Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
02.07.2019

Poznań, 2 lipca 2019 r. - Do 2025 roku w nowym dziale „Car.Software” zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5.000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług – własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025. W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu – będzie się ona składała z systemu operacyjnego „vw.os” oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.31), którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.

Więcej Pobierz PDF
19.06.2019

19 czerwca 2019 r. – Volkswagen AG zainwestuje 900 milionów euro we wspólną z firmą Northvolt AB działalność w zakresie akumulatorów. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na utworzenie spółki joint venture ze szwedzkim producentem, część zostanie zainwestowana bezpośrednio w Northvolt. Volkswagen otrzyma 20 procent udziałów w Northvolt AB oraz uzyska miejsce w radzie nadzorczej – po zatwierdzeniu transakcji przez urząd antymonopolowy. Spółka, w której każda ze stron obejmie po 50 procent udziałów, ma zostać założona w ciągu roku i zajmie się budową fabryki akumulatorów w Europie, wytwarzającej „baterie” o łącznej pojemności 16 gigawatogodzin. Przewiduje się, że rozpoczęcie budowy nastąpi najwcześniej w 2020 roku w Dolnej Saksonii (Salzgitter), o ile zostaną spełnione niezbędne warunki. Na przełomie lat 2023/2024 ma się rozpocząć produkcja akumulatorów na potrzeby Volkswagena.

Więcej Pobierz PDF
17.06.2019

Wolfsburg/Poznań, 17 czerwca 2019 r. - W maju nastąpił spadek dostaw do klientów samochodów Grupy Volkswagen w porównaniu z majem 2018 r. Spadek był jednak niższy niż w poprzednich miesiącach i wyniósł 3,6 procent. Na świecie samochody marek należących do Grupy odebrało w sumie 918.900 klientów. Wzrost dostaw odnotowano na głównych rynkach europejskich (Niemcy +4,6%, Francja +2,7%, Włochy +2,7%) oraz w regionach Ameryki Północnej (+4,3%) i Południowej (+5,8%). Wzrosty te były jednak niewystarczające, aby zrekompensować spadki w innych rejonach świata, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku (-9,4%). Dr Christian Dahlheim, Dyrektor Sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział – „W maju nasze marki umocniły pozycję na kurczących się rynkach i nieznacznie zwiększyły udział w rynku światowym. Dostawy kształtowały się odmiennie na różnych rynkach. W Europie niemal osiągnęliśmy wysoki poziom z ubiegłego roku i odnotowaliśmy wzrost na głównych rynkach, w tym w Niemczech. Wzrost dostaw miał miejsce również w Ameryce Północnej i Południowej, ale był on niewystarczający do zrekompensowania kolejnego spadku na największym pojedynczym rynku, czyli w Chinach. Tym bardziej cenny jest fakt, że po raz kolejny Grupa Volkswagen znacząco zwiększyła udział w chińskim rynku.”

Więcej Pobierz PDF
14.05.2019

Poznań, 14 maja 2019 r. – Rada Nadzorcza i Zarząd Volkswagen AG podjęły wczoraj ważne decyzje dotyczące przyszłości koncernu. W ramach prowadzonej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych koncern Volkswagen będzie wraz z partnerami rozwijał w Europie produkcję akumulatorów. W związku z tym Rada Nadzorcza postanowiła na swoim wczorajszym posiedzeniu o uruchomieniu inwestycji o wartości niemal miliarda euro. Podjęcie tego rodzaju produkcji jest planowane w Salzgitter w Dolnej Saksonii. Postanowiono ponadto rozpocząć konkretne rozmowy na temat planowanej nowej fabryki koncernu w Europie. Rada Nadzorcza zobowiązała też Zarząd do podjęcia poszukiwań nowych przyszłościowych rozwiązań dla MAN Energy Solutions (ES) oraz Renk. Chodzi o stworzenie nowej perspektywy, która zapewni w dziedzinie produkcji maszyn wzrost i rozwój na przyszłość, np. poprzez współpracę w ramach spółek czy podjęcie działań z innymi partnerami; pod uwagę jest również brana częściowa lub całkowita sprzedaż. Poza tym postanowiono podjąć przygotowania do wprowadzenia na giełdę firmy TRATON SE i – zależnie od sytuacji na rynku kapitałowym – przeprowadzenie tego przedsięwzięcia przed letnią przerwą w roku 2019.

Więcej Pobierz PDF
25.04.2019

Poznań, 26 kwietnia 2019 r. – Porównanie tych samych modeli samochodów wyposażonych w różne układy napędowe pokazuje, że auta elektryczne napędzane energią z akumulatora już dzisiaj są bardziej przyjazne dla klimatu niż te same modele z silnikami spalinowymi. Ponadto, auta elektryczne mają większy potencjał do dalszego ograniczania emisji CO2 we wszystkich fazach cyklu życia produktu. Decydujące znaczenie dla emisji dwutlenku węgla ma to, czy energia potrzebna do napędu auta jest pozyskiwana ze źródeł kopalnych czy odnawialnych. Taki wniosek wynika z certyfikowanej oceny cyklu życia (LCA) Volkswagena Golfa, w której porównano emisję CO2 różnych wersji tego modelu – wyposażonych w silnik elektryczny i spalinowy.

Więcej Pobierz PDF
16.04.2019

Poznań, 16 kwietnia 2019 r. – Chiny odegrają główną rolę w globalnym procesie transformacji koncernu Volkswagen. Jeszcze w tym roku oferta pojazdów z zelektryfikowanymi układami napędowymi zostanie zdecydowanie poszerzona. Do 2028 roku ponad połowa z 22 milionów planowanych aut elektrycznych ma być produkowana w Chinach. Aby przyspieszyć ofensywę w dziedzinie modeli elektrycznych i wzmocnić akceptację dla tego rodzaju aut, powstanie nowa spółka joint venture, która zajmie się rozbudową infrastruktury zasilania samochodów elektrycznych. W celu prowadzenia przyszłych badań Volkswagen Group China skupi prace rozwojowe marek Volkswagen i Audi oraz Działu Badań koncernu pod jednym dachem w ramach nowej struktury ONE R&D.

Więcej Pobierz PDF
13.03.2019

Wolfsburg/Poznań, 12 marca 2019 r. – Koncern Volkswagen wspiera zasadniczą zmianę w dziedzinie mobilności indywidualnej i konsekwentnie angażuje się w produkcję pojazdów z napędem elektrycznym. W ciągu kolejnych 10 lat zamierza wprowadzić na rynek niemal 70 nowych modeli elektrycznych – zamiast dotąd planowanych 50. Spowoduje to w kolejnej dekadzie wzrost liczby pojazdów elektrycznych produkowanych w oparciu o platformy przeznaczone specjalnie do tego rodzaju aut – z 15 do 22 milionów sztuk. Rozwój mobilności elektrycznej to ważny krok na drodze do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Volkswagen wprowadza szeroki program odchodzenia od węgla, a jego celem jest całkowita neutralność pojazdów pod względem emisji CO2 do 2050 roku. Volkswagen realizuje w ten sposób cele określone podczas szczytu klimatycznego w Paryżu.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.