W Polsce na 100 km dróg przypada mniej niż 1 punkt ładowania aut elektrycznych. Nic dziwnego, że aż 90% Polaków pytanych przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena uważa, że powinno być ich więcej. Nieco ponad 2 na 5 ankietowanych jest zdania, że na każde 100 km dróg powinno przypadać 5 punktów ładowania. Tymczasem w Europie jest z tym różnie.
Systemy klimatyzacji należą do standardowego wyposażenia nowoczesnych samochodów i zapewniają komfortową temperaturę w kabinie o każdej porze roku. Volkswagen poszedł o krok dalej i w modelu ID.7 wprowadzi system, który uruchomi ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Jest to możliwe dzięki elektronicznie sterowanym nawiewom, które zaczynają działać w momencie, gdy kierowca będzie zbliżać się do samochodu. Nowy, inteligentny i zautomatyzowany system klimatyzacji reaguje na polecenia głosowe i bierze pod uwagę takie parametry jak np. położenie słońca czy indywidualne upodobania użytkownika. W efekcie ID.7 przenosi komfort podróżowania na inny poziom i wyznacza standardy w swojej klasie.
Volkswagen notuje błyskawiczne postępy w swojej transformacji w stronę elektromobilności: dostawy samochodów elektrycznych wyniosły globalnie ok. 330 tysięcy sztuk, co oznacza wzrost o 23,6 procent w porównaniu z 2021 rokiem. Łączne dostawy pojazdów marki Volkswagen ze wszystkimi rodzajami napędu były nieco niższe niż w roku ubiegłym ze względu na wciąż trudną sytuację z zaopatrzeniem w podzespoły: w 2022 roku klientom na całym świecie dostarczono 4,56 mln pojazdów (spadek o 6,8 procent). Portfel zamówień pozostaje na bardzo wysokim poziomie. W Europie ok. 640 tysięcy klientów złożyło zamówienia na Volkswageny ze wszystkimi rodzajami napędu (wzrost o 18 procent).
Większość badanych wyobraża sobie, że przerwy w trasie na ładowanie auta elektrycznego budzą negatywne emocje u podróżujących, a na swoją kolej przy ładowarce często trzeba czekać. Tymczasem doświadczenia użytkowników „elektryków” pokazują zgoła inny obraz – wynika z badania, przeprowadzonego wśród polskich kierowców przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena.
Volkswagen Group of America wraca na CES (Consumer Electronics Show) – największe na świecie targi elektroniki po sześcioletniej przerwie. Właśnie podczas tej imprezy, między 5 a 8 stycznia, Volkswagen pokaże swoją pierwszą elektryczną limuzynę, opartą na platformie MEB. Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP).
Właściciele elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju doceniają dostępne w nich najnowsze technologie, takie jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment. Warto bliżej przyjrzeć się zwłaszcza odpowiedziom kierowców, którzy korzystają z auta najczęściej, bo ich ocena jest najbardziej miarodajna. Okazuje się, że wyżej niż pozostali oceniają oni szczególnie system interaktywnych świateł IQ Light.
7 na 10 polskich właścicieli elektrycznych Volkswagenów ID. deklaruje, że podczas przyszłych zakupów również zdecyduje się na auto na prąd. Zwłaszcza, jeśli „elektryk” jest jedynym pojazdem w ich gospodarstwie domowym.
Volkswagen przygotowuje fabrykę w Wolfsburgu, by była gotowa na wyzwania przyszłości: do 2025 roku marka zainwestuje ok. 460 milionów euro w główny zakład w tym mieście. Zapowiedział to prezes zarządu Thomas Schäfer podczas spotkania zakładowego w Wolfsburgu. Inwestycja posłuży do przygotowania produkcji nowego modelu ID.3. Ten kompaktowy samochód elektryczny będzie zjeżdżał z taśmy w Wolfsburgu od 2023 roku – początkowo będzie montowany, a od 2024 roku ruszy pełna produkcja. Rozbudowa zakładu ma się zakończyć do końca 2025 roku. Obecnie przygotowywane są niezbędne szkolenia dla pracowników. Po uruchomieniu produkcji ID.3 z taśm w Wolfsburgu będzie zjeżdżał także SUV o napędzie elektrycznym, co pozwoli wykorzystać moce produkcyjne fabryki. Ten model powstanie na zmodernizowanej platformie MEB, oznaczonej kodem MEB+.
Volkswagen w związku ze zbliżającą się premierą odświeżonej odmiany elektrycznego modelu ID.3 modyfikuje aktualną ofertę. Zostały z niej wycofane odmiany Life Pro Performance i Life Pro S, a klienci mogą zamawiać Volkswagena ID.3 w wersjach Life, Business, Style i Tour. Klienci, których zamówienia nie zostaną zrealizowane do czwartego kwartału 2023 roku otrzymają już auto nowej generacji, przy zachowaniu ceny z umowy zamówienia.
Polscy właściciele elektrycznych Volkswagenów rodziny ID. wysoko oceniają technologie w swoich autach. Szczególnie zadowoleni są z reflektorów IQ. Light, ale doceniają również system Travel Assist i Inforozrywkę.