W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz zdecydowanie bardziej dynamicznie. Zasługa w tym, oprócz stylistyki Golfa ósmej generacji, również nieco zmienionych wymiarów zewnętrznych – długość auta urosła o 66 mm i wynosi 4.633 mm, rozstaw osi zwiększył się o 51 mm do 2.686 mm. Zwiększone – długość nadwozia i rozstaw osi sprawiają, że Golf Variant wygodnie mieści pięciu dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 611 litrów, czyli o 6 litrów więcej niż w Golfie Variancie poprzedniej generacji. Po złożeniu asymetrycznie dzielonego oparcia kanapy pojemność wzrasta do 1.642 litrów. Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed zderzakiem.
Światowa premiera nowego Golfa Varianta: kompaktowy model jest teraz jeszcze bardziej przestronny, dynamiczny i cyfrowy niż kiedykolwiek wcześniej. Cechują go bogate wyposażenie seryjne i nowe zespoły napędowe, włącznie z hybrydowym (mHEV) i wyposażonym w system twin dosing. Wraz z Golfem Variantem debiutuje również nowy Golf Alltrack z napędem na cztery koła i genami SUV-a.
Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Dynamiczny silnik, znakomite zawieszenie, wyróżniająca się stylistyka, doskonała ergonomia i czysta radość z jazdy to typowe cechy Golfa GTI. W najnowszym wydaniu jest on jeszcze bardziej cyfrowy, jeszcze lepiej skomunikowany z otoczeniem, jeszcze bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia. Hybrydowy zespół napędowy Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW),6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo-jonowego.
Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz w salonach jako model ósmej generacji. Wyposażenie seryjne Golfa jest teraz znacznie bogatsze niż dotychczas. Już w podstawowej wersji są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.
Nowy Golf uzyskał najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.
Zbliża się debiut Golfa ósmej generacji. Stylistyka i cyfrowe innowacje wprowadzają bestsellerowy model Volkswagena, który znalazł na świecie ponad 35 milionów nabywców, w nową epokę – zelektryfikowanych układów napędowych, cyfrowego wnętrza, łączności z Internetem, systemów asystujących oraz licznych funkcji i usług online. Nowa generacja Golfa znowu będzie punktem odniesienia wśród kompaktów.
Poznań – Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.
Poznań – wczoraj rozpoczął się nowy rozdział w historii Golfa GTI: światową premierę miał koncepcyjny Golf GTI TCR z silnikiem o mocy 213 kW/290 KM. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży, drogową wersję samochodu wyścigowego z międzynarodowej serii TCR o tej samej nazwie zaprezentował podczas legendarnego spotkania miłośników GTI w Reifnitz nad Wörthersee w Austrii...
Poznań – dzisiaj jest dzień, na który dwie grupy praktykantów czekały od dawna. Ich prototypowe Golfy zadebiutowały podczas 37. zlotu miłośników GTI. Każdego roku dziesiątki tysięcy fanów samochodów przyjeżdża nad Wörthersee, aby wziąć udział w legendarnej imprezie. Początkujący specjaliści Volkswagena prezentują swoje modele koncepcyjne szerokiej publiczności – Golfa GTI Next Level (zespół z Wolfsburga) i Golfa Varianta TGI GMOTION (praktykanci z Zwickau)...
Poznań – już za 2 dni rozpocznie się największe spotkanie miłośników GTI na świecie. Miejsce – tradycyjnie Reifnitz nad Jeziorem Wörth w Austrii. W ubiegłym roku 7.300 samochodów i około 125.000 gości zmieniło austriackie miasto w mekkę fanów GTI. Podobnej liczby aut oraz miłośników GTI organizatorzy spodziewają się również w tym roku. Wyjątkową atrakcją tegorocznego spotkania, którą przygotował Volkswagen będzie prezentacja Golfa GTI TCR – auta niemal gotowego do produkcji...