Marka Volkswagen osiągnęła ważny etap na drodze swojej transformacji w kierunku elektromobilności: w obecności premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa w fabryce Volkswagena w Emden przekazano nabywcy 1,5-milionowy egzemplarz w pełni elektrycznego samochodu z rodziny ID. Jubileuszowym autem jest czarny Volkswagen ID.7 Tourer Pro, który dzięki zasięgowi do 606 kilometrów wyznacza nowe standardy w swojej klasie.
W tym roku Volkswagen Classic wystawia na starcie rajdu klasyków w Saksonii wiele historycznych modeli Polo z ostatnich 50 lat. Od pierwszego Polo z 1975 roku, przez kolorową wersję Harlekin, aż po rzadką wersję Derby z trójbryłowym nadwoziem. W załogach kilku egzemplarzy Volkswagena znajdą się znane osobistości. Łyżwiarka Katarina Witt weźmie udział w rajdzie swoim dawnym czerwonym Golfem II. Tegoroczna edycja rajdu Sachsen Classic rozpocznie się w czwartek, 14 sierpnia, a licząca niemal 600 kilometrów trasa będzie wiodła przez malownicze rejony Saksonii.
Piąta generacja Volkswagena Polo zdecydowanie zerwała ze stylem znanym z poprzednika. Auto, zgodnie z nowym DNA marki, zaprojektował legendarny Walter de Silva, a przyświecało mu przy tym hasło „La Semplicità” – prostota. Auto przy długości zaledwie 3970 mm (+54 mm w porównaniu z poprzednikiem) i szerokości 1682 mm (+32 mm) oferowało miejsce dla maksymalnie pięciu osób i spory bagażnik (od 280 do 952 l). Już niewielki wzrost szerokości przy jednoczesnym zmniejszeniu wysokości (-14 mm – do 1453 mm) sprawił, że proporcje auta stały się znacznie bardziej dynamiczne. Sam projekt charakteryzuje się ostrymi, prostymi liniami bez szybko starzejących się stylistycznych rozwiązań, ponieważ mniej – co pokazuje stabilna wartość wszystkich samochodów Volkswagen – oznacza w dłuższej perspektywie więcej.
Poznań, 6 sierpnia 2025 r. Po przerwie wakacyjnej Volkswagen Poznań ponownie zaprasza do swoich fabryk. Od wznowienia programu w 2022 roku zakłady, w których powstają nowoczesne samochody dostawcze, odwiedziło już ponad 51 tysięcy osób – zarówno z Polski, jak i z najdalszych zakątków świata, m.in. z Australii, Korei Południowej czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
„Dzięki sukcesowi naszych nowych produktów Grupa Volkswagen utrzymała swoją pozycję w niezwykle trudnych warunkach. Wprowadziliśmy zauważalne ulepszenia w zakresie designu, technologii i jakości oraz osiągnęliśmy znaczący postęp w obszarze oprogramowania. Nasze wyniki sprzedaży pozostają stabilne na konkurencyjnym globalnym rynku. W Europie umocniliśmy naszą pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności, osiągając 28-procentowy udział w rynku, portfel zamówień pozostaje na wysokim poziomie. Dzięki naszej ciągłej ofensywie produktowej i niezmiennie wysokiemu popytowi spodziewamy się, że pozytywna tendencja utrzyma się w drugiej połowie roku” - powiedział Oliver Blume, prezes Grupy Volkswagen. „Nasze wyniki pokazują kontrast: z jednej strony osiągnęliśmy sukces produktowy i poczyniliśmy postępy w zakresie reorganizacji firmy. Z drugiej strony wynik operacyjny spadł o jedną trzecią w porównaniu z rokiem poprzednim – m.in. z powodu wyższej sprzedaży modeli całkowicie elektrycznych o niższej marży. Negatywny wpływ miały także podwyższone cła w USA oraz koszty restrukturyzacji. Wyłączając te czynniki, marża operacyjna w drugim kwartale wyniosła prawie 7 procent, co stanowi górną granicę oczekiwań. Pokazuje to, że jesteśmy na dobrej drodze. Jednak naprawdę liczy się stan środków pieniężnych. Dlatego musimy kontynuować nasze bieżące programy mające na celu poprawę wyników finansowych i przyspieszyć tempo działań tam, gdzie jest to konieczne” - powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.
Szósta generacja Volkswagena Polo została zaprezentowana w Berlinie w czerwcu 2017 roku, a auta w salonach pojawiły się jesienią. Auto zbudowano na platformie MQB, co przełożyło się na większe gabaryty niż u poprzednika – rozstaw osi wydłużył się o 92 mm, a nadwozie – o 81 mm. Dzięki temu wyraźnie urósł bagażnik – z 280 do 351 l. Znacznie bogatsza była lista dostępnych opcji wyposażenia, po raz pierwszy w Polo pojawiła się możliwość zamówienia cyfrowych wskaźników Digital Cockpit, systemu monitorującego martwe pole lusterek i adaptacyjnego tempomatu. Polo nr 6 było dostępne w wersjach Trendline, Comfortline i Highline, w ofercie znalazło się także GTI i odmiana specjalna – Beats. W 2021 roku Polo zostało poddane modernizacji, a w tym roku, specjalnie na jubileusz 50-lecia tego modelu marka z Wolfsburga wprowadziła na rynek specjalny model Polo Edition 50.
Poznań, 23 lipca 2025 r. Volkswagen Samochody Dostawcze poszerza ofertę aplikacji dostępnych w najnowszych wersjach modeli ID. Buzz, Caddy, Multivan, California i Crafter, wprowadzając pierwszą konsolę do gier stworzoną z myślą o użytkowaniu w pojazdach – aplikację AirConsole. Dzięki niej pasażerowie mogą grać w angażujące gry jedno- lub wieloosobowe w trakcie ładowania oraz postoju pojazdu. Jako kontrolery wykorzystywane są smartfony pasażerów.
Poznań, 17 lipca 2025 r. Najmłodsi często wchodzą w świat motoryzacji poprzez opowieści, które pamiętają ich rodzice i dziadkowie. Volkswagen Samochody Dostawcze również ma do opowiedzenia historię, w której bohaterami są dobrze znane oraz kultowe modele marki, tym razem przemawiające ludzkim głosem.
Września, 17.07.2025 - Marzena Pillich-Grońska, dotychczasowa dyrektorka Działu Zapewnienia Jakości marki Volkswagen Samochody Dostawcze, od 1 sierpnia obejmie stanowisko dyrektora zakładu Crafter we Wrześni. Zastąpi na tym stanowisku dr Thomasa Kreuzingera- Janika, który obejmie nowe zadania w ramach Volkswagen Group Components.
Niemiecki automobilklub ADAC przyznał Volkswagenowi ID.3 doskonałą ocenę po czterech latach testów wytrzymałościowych. Inżynierowie ADAC z Centrum Testów i Technologii w Landsberg am Lech pokonali autem ponad 160 000 kilometrów. Najważniejszy wniosek: akumulator trakcyjny nadal ma pojemność netto wynoszącą 91 procent wyjściowej wartości. Testom poddano egzemplarz ID.3 Pro S z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli ID., Volkswagen gwarantuje, że akumulator ID.3 będzie mieć co najmniej 70 procent swojej pierwotnej pojemności netto po ośmiu latach eksploatacji lub 160 000 przejechanych kilometrów.