Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Od rozpoczęcia produkcji modelu pierwszej generacji na świecie powstało ponad 35 milionów egzemplarzy Golfa w różnych wersjach. 26 milionów z nich zjechało z taśm fabryki w Wolfsburgu. Produkcja nowego modelu w głównym zakładzie koncernu odbywa się teraz na pełnych obrotach. Na początku grudnia do klientów w Niemczech i Austrii trafią pierwsze samochody. Wcześniej w ramach ponad 400 spotkań warsztatowych przeanalizowano około 700 czynności po to, by jak najbardziej zwiększyć efektywność montażu. Liczne usprawnienia, które wdrożono sprawiają, że Golf VIII jest produkowany jeszcze wydajniej niż poprzedni.

Więcej

Wolfsburg, październik 2019 r. Golf odniósł największy sukces w historii Volkswagena – sprzedano go w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy. Teraz, pojawia się nowe, ósme pokolenie tego bestsellera – z cyfrowymi urządzeniami na pokładzie, doskonale skomunikowane ze światem zewnętrznym, z systemami działającymi w sposób prewencyjny, z intuicyjnym systemem obsługi i zelektryfikowanym układem napędowym. To najbardziej nowoczesny Golf w historii. Jest dostępny w aż pięciu odmianach hybrydowych, elektryzując świat samochodów klasy kompaktowej; cyfrowe urządzenia w jego kabinie umożliwiają intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące są w stanie ingerować automatycznie do prędkości 210 km/h. Światowa premiera tego modelu odbywa się tam, gdzie Golf się narodził i gdzie od 45 lat jest rozwijany i produkowany – w Wolfsburgu, w Autostadt.

Więcej

W Wolfsburgu zaprezentowano ósmą generację Golfa. Nowy Golf nadal będzie decydować o sile segmentu, wyznaczając nowe standardy wśród kompaktowych aut chcących pochwalić się wysokim poziomem rozwiązań podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo. Auto zaoferuje funkcjonalności, które kojarzyliśmy dotąd z bardziej zaawansowanych technologicznie aut Volkswagena, jak Passat, Arteon czy Touareg. Znaczna część zaawansowanych rozwiązań znajdzie się już w standardzie wersji podstawowej Golfa.

Więcej

Od czasu wyprodukowania pierwszego Golfa w 1974 roku do chwili uruchomienia produkcji Golfa nr 5 w 2003 roku z taśm produkcyjnych zjechało ponad 23 miliony egzemplarzy Golfów czterech generacji. Model piątej generacji był pierwszym, który zacierał tradycyjne granice podziału między samochodami klasy niższej średniej i średniej. Golf V był bardziej komfortowy i lepiej wykonany nie tylko w stosunku do poprzednika, ale również wielu modeli klasy średniej. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, za sprawą nowej 7-biegowej przekładni DSG oraz biksenonowych reflektorów. Jego następca – Golf VI – szybko zyskał miano modelu high-endowego w klasie kompaktów. Za jego sprawą po raz pierwszy debiutowały w Golfie takie systemy asystujące, jak automatyczna zmiana świateł „Light Assist”, „Park Assist” oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu i adaptacyjna regulacjazawieszenia „DCC”. Jeszcze bogatszy zestaw systemów asystujących Volkswagen zaoferował do Golfa kolejnej generacji. W Golfie VII znalazły się m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Więcej

Wyprzedaż samochodów z roku produkcji 2019 trwa od 1 października do odwołania. Ofertą objęte są auta z roku modelowego zarówno 2019, jak i 2020. Korzyści przy zakupie nowego Volkswagena jest znacznie więcej, niż tylko rabat. Samochody marki Volkswagen należą do najoszczędniejszych w swoich klasach, a koszty ich eksploatacji są niskie m.in. dzięki długiemu okresowi między kolejnymi przeglądami technicznymi. Zyskać można zatem sporo nie tylko podczas zakupu, ale również podczas kolejnych lat użytkowania samochodu.

Więcej

ID.3 to coś więcej niż tylko nowy model. Między innymi dzięki niemu Volkswagen sprawi, że samochody elektryczne przestaną być niszowe – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Volkswagen, podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach, ID.3 to pierwszy z rodziny modeli ID. skonstruowanych na nowej platformie podłogowej MEB, która pozwala na produkcję samochodów zarówno różnej wielkości, jak i różnych typów – od hatchbacka, przez limuzynę, po SUV-a, a nawet vana. Dzięki zastosowaniu platformy MEB, Volkswagen ID.3 ma bardzo krótkie zwisy nadwozia i duży rozstaw osi, co sprawia, że oferuje bardzo przestronne wnętrze. Na zewnątrz ID.3 ma wymiary Golfa, ale jego kabina jest porównywalna pod względem przestronności z kabiną Passata.

Więcej Pobierz PDF

W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek Golfa drugiej generacji. Podobnie jak poprzednia, także ta generacja kompaktowego modelu Volkswagena okazała się światowym sukcesem: w ciągu 8 lat wyprodukowano 6,3 miliona egzemplarzy Golfa II. Golfa III Volkswagen produkował o aż 3 lata krócej niż poprzednika, ale z taśm produkcyjnych zjechało o niecałe 1,5 milina egzemplarzy mniej. Trzecia generacja popularnego hatchbacka zapisała się na kartach historii jako pierwszy Golf, który był wyposażony w m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, tempomat, jednostkę napędową Diesla z bezpośrednim wtryskiem (TDI) i który pod pokrywą silnika mógł zmieścić benzynowego 6-cylindrowca VR6. Golf III był produkowany w latach 1991-1996. W 1997 roku z taśm zaczął zjeżdżać Golf IV – pierwszy, który mógł być wyposażony w nawigację z dużym ekranem i w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Od początku produkcji do 2003 roku wyprodukowano łącznie ponad 23 miliony Golfów.

Więcej Pobierz PDF

Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napędem na tylne koła. Teraz rozpoczynała się era samochodu z silnikiem montowanym z przodu, poprzecznie do osi auta, napędzającym przednie koła. Scirocco i Passat, które debiutowały w 1973 roku, rozpoczęły ją nawet nieco wcześniej. Po Golfie, inne samochody należące do segmentu o największym potencjale produkcyjnym, zaczęły wykorzystać nowy rodzaj konstrukcji napędu.

Więcej Pobierz PDF

Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. T-Roc R bez problemu osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, wynoszącą 250 km/h.

Więcej Pobierz PDF

ID.3 – pierwszy model z całkowicie nowej rodziny elektrycznych samochodów z ID. w nazwie – wyznacza przyszłość marki Volkswagen. Do rodziny ID. będą należały modele różnych segmentów, ale wszystkie będą imponować dynamiką, nowoczesnym designem i innowacyjnymi reflektorami ID. Light. Nowatorska koncepcja oświetlenia wnętrza wizualnie wspomaga obsługę auta i sprawia, że ​​komunikacja z ID.3 jest bardziej emocjonalna.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.