rynku Volkswagen zanotował niewielki wzrost udziału w porównaniu z udziałem w sierpniu 2018 roku. W Europie, zgodnie z oczekiwaniami – po szczególnie dobrych wynikach w sierpniu 2018 roku – dostawy w ubiegłym miesiącu po raz kolejny spadły (-9,9 procent). W Chinach Volkswagen nieznacznie zwiększył swój udział, a w Brazylii i USA marka odnotowała wyraźny wzrost o – odpowiednio – 15,4 i 9,8 procent.
2. Rajd Polski Nowych Energii rozpoczął się ceremonią startu na krakowskim rynku i po dwóch dniach zmagań na wymagających odcinkach specjalnych zakończył się pod Wawelem. Zawodnicy mieli do pokonania 16 oesów o łącznej długości 300 km. Mocny i niemal bezgłośny silnik elektryczny e-Golfa ma moc 100 kW/136 KM i sprawia, że jazda nim jest jednocześnie dynamiczna i wolna od emisji szkodliwych substancji.
Auta elektryczne, które są głównym elementem ekspozycji Volkswagena podczas tegorocznej wystawy IAA we Frankfurcie oraz nowa identyfikacja wizualna marki i nowe logo pokazują, jak bardzo zmienia się Volkswagen. W ciągu najbliższych pięciu lat, oferta marki poszerzy się o ponad 20 samochodów elektrycznych.