Volkswagen Garbus to prawdziwie światowy model, auto stało się legendą z powodu wielkości produkcji, a popularność zdobyło dzięki lokalnej produkcji w wielu zakątkach świata. Seryjna produkcja jednego z najchętniej kupowanych Volkswagenów ruszyła w 1945 roku w zakładzie w Wolfsburgu, ale już kilka lat później, w 1950 roku, Garbusy zaczęły zjeżdżać z taśmy w fabryce przy Shelbourne Road w Dublinie w Irlandii. Właśnie mija 75 lat od tego wydarzenia. Najwięcej Garbusów wyprodukowano w Niemczech – 16 255 500, a rekordowym popytem popularny Volkswagen cieszył się w latach 1965-1973, każdorazowo roczna sprzedaż przekraczała milion sztuk. Z kolei najdłużej, bo aż od 1954 roku do zakończenia produkcji Garbus zjeżdżał z taśmy w Meksyku – do 2003 roku.
Poznań, 26 maja 2025 roku. Dokładnie 50 lat temu w Berlinie zaprezentowano Volkswagena LT. Starszy brat „VW Busa”, znanego również jako Bulli – który już wtedy był w swojej drugiej generacji – z powodzeniem poszerzył gamę produktów z Hanoweru.
Nowy Volkswagen Tayron uzyskał znakomite wyniki w najnowszych testach Euro NCAP, otrzymując maksymalną możliwą ocenę pięciu gwiazdek. Wynik ten to dowód wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jaki zapewnia nowy model, a jednocześnie wysokich standardów Volkswagena. Zgodnie z przewodnią zasadą „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, Volkswagen od dziesięcioleci nieustannie pracuje nad innowacjami mającymi na celu dalsze zwiększanie bezpieczeństwa na drogach – we wszystkich segmentach pojazdów, dla wszystkich użytkowników dróg i we wszystkich scenariuszach wypadków.
Poznań, 22.05.2025r. - Fabryka Volkswagena we Wrześni stała się azylem dla grupy saren. Zwierzęta, które co pewien czas pojawiają się na gruntach należących do firmy szczególnie upodobały sobie okolice farmy fotowoltaicznej. Dlaczego? – Sarny z uwagi na swoje potrzeby ekologiczne preferują duże, otwarte obszary. Takie warunki znalazły między innymi na terenie zakładu we Wrześni – tłumaczy Hubert Kaczmarek, rzecznik Nadleśnictwa Czerniejewo.
Volkswagen obniżył ceny sportowych odmian swoich modeli. Korzyść dla klienta wynosi od 10 000 zł w przypadku Golfa GTI Clubsport, aż po 42 000 zł dla Golfa R we wszystkich wersjach, a porównując nową i poprzednią cenę Golfa R z nadwoziem hatchback rabat wynosi imponujące 19 procent. Na korzyści mogą liczyć także nabywcy Polo GTI i T-Roca R. Ceny tych modeli zostały obniżone odpowiednio o 12 100 zł oraz 26 900 zł (25 900 zł w przypadku T-Roca R Black Edition). Klienci zyskali także możliwość zamówienia pakietów Performance Plus w promocyjnych cenach.
Poznań, 13.05.2025 - Kilkadziesiąt kolejnych drzew zasadzono na terenie zakładu Volkswagena w poznańskim Antoninku. To między innymi efekt dialogu jaki największy pracodawca w Wielkopolsce prowadzi ze swoimi sąsiadami. – Jako odpowiedzialna firma regularnie spotykamy się z osobami, które mieszkają w okolicach naszych zakładów. Te nasze wspólne rozmowy i dyskusje odbywają się cyklicznie dwa razy do roku już od ponad 20 lat – mówi Stefanie Hegels, prezeska spółki Volkswagen Poznań.
Przychody ze sprzedaży grupy marek Core, w skład której wchodzą Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra i Volkswagen Samochody Dostawcze znacznie wzrosły w pierwszym kwartale 2025 r., osiągając łącznie ok. 35,3 mld euro. Odnotowano znaczący wzrost dostaw samochodów elektrycznych. Jednocześnie rezerwy związane z przepisami dotyczącymi emisji CO₂ w Europie, a także spraw silników Diesla wpłynęły na wynik operacyjny, który w pierwszym kwartale spadł do 1,12 mld euro. Niekorzystny wpływ na wynik miały także odpisy aktualizujące wartość zapasów w związku z cłami importowymi ogłoszonymi przez Stany Zjednoczone.
Po około pięciu i pół roku produkcji w pełni elektrycznych pojazdów, fabryka w Zwickau przekroczyła magiczną barierę: w tym tygodniu z linii produkcyjnej zakładu zjechał milionowy egzemplarz. Jubileuszowy pojazd to Volkswagen ID.3 GTX Performance w kolorze Kings Red Metallic. Samochód zostanie uroczyście przekazany klientowi z Bawarii w szklanej fabryce Volkswagena w Dreźnie.
„Mały z zewnątrz. Duży w środku.” Takim sloganem 50 lat temu Volkswagen reklamował swój najnowszy wówczas samochód – Polo. Kiedy pojawił się on na rynku na początku maja 1975 roku, nikt nie spodziewał się, że ten nieduży, dwudrzwiowy pojazd szybko stanie się bestsellerem. W kraju i za granicą, przez ponad pięć dekad sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy sześciu generacji. W tym czasie auto zdobyło kilka prestiżowych nagród, w tym Samochodu Roku 2010 i wyznaczyło trendy dla samochodów swojego segmentu.
„Zgodnie z oczekiwaniami, Grupa Volkswagen doświadczyła mieszanego początku roku obrotowego. Nasze samochody są bardzo dobrze odbierane na rynku. Liczba zamówień w Europie Zachodniej znacznie wzrosła. Co więcej, co piąty samochód sprzedawany w Europie Zachodniej jest obecnie w pełni elektryczny, sprzedaż aut z tym napędem wzrosła ponad dwukrotnie w pierwszym kwartale. Jednocześnie sukces rynkowy samochodów elektrycznych wywiera presję na nasze wyniki. Marża operacyjna na poziomie około czterech procent wyraźnie pokazuje, że przed nami jeszcze sporo pracy. Biorąc pod uwagę obecną niestabilną sytuację gospodarczą na świecie, jeszcze ważniejsze jest skupienie się na dźwigniach, znajdujących się pod naszą kontrolą. Oznacza to uzupełnienie naszej szerokiej gamy produktów o konkurencyjną bazę kosztową - dzięki czemu zapewnimy sukces również na szybko zmieniających się rynkach globalnych" - powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.