Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
02.04.2024
Dobre wyniki produkcyjne spółki Volkswagen Poznań w 2023 roku

Dobre wyniki produkcyjne spółki Volkswagen Poznań w 2023 roku

  • Prawie ćwierć miliona samochodów zjechało z taśm produkcyjnych fabryk Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni.
  • Jest to trzeci najlepszy wynik produkcyjny w ponad 30-letniej historii spółki VWP
  • Dane za zeszły rok pokazują, że Volkswagen Poznań radzi sobie bardzo dobrze, mimo licznych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną
  • W 2024 roku spółka będzie konsekwentnie kontynuowała proces transformacji na rzecz elektromobilności z nową hybrydową wersją Caddy i nowym Crafterem

Poznań, 2 kwietnia 2024 r. Spółka Volkswagen Poznań, mimo wielu wyzwań rynkowych, osiągnęła w 2023 roku dobre wyniki produkcyjne. Łącznie w fabrykach w Poznaniu i Wrześni powstało blisko 250 000 samochodów. Cały czas solidnym zaufaniem klientów cieszy się VW Caddy oraz Crafter. Dodatkowo odlewnia Volkswagen Poznań wyprodukowała blisko 4 mln komponentów, w tym obudowy silników elektrycznych wykorzystywane przez wszystkie marki Grupy Volkswagen. – W 2024 roku będziemy konsekwentnie kontynuować proces transformacji na rzecz elektromobilności i cyfryzacji. Nadrzędnym celem pozostaje zrównoważony rozwój naszych wszystkich zakładów – powiedziała Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.

Solidne wyniki fundamentem dalszego rozwoju

Zeszłoroczne wyniki pokazują, że największy producent samochodów w Polsce na dobre wrócił na trwałą ścieżkę wzrostu. W porównaniu do 2022 roku udało się
wyprodukować o ponad 10 tysięcy więcej modeli Crafter i blisko 5 tys. więcej samochodów MAN TGE. Caddy powstało zaś ponad 86,5 tys. - to wynik zbliżony do tego z 2022 roku. Łącznie, licząc rok do roku, udało się zwiększyć produkcję aut o ponad 23 tys. tj. blisko 10%. Tym samym spółka osiągnęła wyniki zbliżone do poziomu sprzed pandemii.

- Osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki i zakończyliśmy rok 2023 zgodnie z planem produkcyjnym – mówi Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań i podkreśla, że w zeszłym roku udało się położyć trwałe fundamenty pod bezpieczną przyszłość naszych zakładów. – Dzięki pozytywnym decyzjom władz koncernu będziemy się konsekwentnie rozwijać w kierunku elektromobilności. Przypomnę, że pod koniec 2023 roku zapadła pozytywna dla naszych zakładów decyzja, iż pierwszym lekkim pojazdem dostawczym z nowej rodziny Space, będzie nowy elektryczny Crafter, którego produkcja we Wrześni ma zacząć się w 2028 roku, to z kolei daje dobre perspektywy na przyszłość dla naszej stałej załogi – tłumaczy Stefanie Hegels.

Odlewnia VWP z rekordowymi wynikami

Rekordowym wynikiem za zeszły rok może pochwalić się Odlewnia Volkswagen Poznań, która dostarcza komponenty dla wszystkich marek z Grupy Volkswagen. Na poznańskiej Wildzie wytwarzane są głowice cylindrowe, obudowy przekładni kierowniczej, czy skrzyni biegów. Powstają tam również, m. in. elementy układu jezdnego, na przykład wspornik przedniej osi zawieszenia. Łącznie liczba komponentów powstałych w Odlewni jest o 500 tysięcy sztuk większa w 2023 roku niż w roku 2022 i wynosi blisko 4 mln komponentów, w tym ponad 1,8 mln samych głowic cylindrowych.

Odlewnia produkuje również obudowy do silników elektrycznych montowanych w autach z Grupy Volkswagen. – Tworzymy najbardziej konkurencyjną odlewnię w regionie – mówi Robert Wielgoss, dyrektor Odlewni VWP. – Bardzo duży nacisk kładziemy na wydajność i innowacyjność oraz wszelkie działania związane z ograniczeniem zużycia wody, energii, emisji dwutlenku węgla, czy ilości wytwarzanych odpadów – dodaje dyrektor Wielgoss.

Rok 2024 pełen wyzwań

Spółka Volkswagen Poznań w 2024 roku będzie się konsekwentnie rozwijała. W drugiej połowie tego roku planowany jest rozruch produkcji hybrydowego modelu Caddy PHEV. Na rynku pojawi się także zapowiadana już wcześniej nowa wersja modelu VW Crafter, która będzie produkowana w zakładzie we Wrześni. Zmiany będą dotyczyły wyglądu kokpitu, czy nowych systemów wspomagania kierowcy. Jednocześnie w połowie roku, zgodnie z planem, zakończy się produkcja modelu T6.1. W zakładach VWP rozpoczną się również przygotowania do produkcji Golfa. Produkcja nadwyżki wolumenu z Wolfsburga ma nastąpić od 2027 roku.

„W tym roku, poza wdrożeniem do produkcji nowych modeli, planujemy także uruchomienie przyzakładowej farmy fotowoltaicznej, z której energia pokryje nawet do 20% naszego zapotrzebowania na energię elektryczną w naszym zakładzie we Wrześni” przyznaje Stefanie Hegels. Przypomnijmy, że wszystkie zakłady produkcyjne Grupy Volkswagen, w tym także zakłady Volkswagen Poznań dążą do osiągnięcia neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla do 2040 roku. Celem jest zmniejszenie o 90 procent emisji gazów cieplarnianych w porównaniu do 2018 roku.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.