„Way To Zero” to plan Volkswagena, który dotyczy rozwoju mobilności neutralnej dla klimatu. Bogaty pakiet działań obejmuje inicjatywy, które mają na celu przyspieszenie zrównoważonych: produkcji i użytkowania samochodów elektrycznych. Volkswagen dąży do ograniczenia emisji CO2 w Europie średnio o około 17 ton na samochód do 2030 roku, oznacza to mniejszą o 40 procent emisję CO2 niż w 2018 roku. Do 2025 roku w dekarbonizację firma zainwestuje 14 miliardów euro. Do końca dekady energia elektryczna zasilająca fabryki w Europie oraz w Ameryce Północnej i Południowej będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Produkowany w sposób neutralny dla klimatu ID.4 to pierwszy elektryczny SUV Volkswagena i drugi po ID.3 model, który skonstruowano w oparciu o modułową platformę podłogową MEB dla samochodów elektrycznych.
Ofensywa Volkswagena w dziedzinie oprogramowania..
Wraz z nowym Polo na rynku debiutuje jeden z pierwszych na świecie małych samochodów, który potrafi poruszać się częściowo automatycznie. Na życzenie kierowcy miejski Volkswagen kieruje, hamuje i przyspiesza automatycznie. Zapewnia to opcjonalny system Travel Assist. Pod marką IQ.Drive Volkswagen łączy działanie różnych systemów asystujących, które w przyszłości umożliwią jazdę całkowicie zautomatyzowaną. Do tej pory systemy te były oferowane tylko do większych modeli, jak Golf, Tiguan, Passat, Arteon i Touareg. Jako pierwszy model w klasie, także Polo umożliwia od teraz częściowo zautomatyzowaną jazdę w całym zakresie prędkości. Zwłaszcza podczas jazdy autostradą Travel Assist odciąża kierowcę w wyraźnie odczuwalny sposób.
Za sprawą ID.4 w nowej, sportowej wersji elektryczna ofensywa Volkswagena zyskuje nowy, sportowy wymiar. Skrót GTX wyróżnia najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Po modelu ID.4 GTX zadebiutują kolejne oznaczone nowym skrótem. Dwa silniki w pierwszym elektrycznym SUV-ie Volkswagena – po jednym przy każdej osi – zapewniają ID.4 GTX napęd na cztery koła.
Wraz z wprowadzeniem nowej struktury oferty modeli ID.3 i ID.4 w nowej strukturze wyposażenia, paleta lakierów nadwozia poszerzyła się o czerwony Kings Red i niebieski Stonewashed. Klientów z pewnością ucieszy fakt, że ID.3 i ID.4 oferują teraz możliwość ładowania większą mocą – w wypadku ID.3 i akumulatora Pro moc zwiększyła się ze 100 do 120 kW. Wzrosła również moc ładowania prądem stałym dla akumulatora Pure (ze 100 na 110 kW) w wypadku ID.4 – pierwszego elektrycznego SUV-a Volkswagena i pierwszego elektrycznego samochodu marki produkowanego na trzech kontynentach.
Ponad 18 milionów wyprodukowanych od 1975 roku egzemplarzy czyni Volkswagena Polo jednym z najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Również w obrębie marki model ten odgrywa wielką rolę. Nowe Polo można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Także pod względem technicznym nowe Polo zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas. Nowością wśród samochodów segmentu Polo jest na przykład możliwość wyposażenia auta w system Travel Assist. Cennik modelu otwiera wersja z silnikiem 1.0 MPI (80 KM) dostępna od 63 290 zł.
Pan Marek Wawrzeniec – jeden z pierwszych klientów, którzy w październiku 2020 roku odebrali ID.3 w limitowanej wersji 1st – w maju wybrał się w fascynującą podróż samochodem, która prowadziła przez Słowację, Węgry, Rumunię, Serbię, Macedonię, Albanię i Czarnogórę, aż do Chorwacji. Pan Marek wraz z żoną, pokonując ponad 3000 kilometrów na zróżnicowanych trasach oraz doładowując auto przy użyciu kilku typów punktów ładowania, mieli okazję doświadczyć, jak spisuje się samochód elektryczny podczas długiej i wymagającej podróży.
W dwudziestym szóstym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący poruszają temat projektowania wnętrz samochodów elektrycznych. Gościem specjalnym odcinka jest Tomasz Bachorski, szef działu projektowania wnętrz marki Volkswagen, który wraz ze swoim zespołem odpowiada między innymi za wzornictwo najnowszych modeli: ID.3 oraz SUV-a ID.4.
Jesienią 2020 roku zmianom poddano Tiguana, teraz przyszedł czas na wersję z większym rozstawem osi. Nową jakość Tiguanowi Allspace* zapewniają zmieniona stylistyka, nowe systemy obsługi i asystujące i wysokiej klasy urządzenia, jak interaktywne, matrycowe LED-owe reflektory IQ.LIGHT czy dotykowe pola służące do sterowania seryjną automatyczną klimatyzacją. Dzisiaj co drugi Tiguan na świecie (55 procent) opuszczający bramy fabryki to model z większym rozstawem osi. Tiguana Allspace w wersji XL można przekształcić w SUV-a z miejscem dla siedmiu pasażerów (opcja) lub w pojemne auto transportowe z przedziałem bagażowym o pojemności 1.920 litrów. Zamówienia na nowy model będą przyjmowane w najbliższych tygodniach, w Niemczech samochód będzie dostępny w wersjach wyposażenia Life, Elegance i R-Line.