Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
17.12.2020
Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

Rozmowa o neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji samochodów elektrycznych w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni”

  • odlewnia Volkswagen Poznań jaki i pozostałe trzy fabryki samochodów Volkswagen Poznań od 2019 roku są w 100% zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych
  • odlewnia Volkswagen Poznań jest pierwszą fabryką w Polsce, która wykorzystuje odzysk ciepła z procesów produkcyjnych do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic
  • części wytwarzane w fabryce Volkswagen Poznań są wysyłane do, między innymi, zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do Niemiec, Czech, Węgier i Chin

W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.

Z ostatniego w tym roku odcinka podcastu „Elektrycznie tematyczni” można dowiedzieć się, miedzy innymi, które z elementów do elektrycznego Volkswagena ID.3 oraz do innych modeli produkowanych w sposób zrównoważony dla środowiska naturalnego powstają w fabrykach Volkswagena w Polsce i na czym polega produkcja neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.W odlewni Volkswagen Poznań są wytwarzane obudowy silników elektrycznych osi przedniej i tylnej samochodów segmentu premium skonstruowanych na platformie PPE, obudowy silnika elektrycznego do modeli, które powstają na platformie MEB i MEB Performance (VW ID.3, VW ID.4 oraz – w przyszłości – VW ID. Buzz) oraz obudowy przekładni, a także głowice cylindrowe do silników spalinowych, obudowy przekładni kierowniczej, wsporniki zawieszenia przedniej osi oraz obudowy sprzęgła i skrzyni biegów.

Od 2019 roku odlewnia Volkswagen Poznań jaki i pozostałe trzy fabryki Volkswagen Poznań Swarzędzu, Poznaniu i we Wrześni są w 100% zasilane energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – z elektrowni wiatrowych i hydroelektrowni zlokalizowanych w Polsce. W odlewni VW Poznań obróbka mechaniczna komponentów odbywa się za pomocą technologii, która polega na wykorzystaniu minimalnej ilości płynów zmieszanych z powietrzem, dzięki czemu powstaje mgła olejowa efektywnie chłodząca narzędzia do obróbki. Odlewnia Volkswagen Poznań jest pierwszą fabryką w Polsce, która wykorzystuje odzysk ciepła z procesu wytwarzania sprężonego powietrza do ogrzania okolicznego szpitala i kamienic. W ten sposób jest ogrzewanych aż 2.000 mieszkań w okolicy odlewni.

Części wytwarzane w fabrykach Volkswagena w Poznaniu są wysyłane do, między innymi, zakładu produkującego silniki w Polkowicach oraz do fabryk w Niemczech, Czechach, na Węgrzech i w Chinach.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej:

https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.