Poznań, dn. 27.01.2025. Peru, Hiszpania, Stany Zjednoczone, Indie, Nigeria, Oman, Egipt, czy Turcja – między innymi obywatele tych krajów zwiedzili w zeszłym roku fabryki Volkswagen Poznań. – Łącznie w naszych zakładach gościliśmy przedstawicieli prawie 20 krajów z całego świata i ponad 260 miejscowości ze wszystkich zakątków Polski – opowiada przewodnik Tomasz Szwarc, który na co dzień oprowadza wycieczki po fabryce w Poznaniu.
Poznań, 24 stycznia 2025 r. Multivan to model, który łączy w sobie wiele pozytywnych cech – jest bardzo uniwersalny, przestronny i funkcjonalny. Do grona dotychczasowych wersji tego modelu dołączyła niedawno nowa wersja – Family. Łączy ona wszystkie zalety Multivana z niezwykle atrakcyjną ceną – zaczynają się one już od 198 500 złotych brutto. Tak jak wszystkie pozostałe modele i wersje, również ta objęta jest w standardzie 5-letnią gwarancją producenta.
Wszechstronny mały samochód dla każdego: Polo zachwyca już od 50 lat. Z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie jest prawdziwym bestsellerem. Volkswagen rozpoczyna jubileuszowy rok od prezentacji dwóch samochodów pierwszej generacji podczas wystawy Bremen Classic Motorshow: Polo L z 1975 roku i wyścigowego Polo z 1977 roku.
Volkswagen jest europejskim pionierem, jeśli chodzi o wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii na dużą skalę. Marka z Wolfsburga jest obecnie zaangażowana w 26 projektów związanych z zieloną energią elektryczną w dziewięciu krajach na naszym kontynencie. Od 2021 r. wspierane przez nią projekty związane z zieloną energią elektryczną dostarczyły łącznie ok. 3 TWh do europejskiej sieci energetycznej. Ta ilość odpowiada rocznemu zapotrzebowaniu na energię ok. 800 000 gospodarstw domowych. Dzięki temu Volkswagen wnosi istotny wkład w dekarbonizację. Z analizy cyklu życia samochodu wynika, że Volkswagen ID.4 zasilany wyłącznie energią elektryczną z ekologicznej sieci energetycznej w UE ma niższy ślad węglowy niż porównywalny model z silnikiem wysokoprężnym już po przejechaniu około 66 000 km.
Poznań, 13 stycznia 2025 r. Rok 2024 był kolejnym z rzędu, w którym marka Volkswagen Samochody Dostawcze odnotowała wzrost sprzedaży w Polsce – ponad 11 tysięcy samochodów i wzrost o 13% w porównaniu z rokiem 2023. Z kolei w skali światowej marka dostarczyła do klientów 408 300 aut, co stanowi porównywalną ilość w stosunku do roku poprzedniego. Znaczący wzrost sprzedaży w roku 2024 osiągnęły zwłaszcza trzy modele: Caddy, Crafter i Multivan.
Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów. To znacznie więcej niż wynosi maksymalny zasięg modelu wg WLTP (w cyklu mieszanym), czyli do 709 kilometrów. Udało się przekroczyć go o 232 km, czyli 32,7 procent. Podczas liczącej 941 km podróży średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 9,2 kWh/100 km – to wyjątkowo niski wynik. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 km. Celem testu przeprowadzonego we Włoszech było zbadanie maksymalnej wydajności Volkswagena ID.7 Pro S.
Dostawy na świecie wyniosły 9,03 mln pojazdów, to o 2,3 procent mniej niż w 2023 r. (9,24 mln) - Wzrosty w Ameryce Północnej (+6 procent) i Ameryce Południowej (+15 procent) pozwoliły skompensować stabilny wynik w Europie (-0,1 procent) i spadek w Chinach (-10 procent)...
Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni dzień grudnia, 2024 r. odznaczył się kolejnym, wysokim wzrostem liczby lokalizacji – o ponad połowę (+53 procent) w porównaniu do stanu na koniec grudnia 2023 r. Między końcówką 2019 r., a 31 grudnia 2024 r. natomiast wskaźnik ten w wzrósł aż dziewięciokrotnie. W minionym roku przekroczyliśmy barierę 10 tys. punktów ładowania dostępnych w Polsce. InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen przyjrzeli się tematowi bliżej i prezentują najnowsze dostępne dane.
Poznań, 10 stycznia 2025 r. – W 2024 roku zarejestrowano w Polsce 551 565 nowych samochodów osobowych – wynika z danych instytutu SAMAR. Oznacza to wzrost o 16,1 procent w porównaniu z 2023 rokiem. Z tej liczby aż 148 177 sztuk stanowiły samochody marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska – wzrost o niemal 15 procent w porównaniu do roku 2023. Udział marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska w polskim rynku wyniósł 26,9 procent, co oznacza, że częściej niż co czwarty nowy osobowy samochód zarejestrowany w 2024 roku w Polsce pochodził z salonów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche. W sumie, licząc od momentu powstania Volkswagen Group Polska, to jest od czerwca 2012 roku, liczba rejestracji nowych samochodów dostarczonych przez Volkswagen Group Polska przekroczyła 1,5 miliona.
Pomimo trudnych warunków rynkowych, marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazała w ubiegłym roku klientom na całym świecie około 4,8 miliona pojazdów (-1,4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim). Według niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), marka pozostała zdecydowanym liderem rynku w Niemczech z udziałem na poziomie 19,1 procent.