Volkswagen skonstruował nową, mechaniczną skrzynię biegów. Przekładnia oznaczona kodem MQ281 odznacza się wysokim stopniem sprawności i zależnie od silnika, z którym współpracuje może przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla przez samochód nawet o 5 gram na kilometr. Nowa skrzynia biegów zostanie najpierw zastosowana w Passacie, a potem w modelach niemal wszystkich klas produkowanych przez koncern Volkswagen.
Volkswagen We, którego elementem jest We Connect, to cyfrowa platforma skupiająca usługi mobilne i umożliwiająca łatwe korzystanie z nich. To otwarty i stale wzbogacany o nowe możliwości system – swego rodzaju ekosystem, który łączy różne sfery. Volkswagen We działa w samym aucie i wokół niego, tworzy połączenie między samochodem a smartfonem, a także pomiędzy użytkownikiem i samochodem a zewnętrznym światem informacji i usług. Po jednokrotnym zalogowaniu się do Volkswagen We użytkownik nowego Passata otrzymuje własny Volkswagen ID., dzięki któremu może np. korzystać z usług mobilnych takich, jak We Connect, We Connect Plus czy We Connect Fleet (zależnie od wyposażenia samochodu).
W zakładach Volkswagena w Zwickau rozpoczęła się przedseryjna produkcja modelu ID.3. W fabrykach należących do Volkswagen Group Components projektuje się i wytwarza najważniejsze podzespoły do nowych pojazdów elektrycznych: układ napędowy pochodzi z zakładu w Kassel, z Salzgitter są dostarczane stojany i wirniki, w fabryce w Brunszwiku projektuje się i produkuje akumulatory, inne zakłady dostarczają natomiast odlewy żeliwne i pozostałe elementy.
Marka Volkswagen dostarczyła w czerwcu więcej aut niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. Na świecie przekazano klientom 542.300 samochodów, czyli o 1,6 procent więcej niż w czerwcu 2018 roku. W malejącym we wszystkich regionach rynku, Volkswagen zdołał utrzymać swój udział lub nawet go zwiększyć. Zgodnie z oczekiwaniami, w czerwcu tego roku po raz kolejny zmalały dostawy w Europie, w porównaniu do rekordowo wysokich wyników ubiegłego roku. Silny wzrost o aż 14,2 procent w Chinach jest jednorazowy i wynika ze zmian w przepisach. Przy wzroście o 9,6 i 13 procent odpowiednio w USA i Brazylii, w krajach tych Volkswagen odnotował w czerwcu najwyższy wzrost dostaw. Nieznacznie (o 1 procent) dostawy wzrosły również na rynku niemieckim.
Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1 – Volkswagen ID.R ustanowił w Goodwood nowy rekord w klasyfikacji generalnej i wszedł do historii sportu samochodowego. Romain Dumas 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii przejechał w ciągu 39,90 sekund. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 500 kW (680 KM) poprawił o 1,7 sekundy rekord obowiązujący od 20 lat. ID.R odniósł ponadto zwycięstwo w odbywającym się w niedzielę „Sunday Shootout”. Dotychczasowy najlepszy czas renomowanego wyścigu górskiego od 1999 roku należał do Nicka Heidfelda, który ustanowił go zasiadając za kierownicą McLarena-Mercedesa MP4/13 z silnikiem spalinowym o mocy 574 kW (780 KM).
Podczas „Goodwood Festival of Speed”, obywającego się od 4 do 7 lipca w południowej Anglii, dojdzie do pojedynku na technologie – samochód z napędem elektrycznym kontra auto z silnikiem spalinowym. Takie jest wyzwanie tegorocznej edycji tej imprezy. W jej ramach Volkswagen wystawiający elektryczny model ID. R zaatakuje ustanowiony 20 lat temu i dotąd nie pobity rekord przejazdu trasy.
Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ Drive (takich jak: odpowiadający za częściowo autonomiczną jazdę system Travel Assist, adaptacyjny tempomat z wyprzedzającą regulacją prędkości jazdy czy funkcja Emergency Steering Assist zapewniająca większe bezpieczeństwo manewru omijania), Nowy Passat umacniania się na pozycji niedoścignionego lidera w swoim segmencie. Na szczególną uwagę zasługuje także technologia zastosowana w LED-owych reflektorach matrycowych IQ. LIGHT.
Koncern Volkswagen zwiększa potencjał w zakresie cyfryzacji swoich modeli: udział własny w rozwoju oprogramowania samochodowego ma do 2025 roku wzrosnąć co najmniej do 60 procent. Nowy dział „Car.Software” będzie pracować nad znaczącą częścią oprogramowania oraz tworzyć platformę wymiany informacji w chmurze. Christian Senger, Członek Zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za Digital Car & Services objaśnia strategię działania w tej dziedzinie.
ID. BUGGY zostało pokazane publicznie w trakcie „Chantilly Arts & Elegance, Richard Mille” po raz pierwszy od czasu światowej premiery podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Wraz z kreacją w stylu haute couture belgijskiej projektantki mody – Ann Demeulemeester – ID. BUGGY wyruszyło na wybieg i zdobyło nagrodę publiczności podczas Concours d'Elegance. Główny stylista Volkswagena – Klaus Bischoff, który wziął udział w pokazie, nie krył zachwytu: „To dla nas niezwykłe osiągnięcie. Miłośnicy motoryzacji wybrali ID. BUGGY za najładniejsze auto podczas imprezy najwyższej rangi w świecie samochodowego designu. To najlepiej pokazuje, że nasza wizja e-mobilności oddziałuje na zmysły”.
W strefach przygotowanych przez markę Volkswagen, które powstaną na plażach w 8 nadmorskich miejscowościach, ratownicy medyczni będą uczyć najmłodszych podstawowych zasad pierwszej pomocy. W tym roku każde przeszkolone dziecko to 3 zł przekazane na rehabilitację podopiecznych Fundacji ECHO, która wspiera w rozwoju dzieci z wadami słuchu.