Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
09.05.2022

Volkswagen podąża drogą wyznaczoną przez strategię Way to Zero. Oznacza to, że marka zobowiązała się do przestrzegania postanowień Porozumienia Paryskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w UE. Celem długoterminowym jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Już w 2030 roku Volkswagen chce ograniczyć emisję CO2 na pojazd w Europie o 40 procent w porównaniu z rokiem 2018, czyli każdy pojazd będzie emitował o 17 ton mniej CO2 w ciągu swojego cyklu życia. Volkswagen chce wnieść znaczący wkład w zahamowanie zmian klimatycznych, a jednocześnie stać się wiodącą marką w dziedzinie zrównoważonej mobilności.

Więcej Pobierz PDF
06.05.2022

Wolfsburg – Marka Volkswagen trwale wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszych trzech miesiącach zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro (I kwartał 2021: 490 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły nieco poniżej 15 mld euro (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej, natomiast liczba dostaw w tym okresie wyniosła około miliona pojazdów (I kwartał 2021: 1,36 mln) z powodu wojny w Ukrainie, globalnego niedoboru półprzewodników oraz sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach. Z kolei rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4% (I kwartał 2021: 2,8%).

Więcej Pobierz PDF
04.05.2022

Imelda Labbé zostanie członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialną za marketing, sprzedaż i obsługę posprzedażną. Swoje nowe obowiązki będzie pełnić od 1 lipca. Zastąpi Klausa Zellmera, który awansował na dyrektora zarządzającego marki SKODA. Do tej pory Imelda Labbé była rzecznikiem rady dyrektorów spółki Volkswagen Originalteile Logistik GmbH (OTLG), ale ma również spore doświadczenie w sprzedaży i obsłudze posprzedażnej.

Więcej Pobierz DOCX
28.04.2022

Osoby, które deklarują rozważenie zakupu auta elektrycznego lub mile widziałyby taki samochód w swoim miejscu pracy, nieco inaczej niż ogół badanych widzą korzyści z elektryfikacji flot. Poza ekologią i redukcją hałasu bardziej doceniają argumenty finansowe i technologiczne. Częściej zauważają też auta z zielonymi tablicami rejestracyjnymi jeżdżące po polskich drogach.

Więcej Pobierz PDF
13.04.2022

Elektryczne jednoślady, takie jak hulajnogi czy rowery, częściej rzucają się w oczy Polakom niż samochody z zielonymi rejestracjami. Ponad połowa z nas widziała ostatnio na ulicy elektryczną hulajnogę. Jeśli chodzi o auta elektryczne to najwięcej osób zauważyło „elektryka” należącego do prywatnego właściciela.

Więcej Pobierz PDF
11.04.2022

Gdy Norbert Cała wpadł na pomysł wyprawy ID.4 do Barcelony, zorganizował na Instagramie ankietę. Połowa jej uczestników uważała, że wyjazd samochodem elektrycznym w tak długa trasę to szalony pomysł. Druga – że głupi. Co więc zrobił Norbert? Oczywiście pojechał. Ze względu na spory dystans do pokonania wybór padł na auto z dużym akumulatorem – Volkswagena ID.4 w wersji GTX.

Więcej Pobierz PDF
08.04.2022

W 41. odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z bryg. mgr. inż. Karolem Kierzkowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej. Tematem odcinka są pożary pojazdów elektrycznych i wszystko, co się z nimi wiąże. Skąd biorą się opinie, że do takich pożarów dochodzi często i spontanicznie? Rozmowa obu panów powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.

Więcej Pobierz PDF
05.04.2022

Niemal połowa Polaków chciałaby, żeby ich auta służbowe były elektryczne. Być może chętnych byłoby jeszcze więcej, gdyby przykłady elektryfikacji flot były bardziej nagłaśniane. Główne korzyści wynikające z zamiany aut spalinowych na elektryczne są według ankietowanych związane z ochroną środowiska i zdrowiem. Według ankietowanych w pierwszej kolejności „na prąd” powinna przestawić się komunikacja publiczna.

Więcej Pobierz PDF
04.04.2022

Wolfsburg – Thomas Schäfer 1 kwietnia został dyrektorem ds. operacyjnych marki Volkswagen, a docelowo – od 1 lipca – zastąpi Ralfa Brandstättera na stanowisku dyrektora generalnego marki. Dołączy wówczas także do zarządu Grupy Volkswagen, gdzie będzie odpowiedzialny za marki wolumenowe. Brandstätter będzie pełnił swoje obowiązki do 30 czerwca, a od 1 sierpnia przejmie odpowiedzialność za zarządzanie działaniami Grupy Volkswagen na rynku chińskim. W okresie kwiecień-lipiec obaj menedżerowie będą przekazywać sobie obowiązki, by zmiana nie wpłynęła na działalność marki.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.