Volkswagen Garbus to prawdziwie światowy model, auto stało się legendą z powodu wielkości produkcji, a popularność zdobyło dzięki lokalnej produkcji w wielu zakątkach świata. Seryjna produkcja jednego z najchętniej kupowanych Volkswagenów ruszyła w 1945 roku w zakładzie w Wolfsburgu, ale już kilka lat później, w 1950 roku, Garbusy zaczęły zjeżdżać z taśmy w fabryce przy Shelbourne Road w Dublinie w Irlandii. Właśnie mija 75 lat od tego wydarzenia. Najwięcej Garbusów wyprodukowano w Niemczech – 16 255 500, a rekordowym popytem popularny Volkswagen cieszył się w latach 1965-1973, każdorazowo roczna sprzedaż przekraczała milion sztuk. Z kolei najdłużej, bo aż od 1954 roku do zakończenia produkcji Garbus zjeżdżał z taśmy w Meksyku – do 2003 roku.
Poznań, 26 maja 2025 roku. Dokładnie 50 lat temu w Berlinie zaprezentowano Volkswagena LT. Starszy brat „VW Busa”, znanego również jako Bulli – który już wtedy był w swojej drugiej generacji – z powodzeniem poszerzył gamę produktów z Hanoweru.
Nowy Volkswagen Tayron uzyskał znakomite wyniki w najnowszych testach Euro NCAP, otrzymując maksymalną możliwą ocenę pięciu gwiazdek. Wynik ten to dowód wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jaki zapewnia nowy model, a jednocześnie wysokich standardów Volkswagena. Zgodnie z przewodnią zasadą „Bezpieczeństwo dla wszystkich”, Volkswagen od dziesięcioleci nieustannie pracuje nad innowacjami mającymi na celu dalsze zwiększanie bezpieczeństwa na drogach – we wszystkich segmentach pojazdów, dla wszystkich użytkowników dróg i we wszystkich scenariuszach wypadków.
Poznań, 22.05.2025r. - Fabryka Volkswagena we Wrześni stała się azylem dla grupy saren. Zwierzęta, które co pewien czas pojawiają się na gruntach należących do firmy szczególnie upodobały sobie okolice farmy fotowoltaicznej. Dlaczego? – Sarny z uwagi na swoje potrzeby ekologiczne preferują duże, otwarte obszary. Takie warunki znalazły między innymi na terenie zakładu we Wrześni – tłumaczy Hubert Kaczmarek, rzecznik Nadleśnictwa Czerniejewo.
Volkswagen obniżył ceny sportowych odmian swoich modeli. Korzyść dla klienta wynosi od 10 000 zł w przypadku Golfa GTI Clubsport, aż po 42 000 zł dla Golfa R we wszystkich wersjach, a porównując nową i poprzednią cenę Golfa R z nadwoziem hatchback rabat wynosi imponujące 19 procent. Na korzyści mogą liczyć także nabywcy Polo GTI i T-Roca R. Ceny tych modeli zostały obniżone odpowiednio o 12 100 zł oraz 26 900 zł (25 900 zł w przypadku T-Roca R Black Edition). Klienci zyskali także możliwość zamówienia pakietów Performance Plus w promocyjnych cenach.
Wszechstronny SUV z charyzmą. Nowy Tayron to wszechstronny SUV. Z maksymalnie siedmioma miejscami, bardzo dużym bagażnikiem, napędem na przednie lub wszystkie koła i bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa, doskonale nadaje się dla rodzin, świetnie sprawdzi się także w roli długodystansowego samochodu służbowego.
Poznań, 13.05.2025 - Kilkadziesiąt kolejnych drzew zasadzono na terenie zakładu Volkswagena w poznańskim Antoninku. To między innymi efekt dialogu jaki największy pracodawca w Wielkopolsce prowadzi ze swoimi sąsiadami. – Jako odpowiedzialna firma regularnie spotykamy się z osobami, które mieszkają w okolicach naszych zakładów. Te nasze wspólne rozmowy i dyskusje odbywają się cyklicznie dwa razy do roku już od ponad 20 lat – mówi Stefanie Hegels, prezeska spółki Volkswagen Poznań.
Przychody ze sprzedaży grupy marek Core, w skład której wchodzą Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra i Volkswagen Samochody Dostawcze znacznie wzrosły w pierwszym kwartale 2025 r., osiągając łącznie ok. 35,3 mld euro. Odnotowano znaczący wzrost dostaw samochodów elektrycznych. Jednocześnie rezerwy związane z przepisami dotyczącymi emisji CO₂ w Europie, a także spraw silników Diesla wpłynęły na wynik operacyjny, który w pierwszym kwartale spadł do 1,12 mld euro. Niekorzystny wpływ na wynik miały także odpisy aktualizujące wartość zapasów w związku z cłami importowymi ogłoszonymi przez Stany Zjednoczone.
Po około pięciu i pół roku produkcji w pełni elektrycznych pojazdów, fabryka w Zwickau przekroczyła magiczną barierę: w tym tygodniu z linii produkcyjnej zakładu zjechał milionowy egzemplarz. Jubileuszowy pojazd to Volkswagen ID.3 GTX Performance w kolorze Kings Red Metallic. Samochód zostanie uroczyście przekazany klientowi z Bawarii w szklanej fabryce Volkswagena w Dreźnie.
„Mały z zewnątrz. Duży w środku.” Takim sloganem 50 lat temu Volkswagen reklamował swój najnowszy wówczas samochód – Polo. Kiedy pojawił się on na rynku na początku maja 1975 roku, nikt nie spodziewał się, że ten nieduży, dwudrzwiowy pojazd szybko stanie się bestsellerem. W kraju i za granicą, przez ponad pięć dekad sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy sześciu generacji. W tym czasie auto zdobyło kilka prestiżowych nagród, w tym Samochodu Roku 2010 i wyznaczyło trendy dla samochodów swojego segmentu.