Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
04.04.2022

Wolfsburg – Thomas Schäfer 1 kwietnia został dyrektorem ds. operacyjnych marki Volkswagen, a docelowo – od 1 lipca – zastąpi Ralfa Brandstättera na stanowisku dyrektora generalnego marki. Dołączy wówczas także do zarządu Grupy Volkswagen, gdzie będzie odpowiedzialny za marki wolumenowe. Brandstätter będzie pełnił swoje obowiązki do 30 czerwca, a od 1 sierpnia przejmie odpowiedzialność za zarządzanie działaniami Grupy Volkswagen na rynku chińskim. W okresie kwiecień-lipiec obaj menedżerowie będą przekazywać sobie obowiązki, by zmiana nie wpłynęła na działalność marki.

Więcej Pobierz PDF
23.03.2022

Nowa jakość jazdy: wraz z generacją oprogramowania 3.0 Volkswagen doda wiele nowych funkcji do elektrycznych aut z rodziny ID., co zwiększy komfort użytkowania i ładowania. Wykorzystując najnowszą generację systemów wspomagających kierowcę, Volkswagen robi także kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. W ramach strategii ACCELERATE Volkswagen kontynuuje transformację w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie i staje się ekspertem w integracji oprogramowania i zdalnej aktualizacji Over-the-air. Rodzina ID. jest pionierem w tej dziedzinie. Nabywcy nowych samochodów będą mogli od razu korzystać z nowego oprogramowania. Właścicielom samochodów, które już zostały dostarczone, Volkswagen udostępni możliwość bezpłatnej, zdalnej aktualizacji do ID. Software 3.0 od drugiego kwartału 2022 roku.

Więcej Pobierz PDF
22.03.2022

W minionym roku Volkswagen uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.

Więcej Pobierz PDF
16.03.2022

Volkswagen w pierwszym roku od wprowadzenia strategii ACCELERATE zanotował spory postęp na drodze transformacji w firmę technologiczną. Osiągnięto założone cele w kluczowych obszarach – elektromobilności, cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych. Jednocześnie firma poprawiła swoją wydajność mimo trudnych warunków na rynku. W minionym roku podatkowym zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży, rentowności i zysku operacyjnego, mimo spadku liczby sprzedanych samochodów.

Więcej Pobierz PDF Pobierz PDF
11.03.2022

Volkswagen jest gotowy, by postawić kolejny krok na drodze swojej transformacji: nowa fabryka, w której będzie powstawać elektryczny model Trinity zostanie zbudowana niedaleko głównego zakładu w Wolfsburgu; inwestycja pochłonie ok. 2 mld euro. Nowa fabryka będzie kluczowym elementem największej modernizacji w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu mają rozpocząć się już wiosną 2023 roku, a podczas budowy będą zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto model Trinity, który będzie wykorzystywać najnowsze technologie zacznie zjeżdżać z taśmy w 2026 roku. Nowy obiekt stanie się wzorcem dla stopniowego przekształcania produkcji w głównej fabryce w Wolfsburgu oraz we wszystkich innych zakładach produkcyjnych Volkswagena na całym świecie.

Więcej Pobierz PDF
07.03.2022

Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych renomowanej organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupe ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – świetne noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.

Więcej Pobierz PDF
04.03.2022

Na drodze do przekształcenia w markę technologiczną Volkswagen zmienia strukturę swojego działu rozwoju technicznego w Wolfsburgu. Wiąże się to z przekształceniem największej jednostki inżynieryjnej grupy, zatrudniającej 11 500 pracowników, w dział wyznaczający tempo transformacji marki Volkswagen w firmę technologiczną. Proces rozwoju zostanie całkowicie zmieniony, a nacisk będzie położony na oprogramowaniu, wymaganiach klienta i nowej, elektrycznej platformie SSP, a coraz większe znaczenie będą mieć funkcje, a nie – jak do tej pory – poszczególne komponenty. Powinno to skrócić czas opracowywania oprogramowania o około 25 procent, pozwoli zwiększyć częstotliwość wydawania nowych wersji oprogramowania, a także znacząco przyspieszy procesy produkcyjne. Dział rozwoju technicznego stanie się w ten sposób filarem transformacji grupy.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.