Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
19.07.2021
Tomasz Rożek w podcaście „Elektrycznie Tematyczni” o śladzie węglowym i emisji gazów cieplarnianych

Tomasz Rożek w podcaście „Elektrycznie Tematyczni” o śladzie węglowym i emisji gazów cieplarnianych

  • z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że aż 49% respondentów nie słyszało o pojęciu „ślad węglowy”
  • większe emisje gazów cieplarnianych mają bezpośredni wpływ na globalne ocieplenie; proces ten przyspiesza zmianę klimatu, co ma katastrofalne skutki dla naszej planety
  • Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim
  • do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla – kluczem do realizacji tego celu są auta elektryczne, ale nie tylko

W trzydziestym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o zmianach klimatycznych, a konkretniej – o wiedzy Polaków na temat tego, jaki wpływ na zmiany klimatyczne ma przede wszystkim emisja dwutlenku węgla. Gościem odcinka jest znany popularyzator nauki – Tomasz Rożek, twórca kanału Nauka. To lubię na YouTube.

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. 51% ankietowanych słyszało o pojęciu „ślad węglowy”, natomiast 49% nie zetknęło się z tym terminem. Świadomość badanych na temat tego określenia, zależy w dużej mierze od miejsca ich zamieszkania. Porównując odpowiedzi mieszkańców wsi i największych miast (+500 tys. mieszkańców) wynika, że w pierwszej grupie o śladzie węglowym słyszało 44% ankietowanych, a w drugiej – 60%. Nie zmienia to faktu, że względnie duża grupa Polaków nie słyszała o jednym z kluczowych terminów związanych z ekologią.

Większe emisje gazów cieplarnianych mają bezpośredni wpływ na globalne ocieplenie. Proces ten przyspiesza zmianę klimatu, co ma katastrofalne skutki dla naszej planety. Wszyscy możemy walczyć z globalnym ociepleniem poprzez dokonywanie przyjaznych dla klimatu wyborów w codziennym życiu.

Koncern Volkswagen jako pierwszy producent samochodów już w 2018 roku zobowiązał się do realizacji celów klimatycznych zawartych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu są samochody elektryczne, ale nie tylko. Ważnym elementem elektrycznej ofensywy Volkswagena jest również energia pochodząca ze źródeł odnawialnych, którą wykorzystuje się zarówno podczas produkcji, jak i eksploatacji samochodów, a także do zasilania wszystkich zakładów Grupy Volkswagen w Polsce. Nowym dostawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru i pochodzi z ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski.

Kryzys klimatyczny jest obecnie jednym z najważniejszych światowych wyzwań. Zrozumienie śladu węglowego może pomóc ograniczyć wpływ na środowisko. Ale czy Polacy wiedzą, co to jest „ślad węglowy”? Jak w najprostszy sposób można zdefiniować to pojęcie? W jaki sposób dwutlenek węgla wpływa na zmiany klimatu? Ile jest go standardowo w atmosferze i w jakim stopniu człowiek się przyczynia do zwiększenia jego ilości? Które z gazów zmieniają klimat, a które mają wpływ na organizm człowieka? Jak jeszcze można wpłynąć na redukcję ilości dwutlenku węgla? 

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdują się w najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.