Wolfsburg/Poznań, 13. marca 2020 – Coroczna konferencja prasowa koncernu Volkswagen AG odbędzie się we wtorek, 17. marca 2020 roku, i będzie transmitowana na żywo. Wydarzenie rozpocznie się o godzinie 09:00 i potrwa do godziny 11:30.
Wolfsburg/Poznań, 9. marca 2020 – Koncern Volkswagen zakończył 2019 rok pozytywnym wynikiem finansowym. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 16,8 mld. euro do 252,6 mld. euro, zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wzrósł do 19,3 (17,1) mld. euro. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła 7,6 (7,3) procent i okazała się nieco wyższa niż przewidywana na 2019 rok. Zwiększył się także zysk operacyjny – do 17,0 (13,9) mld. euro. Negatywny wpływ zdarzeń specjalnych (sprawa diesli) zmniejszył się do 2,3 (3,2) mld. euro. Znacznie wzrósł przepływ gotówki netto w dziale samochodów – do 10,8 (-0,3) mld. euro, płynność netto zwiększyła się dzięki temu do 21,3 (19,4) mld. euro. Zarząd i Rada Nadzorcza zaproponowały zwiększenie dywidendy za akcję zwykłą do 6,50 (4,80) euro za sztukę, a akcji uprzywilejowanej do 6,56 (4,86) euro. Wskaźnik stopy wypłat dywidend wzrósłby przez to do 24,5 (20,4) procent.
Wolfsburg/Poznań, 30. stycznia 2020 – Volkswagen zapowiedział przekazanie 2,5 miliona dolarów australijskich (równowartość 1,55 miliona euro) dla osób dotkniętych katastrofalnymi pożarami lasów na wschodzie i południu Australii oraz na odbudowę zniszczonej infrastruktury.
Wolfsburg/Poznań, 29. stycznia 2020 – Podczas tegorocznego światowego forum gospodarczego w Davos bardzo wiele mówiono o zmianach klimatu. Jeśli firmy nie zmienią swojego postępowania w tej dziedzinie wzrostu temperatury na Ziemi nie uda się zahamować. Volkswagen doskonale to rozumie – i już reaguje.
Wolfsburg/Poznań, 15. stycznia 2020 – Mimo trudnej sytuacji na światowych rynkach koncern Volkswagen zwiększył w 2019 roku dostawy aut dla klientów o 1,3 procent – wyniosły one 10.974.600 samochodów. Dzięki temu koncern zwiększył swój udział w rynku we wszystkich regionach, w wielu wypadkach znacznie. Większą sprzedaż odnotowano w Europie (+3,9 procent) i w Ameryce Południowej (+3,2 procent), z kolei w Ameryce Północnej (-0,5 procent) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (-0,4 procent) dostawy były nieco mniejsze niż w poprzednim roku. Duży wzrost zanotowano w przypadku samochodów elektrycznych. Wiele nowych modeli wprowadzanych w ramach ofensywy w dziedzinie aut z napędem elektrycznym, a także coraz większe zainteresowanie nimi klientów spowodowały wzrost dostaw w tym segmencie aż o 80 procent, do 140.000 pojazdów.
Wolfsburg/Poznań, 27. listopada 2019 – Koncern Volkswagen szybciej niż zakładano realizuje wyznaczony cel dotyczący zrównoważonej i wydajnej produkcji. Jednocześnie czyni kolejne postępy w dziedzinie obniżania kosztów produkcji. Oliver Blume, Członek Zarządu Koncernu Volkswagen i Prezes Zarządu Porsche AG, stwierdził: „Produkujemy nasze auta w sposób, który środowisko naturalne obciąża mniej niż kiedykolwiek wcześniej. Spodziewany wpływ produkcji każdego samochodu na środowisko zmniejszy się w latach 2010-2019 o ponad 37 procent”. Procesy związane z wydajnością wdrożone w produkcji w 2019 r. szacuje się na 1 mld EUR, spodziewany jest wzrost wydajności o sześć procent. Blume podkreślił jednocześnie, że nie można rezygnować z kolejnych działań zwiększających wydajność produkcji.
Wolfsburg/Poznań, 25. listopada 2019 – Volkswagen jako pierwszy będzie korzystać z frachtowców do przewozu samochodów napędzanych płynnym gazem ziemnym (LNG – Liquid Natural Gas). Dwóm tego rodzaju statkom firmy Siem Car Carriers nadano w piątek nazwy w porcie Xiamen w Chinach.
Wolfsburg/Poznań, 18. listopada 2019 – Koncern Volkswagen nadal mocno inwestuje w swoją przyszłość. W ramach 68. Sesji Planowania uchwalono plany inwestycyjne na lata 2020-2024*. Plany stały się przedmiotem obrad Rady Nadzorczej na jej piątkowym posiedzeniu i zostały przez Radę zatwierdzone. W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen zamierza wydać 60 miliardów euro na hybrydyzację, elektromobilność oraz cyfryzację. Odpowiada to nieco ponad 40 procentom inwestycji w nieruchomości, zakłady produkcyjne, wyposażenie oraz we wszystkie koszty badań i rozwoju w całym planowanym okresie. W porównaniu z poprzednią sesją planowania oznacza to wzrost o około 10 punktów procentowych. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zamierza przeznaczyć na rozwój samej elektromobilności.
W porównaniu z samochodami wyposażonymi w akumulator te zasilane wodorem są nie tylko droższe, ale też ich eksploatacja kosztuje więcej. Badania firmy doradczej Horvath&Partners, w których porównano obydwa rodzaje napędu, wskazują przyczyny tego stanu rzeczy.
Poznań, 22. października 2019 – wciąż trwa polityczna dyskusja dot. pakietu klimatycznego, tymczasem Volkswagen już dawno zobowiązał się do realizacji celów zawartych w Porozumieniu Paryskim. Koncern przedsięwziął odpowiednie kroki, by zgodnie ze swoją dewizą „goTOzero” stać się w 2050 roku przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2.