Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
23.08.2017
„Nie potrzeba oczu, żeby widzieć piękno” – niewidomy fotograf Pete Eckert wykonał niezwykłe zdjęcia nowego Volkswagena Arteona

„Nie potrzeba oczu, żeby widzieć piękno” – niewidomy fotograf Pete Eckert wykonał niezwykłe zdjęcia nowego Volkswagena Arteona

  • Pierwszy projekt słynnego fotografa, którego przedmiotem jest samochód
  • Dziesięć niezwykłych ujęć Arteona oraz film pokazujący prace nad projektem zostały pokazane w ramach międzynarodowej kampanii

Poznań - Volkswagen rozszerza międzynarodową kampanię marketingową nowego Arteona. Niewidomy amerykański fotograf Pete Eckert przedstawił nowy model Volkswagena w niezwykłej aranżacji. Dziesięć wyjątkowych zdjęć oraz film prezentujący prace nad ich powstaniem można już teraz oglądać na stronie poświęconej Arteonowi pod adresem: arteon.volkswagen.com.


„Arteon wyróżnia się bardzo wyrazistą i awangardową stylistyką. Pete Eckert pokazał to w niezwykły sposób. Jego zdjęcia są dziełami sztuki i emanują niezwykłą atmosferą jaką potrafi stworzyć tylko on. Znamy Pete’a jako zachwycającą osobowość i bardzo mu dziękujemy za wspaniałą współpracę przy tym projekcie”, powiedział Xavier Chardon, Dyrektor działu marketingu marki Volkswagen.

Arteon to pierwszy samochód jaki stał się przedmiotem twórczości Pete’a Eckerta. W ramach przygotowań do pracy nad projektem artysta zebrał dokładne informacje o szczególnych cechach nowego modelu. Poznawał auto dotykając go, delikatnie stukając palcem w różne powierzchnie, by zbadać jaki wydają dźwięk i w ten sposób wyobrazić sobie Arteona najdokładniej jak to możliwe. Dzięki pomocy asystentów powstały potem zdjęcia – tzw. „Light Paintings”. Eckert fotografował Arteona analogowym aparatem w całkowitej ciemności stosując długi czas oraz podwójne naświetlanie. Dzięki ruchowi różnych źródeł światła uzyskał efekt dynamiki.

Dwuipółminutowy film z gatunku „Making of” zajmuje centralne miejsce w nowej kampanii. Pokazuje jak powstawały zdjęcia i zawiera fragmenty wywiadu z Pete’m Eckertem. W mediach społecznościowych zamieszczono fragmenty filmu oraz motywy zdjęciowe, które mają skierować uwagę odbiorców na kampanię marketingową. Za jej kształt odpowiada agencja kreatywna Grabarz & Partner.

Pete Eckert mieszka w Sacramento w USA. Stał się niewidomy w wieku dorosłym na skutek choroby. Jego dzieła wielokrotnie publikowano i nagradzano, jedno z nich znalazło się na znaczku pocztowym wydanym przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Eckert mówi o sobie: „I am a visual person. I just can’t see”.

Całą historię współpracy Volkswagena z Pete’em Eckertem można znaleźć pod poniższym linkiem:

http://arteon.volkswagen.com/pl/pl/blindphotographer/index.html#/pete_eckert
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.