Volkswagen wchodzi na dynamicznie rosnący rynek carsharingu. W Berlinie uruchomiono program WeShare, w ramach którego samochody są oferowane do wynajmu na minuty. W jego ramach marka Volkswagen udostępnia tylko elektryczne samochody – 1.500 e-Golfów, zasilanych wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych. Na początku przyszłego roku dołączy do nich 500 Volkswagenów e-up!, a w połowie 2020 roku – po wprowadzeniu do sprzedaży – także pierwsze w pełni elektryczne modele ID.3. WeShare działa według zasady „Free-Floating”, a więc nie tworzy stałych punktów wynajmu samochodów lecz działa poprzez aplikację. W 2020 roku Volkswagen zamierza uruchomić tę usługę w Pradze, a później także w Hamburgu.
Wolfsburg/Frankfurt, czerwiec 2019 r. Volkswagen wprowadził do sprzedaży nowego Passata – model jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie. Zmiany wprowadzone w aucie –sprzedanym dotąd na świecie w liczbie ponad 30 milionów egzemplarzy, co sprawiło, że jest ono najpopularniejszym przedstawicielem klasy średniej – są głębokie: dzięki systemom multimedialnym nowej generacji (MIB3) Passat może być stale połączony z Internetem zapewniając kierowcy dostęp do nowych funkcji i usług...
Nowy Passat, najpopularniejszy na świecie samochód klasy średniej, stanowi wzorzec innowacyjności w swoim segmencie, już dziś oferując technologię jutra. Zastosowano w nim najbardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory, pojemnościowa kierownica czy system Travel Assist, umożliwiający częściowo automatyczną jazdę z prędkością autostradową. Można już składać zamówienia na nowego Passata z wybranymi silnikami i w wyższych wersjach wyposażenia.
Volkswagen ID.R będzie bronił tytułu najszybszego auta elektrycznego podczas „Goodwood Festival of Speed” (4-7 lipca). W ubiegłym roku podczas prestiżowego klasyka, który jest rozgrywany na południu Anglii, Romain Dumas za kierownicą elektrycznego samochodu wyścigowego ustanowił nowy rekord trasy w kategorii samochodów elektrycznych. Francuz przejechał 1,86-kilometrową trasę Goodwood Hillclimb w zaledwie 43,86 sekundy – najszybciej od 15 lat. Zaledwie pięć tygodni po pobiciu rekordu okrążenia dla aut elektrycznych na Północnej Pętli Nürburgringu, ID.R – wyczynowy reprezentant nowej rodziny elektrycznych modeli ID. – jest gotowy podjąć kolejne wyzwanie.
Volkswagen dostarczył w maju klientom na całym świecie 512.100 samochodów, czyli o 5,1 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wyniki w poszczególnych regionach mocno się od siebie różniły – w Ameryce Północnej (+8,6 procent), Ameryce Południowej (+5,4 procent) oraz na rynku niemieckim (+2,2 procent) dostawy dla klientów wzrosły, zmalały z kolei w Europie (-6,1 procent), czego się spodziewano. Sytuacja w Chinach nie zmienia się: także w maju Volkswagenowi udało się tu zwiększyć swoje udziały, mimo że ogólnie rynek był mniejszy.
Przemysł motoryzacyjny przechodzi największe zmiany w swojej historii: samochody mają nie emitować żadnych szkodliwych substancji. Decydującą rolę grają tu pojazdy elektryczne, jednak nawet dzisiaj czasami spotykają się one ze sceptycznym przyjęciem. Główne zarzuty to zbyt mały zasięg, fakt, że jazda elektrycznym autem nie dostarcza takiej przyjemności jak konwencjonalnym, a także mała dostępność stacji ładowania. Ale czy te zarzuty są słuszne?
Volkswagen udowadnia potencjał samochodów elektrycznych – w ciągu 6 minut i 5,336 sekund Volkswagen ID.R przejechał 20,8-kilometrową Północną Pętlę toru Nürburgring – szybciej niż jakikolwiek elektryczny samochód przed nim. Romain Dumas zasiadający za kierownicą ID.R poprawił obowiązujący dotąd rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z 2017 roku o 40,564 sekundy. Osiągając średnią prędkość przejazdu wynoszącą 206,96 km/h ID.R ponownie udowodnił, jak wydajne są elektryczne zespoły napędowe. Bezemisyjna wyścigówka, której silniki uzyskują łączną moc 500 kW (680 KM) jest zwiastunem seryjnych pojazdów Volkswagena z wyłącznie elektrycznym napędem należących do rodziny ID.
Wokół samochodów elektrycznych i sposobów ich eksploatacji narosło sporo mitów. Odpowiadając na często padające pytania związane z tego typu pojazdami, Volkswagen przejrzyście wyjaśnia z czym będzie wiązać się elektryczna rewolucja.
System ładowania elektrycznego Volkswagena ID.R to dzieło inżynierskie samo w sobie. Próba ustanowienia nowego rekordu przejazdu w kategorii aut elektrycznych na liczącej 20,8 km Północnej Pętli Nürburgringu może się powieść tylko wtedy, gdy akumulatory Volkswagena ID.R będą optymalnie naładowane. Żeby odnieść sukces francuski kierowca Romain Dumas na niemal trzykilometrowej prostej „Döttinger Höhe” na końcu Północnej Pętli musi mieć do dyspozycji pełną moc systemową wynoszącą 500 kW (680 KM).
Na pierwszy rzut oka szybki i głośny, na drugi – nowoczesny i zaskakujący – taki jest Golf GTI Aurora, którego Volkswagen prezentuje właśnie na dorocznym zlocie właścicieli GTI nad Wörthersee. Nowy wynalazek techniczny nie jest widoczny od razu, lecz dopiero po podniesieniu pokrywy bagażnika. Znajduje się w nim moduł holograficzny, który inżynierowie z Volkswagen Group Components doskonalili przez kilka miesięcy. Teraz wysokiej klasy sprzęt dźwiękowy w jedynym egzemplarzu Golfa GTI Aurory można obsługiwać intuicyjnie właśnie poprzez hologram. Nad Wörthersee ma miejsce światowa premiera tego wynalazku.