Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
12.10.2021

Poznań/Hanower/Hamburg, 12 października 2021 r. Podczas trwającego właśnie w Hamburgu Światowego Kongresu ITS, Volkswagen Samochody Dostawcze oraz dostawca usług mobilności firma MOIA, prezentują możliwe nowe zastosowania związane z dynamicznym rozwojem pojazdów autonomicznych. Odwiedzający targi mogą zająć miejsce w wygodnych fotelach modelu ID.BUZZ AD11 w standardowej, przygotowanej przez MOIA konfiguracji shuttle-busa i spoglądając na ekran przed nimi przekonać się, jak można zorganizować autonomiczny transport osób i towarów. „Widzimy siebie jako partnerów miast i chcemy wraz z naszymi usługami mobilności wnieść istotny wkład w poprawę oferty transportowej i bezpieczeństwa na drogach” - podkreślił Michael Obrowski, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze. Słowa te skierowane były do burmistrza Hamburga Petera Tschentschera, który odwiedził stoisko marki. To właśnie w jego mieście już w 2025 roku zadebiutują autonomiczne shuttle-busy marki Volkswagen Samochody Dostawcze z floty MOIA. Wiele dużych miast z Europy i z USA zapowiada, że już wkrótce pójdzie w ślady Hamburga.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX
07.09.2021

Hanower/Monachium/Poznań, 7 września 2021 r. W czarno-białym kamuflażu i z dodatkową, wysoką konstrukcją na dachu, wjeżdża cicho do hali, w której w przeddzień rozpoczęcia targów IAA Mobility 2021 odbywa się „New Auto Night” - event Grupy Volkswagen: Jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. BUZZ AD (Autonomous Driving) marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja seryjna tego samochodu rozpocznie się w roku 2025, a jego pierwszym użytkownikiem będzie firma MOIA – dostarczyciel usług mobilności. Do powstania tego modelu przyczyniła się również firma Argo AI, globalne przedsiębiorstwo zajmujące się technologią autonomicznej jazdy, które opracowało system autonomicznej jazdy (SDS) ID. BUZZ AD1, w tym mapy, sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę wsparcia w chmurze. Począwszy od roku 2025, autonomiczny ID.BUZZ AD1 w ramach usługi ridepooling obsługiwanej przez MOIA, będzie woził pasażerów na terenie Hamburga. „Grupa Volkswagen jest w trakcie transformacji od producenta samochodów, do globalnego dostawcy usług mobilności opartych na oprogramowaniu” - wyjaśniał podczas eventu prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess. „Jesteśmy firmą, która na nowo definiuje mobilność jako zrównoważone, połączone w sieci i bezpieczne rozwiązania dla przyszłych pokoleń.”

Więcej Pobierz DOCX Pobierz PDF
13.05.2021

Hanower/Poznań, 13 maja 2021 r. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów jazdy i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku, a autonomiczny transport ludzi i towarów tym modelem możliwy będzie już w roku 2025.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX

Poznań, 2 marca 2021 r. Volkswagen Samochody Dostawcze konsekwentnie i w dużym tempie rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej. „Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” - wyjaśnia Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze.

Więcej Pobierz PDF Pobierz DOCX

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.