Podczas konferencji „Way To Zero”, która odbyła się na początku listopada w Ogrodzieńcu, marka Volkswagen podsumowała dotychczasowy przebieg realizacji swojej strategii dekarbonizacji. „Zmierzając ku neutralności węglowej, nie możemy skupiać się wyłącznie na procesie produkcji naszych samochodów. Na drodze ku redukcji naszego śladu węglowego stawiamy wiele kroków – działania te odnoszą się do produkcji i recyklingu akumulatorów, inwestycji w infrastrukturę do obsługi aut elektrycznych czy korzystania z energii odnawialnej” – powiedział Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen. Do wspólnej dyskusji marka zaprosiła przedstawicieli Northvolt Systems Poland oraz Polenergia eMobility.
Marka Volkswagen wzmocniła swoją efektywność ekonomiczną w utrzymującym się trudnym otoczeniu. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych za pierwsze dziewięć miesięcy bieżącego roku wyniósł prawie 2,5 mld euro i był dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie 2021 roku (1,2 mld euro), a przychody ze sprzedaży wzrosły do 52 mld euro (poprzednio 49 mld euro). Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły poziom miliarda euro (poprzednio -0,3 mld euro). Mimo że wiele zamówień klientów nie mogło zostać zrealizowanych zgodnie z planem ze względu na utrzymujące się problemy z dostępnością części, na poprawę wyniku wpłynął przemyślany miks modelowy i zwiększenie dostaw w trzecim kwartale: 1,26 mln pojazdów dostarczonych na całym świecie od lipca do września 2022 r. to o 15,3 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.
Niemal 2/3 użytkowników modeli ID. deklaruje, że ładuje swoje samochody tylko w miejscu zamieszkania – wynika z badania przeprowadzonego przez Volkswagena w Polsce. Natomiast 7 procent ankietowanych korzysta wyłącznie z ładowarek poza domem. Pozostali stosują mieszany model uzupełniania energii w bateriach.
Volkswagen Golf kolejny raz uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Europejska organizacja przyznała mu bardzo dobre oceny we wszystkich kategoriach. Kompaktowy model Volkswagena zdobył wysokie noty za poziom bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych uczestników ruchu drogowego, a także za systemy wspomagające. W wyposażeniu standardowym Golfa jest teraz także centralna poduszka powietrzna – umieszczona między przednimi fotelami. Najnowsza odsłona kompaktowego auta z Wolfsburga jest więc zaprojektowana w taki sposób, by spełniać wymogi nowej, bardziej rygorystycznej procedury testowej i nadal zapewniać maksymalny poziom bezpieczeństwa. Tym samym Golf pozostaje jednym z najlepszych aut w swojej klasie.
Najem samochodu to sposób używania auta bez konieczności jego zakupu. Volkswagen w Polsce w październiku wprowadził taką możliwość do swojej oferty. „Chcemy, aby klienci w łatwy sposób korzystali z nowych samochodów. Dlatego dzięki atrakcyjnej ofercie najmu, liczne formalności i obowiązki związane z użytkowaniem auta bierzemy na siebie. Najem to prosta i wygodna usługa, która ułatwia zaplanowanie wydatków. Opłaty miesięczne są niezmienne przez cały okres trwania umowy, ponieważ oparte są o stałe stopy procentowe” – mówi Michał Zygmanowski, dyrektor marketingu marki Volkswagen.
Użytkownicy elektrycznych Volkswagenów bardzo aktywnie korzystają ze swoich aut. Poza załatwianiem codziennych spraw nie stronią od krótszych i dłuższych wyjazdów za miasto. Dla większości zmiany zasięgu, wynikające z warunków atmosferycznych raczej nie wpływają na codzienne korzystanie z auta.
Do badania wybrano salony najpopularniejszych w Polsce marek – czołowej dwudziestki w rankingach sprzedaży oraz pięciu marek spoza czołówki zestawienia. Spośród 345 salonów, które uwzględniono w tegorocznej edycji badania 273 stanowiły obiekty marek popularnych, a 72 – marek premium. Volkswagen znalazł się na drugim miejscu w tej pierwszej grupie. „Cieszymy się z dobrych wyników naszych dealerów. To dla nas sygnał, że warto inwestować w szkolenie naszych ekspertów. Od lat prowadzimy szeroki program takich szkoleń, przywiązujemy wagę do troski o klienta. Mogę obiecać, że nie spoczniemy na laurach. Zachęcam poszukujących nowego samochodu, by osobiście sprawdzili wysoką jakość obsługi w naszych salonach” – powiedział Tomasz Piasny, dyrektor rozwoju sieci dealerskiej Volkswagena.
Volkswagen organizuje u wybranych dealerów „Dni z Volkswagen ID”. W akcji, która rozpocznie się w październiku, weźmą udział dealerzy, których salony są zlokalizowane w Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie, Piasecznie i Łodzi. Celem wydarzenia jest poszerzenie wiedzy klientów na temat elektromobilności. W trakcie imprez będą oni mogli odbyć jazdę próbną, porozmawiać z ekspertami i zapoznać się z ofertą.
Czasy, gdy systemy nawigacyjne potrafiły jedynie wyznaczyć z punktu A do punktu B już dawno minęły. Nawigacja w Volkswagenach z rodziny ID. pozwala na inteligentne planowanie podróży, z uwzględnieniem postojów na ładowanie akumulatora. Przy tym reaguje na sytuację – np. gdy okaże się, że na drodze jest korek zaproponuje objazd, potrafi także zmienić miejsca zaplanowanych sesji ładowania gdy okaże się, że kierowca jedzie bardzo ekonomicznie. Aktualizacja map? Nic prostszego – w Volkswagenach ID. odbywa się ona zdalnie, nie ma potrzeby wizyty w serwisie.
Dwóch na trzech ankietowanych w badaniu InsightOut Lab i marki Volkswagen Polaków uważa, że pod względem publicznych zachęt do zakupu aut elektrycznych Polska wypada gorzej od krajów naszego regionu. Opinie Polaków potwierdza międzynarodowy ranking. Nie najlepiej wypadamy także pod względem dostępności publicznych stacji ładowania.