Samochody elektryczne zyskują na popularności, nic więc dziwnego, że na ten rodzaj napędu decydują się coraz częściej np. kierowcy taksówek. Elektryczne auta można spotkać także w szkołach nauki jazdy. Jedną z takich szkół prowadzi Marcin Kukawka z Poznania, który już jakiś czas temu uzupełnił flotę użytkowanych do nauki pojazdów o Volkswagena e-up! Skąd wziął się pomysł i jak odbierają go kursanci?
W pełni elektryczne modele ID. są bogato wyposażone już w standardzie, ale lista opcji dostępnych do samochodów elektrycznych Volkswagena także robi wrażenie. Są wśród nich m.in. matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT czy system Travel Assist. Częstotliwość wybierania tych właśnie elementów wyposażenia przez użytkowników modeli ID. wskazuje na chęć sięgania po zaawansowane i sprawdzone technologie.
Volkswagen kontynuuje transformację swoich zakładów w miejsca produkcji samochodów elektrycznych. Globalna sieć takich fabryk właśnie powiększyła się o zakład produkujący model ID.4 w Emden. To drugi po Zwickau zakład produkujący pojazdy elektryczne w Niemczech, dołączył on do chińskich fabryk w Anting i Foshan. Jeszcze w tym roku lista wydłuży się o obiekty w Chattanooga (USA) i Hanower. W efekcie moce produkcyjne fabryk Volkswagena sięgną 1,2 mln samochodów elektrycznych, opartych na platformie MEB rocznie. Przebudowa zatrudniającej 8000 pracowników fabryki w Emden pochłonęła ok. 1 mld euro. Emden jest pierwszym tak zaawansowanym technologicznie zakładem zajmującym się produkcją aut elektrycznych w Dolnej Saksonii. Grupa Volkswagen do 2026 roku zainwestuje w tym kraju związkowym łącznie ok. 21 mld euro i uczyni go niemieckim centrum elektromobilności.
2 na 5 Polaków prowadzi samochód codziennie lub prawie codziennie, przy 1/3, która zadeklarowała, że w ogóle nie jeździ jako kierowca. Jednak bez względu na to czy i jak często kierują, 70 procent badanych uważa, że przejechanie 100 km to koszt niższy w przypadku auta w pełni elektrycznego niż „spalinówki”.
Program „Mój elektryk”, w ramach którego można uzyskać rządową dopłatę do zakupu samochodu elektrycznego w wysokości 18 750 lub 27 000 zł działa od pół roku. Jedną z pierwszych firm, która nawiązała współpracę z Bankiem Ochrony Środowiska była spółka Volkswagen Financial Services. Przez pierwsze sześć miesięcy obowiązywania programu BOŚ rozpatrzył pozytywnie 113 wniosków złożnych przez VW FS, a łączna kwota dotacji przekroczyła 3 mln zł.
W 2021 roku Volkswagen rozpoczął projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Według założeń projektu, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew dzięki współpracy Volkswagena z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Rybołach, w niedalekim sąsiedztwie Puszczy Białowieskiej, zasadzono 17 tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.
Pilotażowy projekt inteligentnego planowania miejskiego: w Carmel w stanie Indiana firma Volkswagen analizuje dane dotyczące mobilności, aby zrozumieć przepływ ruchu drogowego. Producent samochodów wykorzystuje do tego projektu własne oprogramowanie.
Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.
W czterdziestym drugim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z Piotrem Stanisławskim, współtwórcą „Crazy Nauki”, największego bloga popularnonaukowego w Polsce. Tematem odcinka jest dezinformacja dotycząca elektromobilności i samochodów elektrycznych.
Ankietowani Polacy uważają, że nowe auta są drogie bez względu na rodzaj napędu. Jednocześnie większość badanych wie już o ekonomicznych przewagach aut elektrycznych nad spalinowymi. Dotyczy to zwłaszcza kosztów ładowania i tankowania oraz ceny zakupu auta.