Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
31.08.2022
Sympozjum Volkswagen Samochody Dostawcze w zakładzie w Hanowerze: marka inwestuje 21 mln euro w podnoszenie kwalifikacji pracowników

Sympozjum Volkswagen Samochody Dostawcze w zakładzie w Hanowerze: marka inwestuje 21 mln euro w podnoszenie kwalifikacji pracowników

  • Zarząd i rada zakładowa omówiły innowacje, technologie i transformację
  • Prezes zarządu VWSD Carsten Intra podkreśla: „największy dla naszej marki proces zmian przebiega niezwykle pomyślnie”

Poznań/Hanower, 31 sierpnia 2022 r. Autonomiczna jazda, pojazdy elektryczne, nowe modele biznesowe i wysoko wykwalifikowana załoga: dzięki strategii "GRIP 2030" Volkswagen Samochody Dostawcze kontynuuje transformację marki w wiodącego dostawcę rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności. Herbert Diess, prezes zarządu Volkswagen AG, Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen i wolumenu Grupy Marek, wraz z innymi członkami zarządu Grupy oraz Danielą Cavallo, przewodniczącą Rady Zakładowej Grupy, spotkali się w głównym zakładzie w Hanowerze, by omówić strategiczne cele marki i przyszłe ukierunkowanie zakładu.

„Transformacja zakładu w Hanowerze jest symbolem daleko idących zmian w marce” - powiedział Carsten Intra, prezes zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze. „Zgodnie z naszą strategią 'GRIP 2030', do końca dekady zwiększymy udział samochodów elektrycznych w naszej flocie do ponad 55 procent. W tym roku położyliśmy podwaliny pod ten cel, rozpoczynając produkcję modelu ID. Buzz. Dostosowujemy moce operacyjne do wytwarzania pojazdów elektrycznych i szkolimy pracowników do przyszłych zadań w wysoce zautomatyzowanej, cyfrowej fabryce.”

Zmiany technologiczne w zakładzie były szczególnie widoczne w ciągu ostatnich trzech lat. „Mamy teraz w fabryce takie obszary, w których 93 procent zadań jest wykonywanych przez roboty” – kontynuuje Karsten Intra. Mówi również, że w tym samym czasie pomyślna transformacja zasobów ludzkich była jednym ze strategicznych filarów w tym procesie. „Nowoczesna fabryka wymaga, by pracownicy również posiadali nowe umiejętności. Zabranie ich ze sobą w przyszłość jest jednym z najważniejszych zadań marki. Wraz z radą zakładową podjęliśmy właściwe decyzje w tym zakresie i od dziś do końca dekady zainwestujemy 21 milionów euro w podnoszenie kwalifikacji zatrudnionych” – podkreśla Carsten Intra.

„Volkswagen Samochody Dostawcze konsekwentnie koncentruje się na przyszłości” - to punkt, który podkreślił również Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe, członek zarządu Volkswagen AG i szef wolumenu Grupy Marek. „Dzięki elektryfikacji portfolio oraz dzięki Centrum Doskonalenia Jazdy Autonomicznej, zespół kierowany przez Carstena Intrę zajmuje się właściwymi zagadnieniami. ID. Buzz kształtuje obecnie wizerunek marki Volkswagen, wywołując entuzjastyczne reakcje na całym świecie. Wraz z udanym rozpoczęciem produkcji w Hanowerze, pracownicy pokazali swoje możliwości. Przy ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy, rejestry zamówień są dobrze wypełnione, a produkcja jest dalej rozwijana. ID. Buzz jest dobrym przykładem tego, co możemy osiągnąć stosując w Grupie zasadę wysokiego wolumenu, gdy współpracujemy jako partnerzy i wykorzystujemy efekt synergii.”

Przewodnicząca Rady Zakładowej Grupy Daniela Cavallo powiedziała: „Hanower to dumny zakład o wspaniałej tradycji i o doskonałych perspektywach. Zakład ten, dzięki elastycznym i wysoko wykwalifikowanym pracownikom, już w przeszłości wielokrotnie udowodnił swoją zdolność do zmian. I właśnie w to, czyli w umiejętności i wiedzę naszych kolegów, teraz również systematycznie inwestujemy. Bo właśnie know-how, obok przekonujących produktów, jest kluczem do sukcesu. Pomagają w tym nasze dobre doświadczenia z programów podnoszenia kwalifikacji w Zwickau i Emden. Dlatego jestem przekonana, że zakłady VWSD w Hanowerze będą w przyszłości nadal stanowić w naszej branży świetny przykład połączenia tradycji z przyszłością."

Podczas sympozjum pracownicy działu produkcji przygotowali prezentację nowoczesnych technologii stosowanych w zakładzie produkcyjnym. Na przykład Hendrik Volksmann, operator maszyn w dziale nadwozi, zademonstrował praktyczne zastosowanie smartwatch’a. Volksmann otrzymuje ważne informacje dotyczące urządzeń i maszyn bezpośrednio na swojego smartwatch’a, dzięki czemu może szybko zidentyfikować i usunąć ewentualne problemy, na przykład z robotami.

Szczególny nacisk położono na zmiany, które zaszły od ostatniego zorganizowanego w Hanowerze sympozjum w 2019 roku, jeszcze przed pandemią koronawirusa, oraz na udane uruchomienie produkcji nowego Multivana i ID. Buzz.

Były to między innymi:

Produkcja:
- Zwiększona wydajność dzięki automatycznemu systemowi układania w tłoczni blach: wytłoczone części są automatycznie układane w stosy przez roboty.
- Uruchomienie nowego systemu cięcia blach, który zastąpił wiele starych systemów. System tnie dostarczone zwoje stali na odpowiednie kawałki blachy potrzebne do dalszej pracy w tłoczni.
- Cyfryzacja i automatyzacja w dziale montażu nadwozi: w nowych budynkach montażu nadwozi nie ma już potrzeby zsynchronizowanego, powtarzalnego dostarczania części. Roboty wyjmują teraz części bezpośrednio z kontenerów.
- Zmodernizowana linia montażowa z nowymi sekcjami dla elementów elektrycznych i z poprawioną ergonomią.

Personel:
- Volkswagen Samochody Dostawcze zainwestuje od dziś do końca dekady łącznie 21 milionów euro na szkolenia pracowników w zakresie umiejętności przyszłości.
- Łącznie około 29 000 dni szkoleniowych na szkolenia dotyczące produkcji nowych pojazdów: 5000 pracowników zostało intensywnie przeszkolonych w zakresie rozruchu produkcji nowego Multivana i ID. Buzz.
- Rozpoczęcie programów transformacji, w ramach których pracownicy są szkoleni w zakresie zadań, które w przyszłości będą coraz bardziej potrzebne w działalności produkcyjnej. Przykład: pracownicy produkcyjni w ciągu 180 dni szkolenia zdobywają umiejętności analityków danych.

Infrastruktura i logistyka:
- Budowa nowego centrum logistycznego (16 000 metrów kwadratowych) oraz mostu łączącego je z zakładem produkcyjnym.
- Oddanie do użytku windy XXL (23 metry długości i 3 metry szerokości) dla samojezdnych pociągów transportowych o długości do 20 metrów, mogących przewozić do 45 ton.
- Rozpoczęcie budowy nowej hali produkcyjnej dla przyszłej produkcji pojazdów.
- Rozszerzenie autonomicznie wykonywanych zadań transportowych w operacjach produkcyjnych: około 40 procent transportu części w procesie produkcji pojazdów odbywa się za pomocą samojezdnych pojazdów transportowych.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.