Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
12.04.2017
Po przebudowie: e-Golf zjeżdża z taśm Szklanej Manufaktury w Dreźnie

Po przebudowie: e-Golf zjeżdża z taśm Szklanej Manufaktury w Dreźnie

  • stacja benzynowa zasilana energią słoneczną rozpoczyna działalność w Dreźnie
  • 20 milionów euro inwestycji w przebudowę manufaktury
  • Lars Dittert nowym dyrektorem fabryki

Poznań – Po trwającej sześć miesięcy przebudowie Szklanej Manufaktury wyprodukowano w niej pierwszego e-Golfa. W obecności Kaia Siedlatzka, Dyrektora Działu Finanse & Controlling Volkswagen Saksonia, a także z udziałem kierownictwa oraz Rady Zakładowej drezdeńskiej fabryki Volkswagena pierwszy pojazd został przygotowany do przekazania go klientowi z Norwegii. Pierwszy e-Golf w kolorze „biały oryks z efektem perłowym” ma pod maską silnik o mocy 100 kW /136 KM i zużywa 12,7 kW/h energii elektrycznej na 100 km. Po zakończeniu pierwszej fazy rozruchu, od maja b.r., w fabryce będzie powstawać 35 elektrycznych pojazdów dziennie. Według „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEFZ2) nowy e-Golf ma zasięg 300 km. Model ten będzie nadal wytwarzany w głównym zakładzie w Wolfsburgu, a teraz także w Dreźnie. W tę drugą fabrykę Volkswagen zainwestował 20 milinów euro. Do użytku oddano ponadto stację tankowania energii e-Mobility, która znajduje się przed fabryką i jest najwydajniejszą publiczną stacją tego typu w Dreźnie, zasilaną energią słoneczną. Przez rok, nawet cztery pojazdy elektryczne równocześnie będą mogły ładować tu swoje akumulatory bezpłatnie.


„Dzisiejszy dzień to kamień milowy w historii Szklanej Manufaktury na jej drodze ku przekształceniu się w „Center of Future Mobility”. Ale jest to przede wszystkim dobry dzień dla naszych pracowników, dla stolicy landu Saksonia i dla jego stolicy – Drezna. Właśnie w Dreźnie dla Volkswagena rozpoczyna się epoka elektrycznej motoryzacji” – powiedział nowy dyrektor fabryki, Lars Dittert. Wraz z podjęciem produkcji e-Golfa w Dreźnie znajdzie zatrudnienie od 250 do 300 pracowników. Początkowo zakład będzie pracował w trybie jednozmianowym.

„Cieszymy się bardzo, że w Szklanej Manufakturze znowu ruszyła produkcja, i że właśnie tu powstają samochody elektryczne, do których należy przyszłość” – powiedział przewodniczący Rady Zakładowej drezdeńskiej fabryki, Thomas Aehlig. Odnosząc się do faktu, że na swoje stanowiska powrócili pracownicy, Aehlig stwierdził: „Dobrze, że część pracowników znowu pracuje w Dreźnie. Spodziewamy się, że dołączą do nich kolejni”.
Rozpoczęcie produkcji w Dreźnie jest elementem ofensywy marki Volkswagen w dziedzinie samochodów elektrycznych. Właśnie takie pojazdy mają stać się specjalnością Volkswagena.

W obecności dr. Roberta Franke, Dyrektora Urzędu ds. Rozwoju Gospodarczego stolicy landu Drezna, do użytku oddano również nowo wybudowaną stację zasilania w energię elektryczną e-Mobility Station, usytuowaną przed Manufakturą. Znajdują się na niej dwa dystrybutory (4x50 kW; 2x43 kW) łącznie z czterema punktami zasilania, które mogą być wykorzystywane równocześnie. Energii dystrybuowanej na stacji dostarcza Manufaktura, wykorzystując do jej produkcji sześć fotowoltaicznych paneli o powierzchni 22 m2 każdy. Pojazdy zasilane tą energią poruszają się niemal neutralnie z punktu widzenia bilansu dwutlenku węgla. Punkty zasilania w energię są dostępne publicznie. Cechą szczególną stacji jest możliwość magazynowania nadwyżki energii w akumulatorze o dużej trwałości i pojemności 130 kWh, bądź też zasilania nią fabrycznej sieci energetycznej.

Robert Franke pokreślił, że: „Jest to stacja zasilania na miarę przyszłości. W Dreźnie Volkswagen wyznacza nowy kierunek i pokazuje, co znaczy Future Mobility. Chcemy stać się modelowym miastem w dziedzinie elektrycznej motoryzacji. Aby tak się stało będziemy potrzebować gęstej sieci publicznych stacji zasilania w energię”.

Podczas uroczystości wznowienia produkcji przedstawiono nowego Dyrektora Szklanej Manufaktury – Larsa Ditterta (43 lata). Dittert jest dyplomowanym inżynierem ds. organizacji i zarządzania produkcją (studia na tym kierunku ukończył w Dreźnie), później pracował w Audi w Neckarsulm w dziale kontroli produkcji, a następnie przez cztery lata w Skoda Auto w Mlada Boleslav. Tam pełnił funkcję Dyrektora Działu Sprzedaży i Controllingu. Ostatnio Lars Dittert był szefem Działu Controllingu w Volkswagen Saksonia.

Volkswagen Saksonia oraz Drezno, stolica kraju związkowego, zawarły niedawno szerokie porozumienie o partnerstwie we wspieraniu elektrycznej motoryzacji oraz cyfryzacji. Dzięki niemu Drezno ma stać się modelowym miastem w dziedzinie rozwiązań dotyczących zintegrowanej komunikacji miejskiej działającej według zasad zrównoważonego rozwoju. Drezno, obok Autostadt w Wolfsburgu, jest miejscem, w którym klienci mogą odbierać elektryczne samochody marki Volkswagen. Są to takie modele, jak e-up!3, e-Golf oraz Golf GTE4 i Passat GTE5. Przed rokiem Szklaną Manufakturę otwarto dla zwiedzających jako miejsce, w którym można doświadczyć tego, czym są motoryzacja elektryczna oraz cyfryzacja. Ponad 30 eksponatów, w tym samochodów, pozwala poprzez interaktywną zabawę przekonać się, jak w przyszłości będzie wyglądała komunikacja. W 2016 roku miejsce to odwiedziło ponad 85.000 zwiedzających, a ponad 2300 osób skorzystało z jazdy próbnej elektrycznym samochodem.

1) e-Golf (100 kW/136 KM), zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: w cyklu mieszanym 12,7, emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 0; klasa efektywności: A+.

2) NEFZ: podany zasięg obliczono po dokonaniu jazd na stanowisku rolkowym według zasad przewidzianych w Nowym Cyklu Europejskim (NEFZ). Rzeczywisty zasięg różni się w praktyce. Podczas zwykłej jazdy, niezależnie od pory roku i warunków atmosferycznych, średnio wynosi on około 200 km i zależy od stylu jazdy kierowcy, prędkości, wykorzystania urządzeń dodatkowych, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów/obciążenia, wybranego profilu jazdy (Normal, ECO, ECO+) oraz od ukształtowania terenu.

3) e-up!: zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 11,7 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 0 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: A+.

4) Golf GTE: zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu mieszanym 1,8 - 1,6; zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: w cyklu mieszanym 12 - 11,4; emisja CO2 w cyklu mieszanym w g/km: 40 - 36; klasa efektywności: A+.

5) Passat GTE: zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu mieszanym 1,8 - 1,7; zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km; w cyklu mieszanym 13,1 - 12,5; emisja CO2 w g/km: w cyklu mieszanym 40 - 38; klasa efektywności: A+.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.