Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
26.04.2002

W roku 2000 Volkswagen Transporter świętował swoje 50-te urodziny. Jego sukces rynkowy świadczy o tym, że jest modelem udanym - od 1950 roku sprzedano ponad osiem milionów egzemplarzy. Obecnie produkowany Transporter to model czwartej już generacji.

Celem konstruktorów Volkswagena było zaprojektowanie pojazdu łączącego zalety samochodów użytkowych i osobowych. W ten sposób narodził się Transporter – model o wymiarach samochodu osobowego, zapewniający pasażerom odpowiedni komfort jazdy i

Pobierz
26.04.2002

Po przeszło sześćdziesięciu latach pełnej sukcesów obecności na rynku producent samochodów z Wolfsburga otwiera nowy rozdział historii. Wprowadzając do swojej oferty Passata W8, pierwszy ośmiocylindrowy model tej marki, Volkswagen rozpoczyna szeroko zakrojoną ofensywę w segmencie samochodów klasy wyższej. Passat W8 o mocy 202 kW/275 KM spełnia przy tym dwa zadania. Po pierwsze jest zapowiedzią Volkswagena Phaetona – luksusowej limuzyny marki Volkswagen. Po drugie uzupełnia ofertę cieszącyc

Pobierz
09.04.2002

Międzynarodowy Salon Medyczny SALMED 2002

W dniach 20 - 23 marca 2002 na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich
odbyła się kolejna edycja Międzynarodowego Salonu Medycznego SALMED 2002.

SALMED to najstarsze i najważniejsze targi medyczne w Polsce, podczas których prezentowane są najnowsze osiągnięcia i trendy rynkowe w tej branży.
Dziewiętnaste już z kolei targi SALMED po raz pierwszy przedstawione zostały
w nowej formule, którą opracowano w oparciu o konsultacje organizatorów

Pobierz
09.04.2002

Historia VOLKSWAGEN AG

Historia koncernu Volkswagen rozpoczęła się 17 stycznia 1934 roku, kiedy to Ferdynand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu. Wkrótce doszło do podpisania umowy między firmą Porsche a RDA ( Niemieckim Stowarzyszeniem Przemysłu Samochodowego), co pozwoliło na wyprodukowanie
w ciągu 10 miesięcy pierwszego prototypu. Jego moc wynosiła 26 KM, ciężar 650 kg, prędkość maksymalna 100 km/h, a średnie zużycie paliwa 8l/100 km.

Samochód wyglądał wówczas m

Pobierz
08.04.2002

Isofix to system podwyższający bezpieczeństwo jazdy najmłodszych pasażerów. W aucie wyposażonym w Isofix, na tylnej kanapie znajdują się uchwyty na fotelik dziecięcy. Trwałe połączenie ich z konstrukcją pojazdu utrzymuje fotelik na miejscu, gdy dochodzi do kolizji lub wypadku.
Uzupełnieniem tego rozwiązania jest opracowany przez inżynierów Volkswagena fotelik dziecięcy. Posiada on zaczepy, które mocujemy do uchwytów w kanapie. Fotelik ma także własne szelkowe pasy bezpieczeństwa oraz regulację

Pobierz
08.04.2002

Układ antypoślizgowy ASR poprzez redukcję mocy silnika zapobiega utracie przyczepności kół podczas przyspieszania. W sytuacji, gdy przyczepność kół napędowych jest bardzo słaba, układ ASR znacznie ułatwia, a czasem wręcz umożliwia ruszanie, przyspieszanie lub podjazd. Czujniki systemu ABS przekazują dane, dzięki którym następuje dopasowanie momentu napędowego kół - odbywa się to poprzez automatyczne zmniejszenie prędkości obrotowej silnika. Układ ASR ściśle współpracuje z elektronicznym pedałem

Pobierz
08.04.2002

Najbardziej znany system po ABS-ie, którego wprowadzenie znacznie poprawiło bezpieczeństwo jazdy. System czujników informuje o uślizgu któregoś z kół. W oparciu o impulsy nadsyłane z kilku źródeł – położenia kierowcy, obrotu poszczególnych kół, przyspieszenia a nawet przechyłu – urządzenie stara się wyprowadzić pojazd z poślizgu. Auto nigdy nie samo nie traci toru jazdy, czyli nie wpada w poślizg. Sytuacja ta za każdym razem powstaje z winy człowieka. Zastosowana elektronika stara si

Pobierz
08.04.2002

- system elektroniczny umożliwiający uniknięcie pośligu jednego z kół napędzanych, mającego mniejszą przyczepność w chwili ruszenia i jazdy z niewielką prędkością.

Pobierz
08.04.2002

System, którego działanie w oparciu o umieszczone w kołach czujniki, nie dopuszcza do blokowania się kół podczas hamowania na śliskiej nawierzchni – podczas deszczu, na piasku, czy ośnieżonych odcinkach dróg. W latach 80-tych, system dostępny był tylko w samochodach luksusowych. Wraz z rozwojem elektroniki pojawiały się kolejne, sprawniejsze i szybciej działające wersje. Aktualnie to jedno z najbardziej rozpowszechnionych urządzeń, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa jazdy – w

Pobierz

IDEA NAPĘDU SYNCRO

Zewnętrznie trudno odróżnić samochody użytkowe Volkswagen
z napędem syncro od modeli z napędem na przednią oś. Nie mają one charakterystycznych dla samochodów terenowych cech – wysokiego zawieszenia, poszerzanych nadkoli czy specjalnego ogumienia. O tym, że zostały wyposażone w napęd na cztery koła świadczy jedynie napis „syncro” umieszczony z tyłu pojazdu oraz na lewym przednim błotniku. Wszystkie elementy typowe dla napędu syncro ukryte zostały pod nad

Pobierz
Wyszukaj w działach:









Materiały:


Za okres:
Od:
Do: