Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
04.05.2016
Zlot GTI – kultowa impreza nad jeziorem Wörthersee: światowa premiera Golfa GTI Clubsport S z silnikiem o mocy 310 KM

Zlot GTI – kultowa impreza nad jeziorem Wörthersee: światowa premiera Golfa GTI Clubsport S z silnikiem o mocy 310 KM

  • Miłośnicy Volkswagena świętują nad Wörthersee 40-lecie Golfa GTI
  • Nowy Clubsport S ustanawia rekord na Północnej Pętli Nürburgringu
  • Uczniowie i praktykanci Volkswagena przedstawiają dwa unikatowe Golfy z mocnymi silnikami
  • Volkswagen Motorsport prezentuje wyścigowego Golfa GTI TCR

Poznań, 4 maja 2016 r. – W gronie kilkudziesięciu tysięcy fanów Volkswagen świętuje na 35. zlocie nad jeziorem Wörthersee 40. urodziny Golfa GTI. Gwiazdą imprezy jest nowy Golf GTI Clubsport S – model osiągający 310 KM to najmocniejszy, seryjnie produkowany GTI w historii. Oprócz niego nad Wörthersee można zobaczyć Golfa GTI TCR, nową 330-konną wyścigówkę przygotowaną do udziału w TCR International Series. Uczniowie przyzakładowych szkół Volkswagena z Wolfsburga i Zwickau przygotowali także dwa supermocne unikatowe Golfy. Ponadto, w podróż po 40 latach historii GTI uczestników zlotu zabiera siedem modeli reprezentujących wszystkie generacje kultowego auta – od pierwszego Golfa GTI po współczesnego GTI Clubsport.


Golf GTI Clubsport S zostanie wyprodukowany w liczbie 400 egzemplarzy. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 228 kW/310 KM, co sprawia, że Clubsport S jest najmocniejszym w historii seryjnie produkowanym Golfem. Silnik tego super-GTI jest spokrewniony technicznie z jednostką napędową Golfa GTI TCR osiągającą 243 kW/330 KM - wyścigowego auta przygotowanego przez Volkswagen Motorsport do udziału w Mistrzostwach Samochodów Turystycznych TCR. Swoje możliwości Golf GTI Clubsport S, auto z mocno zmodyfikowanym zawieszeniem, zaprezentował przed kilkoma dniami na Północnej Pętli toru Nürburgring. Pokonując ją w ciągu 7:49,21 minut, to unikatowe GTI pobiło dotychczasowy rekord samochodów seryjnych z przednim napędem.

Tradycyjnie już specjalnie na zlot GTI uczniowie szkół Volkswagena w Wolfsburgi i Zwickau przygotowali niepowtarzalne egzemplarze Golfa. Tym razem uczniowie z Wolfsburga pokazali Golfa GTI Heartbeat. Auto wyposażono w 400-konny silnik, po 10 KM na każdy rok z 40 lat historii GTI. Uczniowie z Zwickau 35. zlot nad Wörthersee uczcili z kolei prezentując Golfa R Variant Performance 35 - 350 KM to po 10 mechanicznych koni na każdy z 35 zlotów.

„GTI” – od 40. lat ten skrót jest swego rodzaju miarą dla sportowych samochodów klasy kompaktowej. Pierwszy Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 roku i sprawił, że sportowego stylu jazdy mogło zakosztować naprawdę wielu ludzi. Wyposażono go w specjalne atrybuty GTI, które sprawiały, że był samochodem niepowtarzalnym – elastyczny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, niedużą masę, niepowtarzalny wygląd, a do tego dźwignię zmiany biegów z gałką o wzorze piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy oraz sportowe fotele z tapicerką w kratę. Gdy przychodził na świat planowano produkcję 500 egzemplarzy, jednak Golfów GTI wszystkich generacji powstało już ponad dwa miliony. GTI to fenomen, cieszący się uznaniem kierowców niezmiennie od 40 lat.

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.