Poznań, 23 kwietnia 2025 r. – Grupa Volkswagen konsekwentnie realizuje swoją strategię „In China, for China” („W Chinach, dla Chin”) i przechodzi na kolejny etap podczas Auto Shanghai 2025: w przededniu jednego z najważniejszych na świecie salonów samochodowych Grupa zaprezentowała dziesięć nowych modeli swoich silnych marek, w tym pięć światowych premier. Podczas salonu w Szanghaju debiutują prototypowe Volkswageny ID. ERA, ID. EVO i ID. AURA. Reprezentują one nową generację inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów elektrycznych (ICV), które są w pełni dostosowane do oczekiwań chińskich klientów. Dwie pozostałe światowe premiery również oferują najnowocześniejsze technologie i wysoce zautomatyzowane funkcje jazdy: nowy, w pełni elektryczny model Audi oparty na platformie PPE, Audi A6L e-tron, oraz pierwszy seryjny model nowej marki AUDI – E5 Sportback.
Volkswagen dopowiada resztę historii zapoczątkowanej przez prototyp ID. CODE. Auto zaprezentowane w Pekinie w 2024 roku wyznaczyło kierunek w zakresie projektowania, innowacji i korzyści dla klientów. Tym razem, podczas salonu samochodowego Auto Shanghai, marka wraz ze swoimi chińskimi partnerami joint venture prezentuje trzy nowe prototypy. Są to ID. AURA (od FAW-Volkswagen), ID. ERA (od SAIC Volkswagen) oraz ID. EVO (od Volkswagen Anhui). Reprezentują one nową generację inteligentnych pojazdów elektrycznych i stanowią zapowiedź ofensywy produktowej na nadchodzące lata. Volkswagen planuje do końca 2027 roku wprowadzić na chiński rynek ponad 30 nowych modeli (w tym 20 należących do grupy aut tzw. nowej energii – NEV, elektrycznych i zelektryfikowanych). Wśród nich znajdą się produkcyjne wersje prezentowanych właśnie w Szanghaju prototypów, których design i technologie zostały specjalnie dostosowane do wymagań chińskich klientów.
Poznań, 22 kwietnia 2025 r. – Volkswagen Group Polska zanotował w pierwszym kwartale roku, nie tylko znakomite wyniki sprzedaży nowych samochodów (36 155 szt. zarejestrowanych samochodów osobowych; +9%), ale także rekordowe wyniki w obszarze aut używanych. W zajmującej się sprzedażą samochodów używanych sieci Certyfikowane używane i Approved, prowadzonej przez dealerów Volkswagen Group Polska w pierwszym kwartale 2025 roku nowych nabywców znalazło 7299 aut z drugiej ręki. To wynik lepszy niż w tym samym okresie rok wcześniej o blisko 10 procent i oznacza, że programy Certyfikowane używane i Approved zanotowały niemal dwukrotnie większy wzrost od całego rynku (+4,9 procent). Tylko w marcu dealerzy uczestniczący w programach sprzedali 2517 aut używanych, co jest najlepszym miesięcznym rezultatem w historii programów sprzedaży samochodów używanych Grupy Volkswagen.
Poznań, 17 kwietnia 2025 roku – Marka Volkswagen Samochody Dostawcze już od kilkudziesięciu lat rozwija swoje kampery, wprowadzając w nich rozwiązania zwiększające komfort podróży i mieszkania w nich. Wśród takich rozwiązań jest aplikacja California, pozwalająca w wygodny sposób zaplanować podróż, przygotować samochód oraz sterować jego funkcjami.
Volkswagen rozszerza swoją ofertę gier w wybranych modelach. Gra PAC-MAN Championship Edition jest teraz dostępna w opcjonalnej aplikacji samochodowej AirConsole, umożliwiającej grę na wyświetlaczu systemu infotainment w samochodzie podczas postoju. Funkcję kontrolera pełni smartfon. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który dodał efekty oświetlenia ambientowego do gry, a w niektórych modelach rodziny ID. działa także pasek ID. Light pod przednią szybą. Oświetlenie reaguje na to, co dzieje się w czasie gry i na działania gracza. Rezultatem jest jeszcze bardziej wciągająca rozgrywka.
Poznań, 14 kwietnia 2025 r. – Strategia Grupy Volkswagen „W Chinach, dla Chin” pokazuje swoje możliwości: pierwsze pojazdy opracowane w całości w Chinach dla chińskich klientów zadebiutują podczas salonu Auto Shanghai 2025 i wkrótce trafią na rynek. Modele nowej marki AUDI i marki Volkswagen to imponująca demonstracja szybkiej transformacji Grupy. W Szanghaju Grupa Volkswagen zaprezentuje łącznie siedem światowych premier. Kolejna generacja inteligentnych, w pełni połączonych pojazdów (ICV) otworzy nowe segmenty rynku i grupy klientów na wysoce konkurencyjnym rynku chińskim.
Poznań, 11 kwietnia 2025 roku
Prawie 275 tys. samochodów zostało wyprodukowanych w fabrykach Volkswagen Poznań w 2024 r. To rekordowy wynik w ponad 30 letniej historii spółki. Dodatkowo Odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała ponad 4,3 mln komponentów. Plany na przyszłość? Volkswagen Poznań będzie konsekwentnie kontynuował redukcję kosztów, tak by zachować konkurencyjność i stworzyć stabilne perspektywy na przyszłość. Ważnym kierunkiem rozwoju będą centra kompetencji, takie jak np. Dział Rozwoju.
Strategia marki Volkswagen „W Chinach, dla Chin” staje się widoczna: podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego Auto Shanghai (23 kwietnia-2 maja), jednej z najważniejszych wystaw motoryzacyjnych na świecie, trzy chińskie spółki joint venture VW zaprezentują swoje nowe elektryczne pojazdy koncepcyjne. W centrum uwagi znajdą się: elektryczny model spółki FAW-Volkswagen z nadwoziem typu notchback, SUV segmentu B z napędem typu EREV (samochód elektryczny z range extenderem, czyli silnikiem spalinowym zwiększającym zasięg) od SAIC Volkswagen oraz elektryczny SUV od Volkswagen Anhui. Wszystkie trzy projekty ucieleśniają nowe chińskie DNA Volkswagena – zarówno pod względem technologii i wzornictwa, jak i czasu badań i rozwoju, który został skrócony o ponad 30 procent.
„Nasze samochody zostały dobrze przyjęte i udowodniły, że Grupa Volkswagen jest na dobrej drodze. W pierwszym kwartale zwiększyliśmy dostawy do klientów w pełni elektrycznych aut o ok. 60 procent na całym świecie. W Europie byliśmy w stanie znacznie umocnić naszą wiodącą pozycję w tym segmencie, podwajając dostawy. Udział modeli całkowicie elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie Zachodniej również się podwoił – do około 19 procent. W naszym rodzimym regionie także mamy dobrą dynamikę, co znajduje odzwierciedlenie w 29-procentowym wzroście napływających zamówień na samochody ze wszystkimi typami napędów, dzięki czemu portfel zamówień wzrósł do około miliona pojazdów. W nadchodzących miesiącach spodziewamy się dodatkowego wiatru w żagle dzięki licznym nowo wprowadzonym modelom. Ogólnie rzecz biorąc, globalne dostawy nieznacznie wzrosły do końca marca. Wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie z nawiązką zrekompensowały oczekiwany spadek w Chinach" - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego ds. sprzedaży.
- Tak dobry wynik produkcyjny to efekt naszej wspólnej pracy i determinacji całego zespołu, za co pragnę serdecznie podziękować wszystkim pracownikom. Pomimo tego sukcesu, bardziej niż kiedykolwiek musimy być świadomi wyzwań, które stoją przed nami - mówi Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.