Wolfsburg, grudzień 2019 r. Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prędkością do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, który za pośrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorową inteligencję w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagrożeniach; model ten jest dostępny w pięciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposażenie seryjne Golfa. Już w podstawowej wersji są dostępne takie nowoczesne rozwiązania jak system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiększający bezpieczeństwo podczas skręcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyłu.
Szykują się duże zmiany na stanowiskach kierowniczych w Volkswagen Design: Klaus Bischoff, dotychczasowy główny stylista Volkswagena, od 1. kwietnia 2020 roku obejmie stanowisko Szefa Designu Grupy. Do 1. lipca 2020 roku, kiedy jego funkcje przejmie Jozef Kabaň, będzie pełnił obydwie funkcje. Michael Mauer, który obecnie jednocześnie pełni funkcje Szefa Designu Grupy i głównego stylisty Porsche, od połowy przyszłego roku skoncentruje się na obowiązkach głównego stylisty Porsche.
Jaki wpływ ma światło na tworzenie emocjonalnego kontaktu człowieka z samochodem? Powstaje dzięki niemu pewna więź, kontakt z maszyną staje się łatwiejszy, bo naturalny. Sandra Sturmat, projektantka oświetlenia w marce Volkswagen jest jednym z twórców rozwiązań świetlnych w nowym ID.3.
ID.3, elektryczny Volkswagen nowej generacji skonstruowany na modułowej platformie MEB, w drugiej edycji konkursu „Best of moto.pl” zdobył tytuł najlepszego auta w kategorii „Napęd Alternatywny”. Produkcja ID.3, który jest pierwszym modelem z rodziny ID., rozpoczęła się na początku listopada w zakładach w Zwickau. Już w przyszłym roku powstanie tam około 100.000 samochodów elektrycznych, a od 2021 r. z linii produkcyjnej co roku będzie zjeżdżać ich nawet 330.000. Cena ID.3 w Polsce będzie wynosić mniej niż 130.000 złotych.Samochód będzie można zamówić z jednym z trzech akumulatorów do wyboru – zależnie od pojemności akumulatora zasięg Volkswagena ID.3 wynosi od około 330 do 550 km (według WLTP). Prądem o mocy 100 kW akumulator ID.3 można naładować w ciągu zaledwie 30 minut do poziomu, który zapewnia zasięg 290 km.
Już w najbliższą sobotę oczy piłkarskiego świata będą skierowane na Bukareszt – w stolicy Rumunii odbędzie się losowanie grup drużyn, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2020 roku. Volkswagen, jako oficjalny dostawca rozwiązań z dziedziny mobilności, z niecierpliwością czeka na turniej, który po raz pierwszy będzieorganizowany na całym kontynencie.
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator (tzw. BEV). e-Golf jako jedno z najpopularniejszych aut elektrycznych w Europie zdobył uznanie wielu klientów, również w USA. W Dreźnie od 2020 roku będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się ponadto atrakcyjnym miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji i klientów Volkswagena.
Volkswagen rozwój elektromobilności traktuje kompleksowo, nie skupiając się wyłącznie na rozbudowie portfolio nowych modeli aut. Marka wprowadza na rynek ładowarkę, dzięki której klienci będą mogli wygodnie i szybko zasilić w domu akumulator swojego auta. ID. Charger (tak nazywa się to urządzenie) umożliwia ładowanie akumulatorów prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Volkswagena ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh można dzięki temu urządzeniu zasilić do pełna energią w ciągu sześciu godzin. ID.Charger wyróżnia się bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości – w chwili rozpoczęcia sprzedaży jego podstawowa cena wyniesie 1729 złotych.
Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.
W przeddzień Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Stylistykę i kształty tego modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Bardzo charakterystyczna jest przednia część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza, dzięki niej auto wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza o wartości 0,24. ID. SPACE VIZZION ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie – dzięki temu Volkswagen definiuje zupełnie nowy segment pojazdów.
Volkswagen postanowił, że model ID.3 będzie produkowany nie tylko w Zwickau, lecz również w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. ID.3 jest pierwszym modelem najnowszej generacji, który wyjedzie na ulice w ramach prowadzonej przez Volkswagena globalnej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut. Szklana Manufaktura stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca atrakcyjnego dla zwiedzających i klientów.